fallback

Нов закон предвижда всички електромобили да бъдат „двупосочни"

Предложението е на властите в Калифорния, където технологията вече се използва

Длъжностните лица започват да осъзнават мощния потенциал на електрическите превозни средства. И тъй като глобалното затопляне води до по-екстремни метеорологични условия, електрическите превозни средства биха могли потенциално да се използват за подобряване на доставките на електроенергия в някои щати.

Първите, които виждат потенциала за това, са властите в Калифорния. Местните власти предложиха законопроект, който ще изисква двупосочно зареждане за електрически превозни средства, като желанието им е това да се случи още след няколко години.

Двупосочното зареждане е способността на електрическото превозно средство едновременно да получава електричество от мрежата и да го връща обратно. Само няколко електрически автомобила в момента могат да се зареждат двупосочно: например Hyundai IONIQ 5, KIA EV6 и Ford F-150 Lightning. Калифорния вече е експериментирала с тази технология. През лятото на 2022 г. GM си партнира с енергийната компания на Северна Калифорния PG&E, за да разположи флотилия от електрически превозни средства, за да подсили електрическата мрежа на страната.

Новият законопроект беше предложен от щатския сенатор Нанси Скинър. Според него, до 2027 г. всички нови електрически превозни средства, продавани в щата, трябва да имат двупосочно зареждане. Законопроектът предвижда и създаване на фонд за развитие на двупосочна зарядна инфраструктура и инсталиране на зарядни станции.

Тъй като Енергийната комисия на Калифорния изчислява, че електрическите превозни средства ще имат 60 000 мегавата съхранена енергия до 2030 г., държавните служители виждат големи възможности за новата технологията. Скинър казва, че енергията, съхранявана в батериите на електромобилите, не бива да се губи.

„Електрическите коли са акумулатори на енергия на колела. Защо да хабим тази енергия, като се има предвид, че повечето хора не използват превозното средство толкова често “, казва още Скинър.

Тя също така отбелязва, че осъществимостта на идеята трябва да бъде възможно най-проста и че потенциалът за използване на електрическа кола като батерия за дома може да направи електрическите автомобили още по-привлекателни. Но използването на електрически превозни средства като резервни генератори няма да е лесно и експерти, включително енергийни компании като PG&E, са на мнение, че държавата все още не е готова за подобна стъпка.

Експерти от The Mobility House, компания за съхранение на енергия в Северна Калифорния, твърдят, че са необходими стъпки като регулаторни и процедурни промени и инструменти, за да се предпазят работниците в комуналните услуги от наранявания с електрически превозни средства.

За щастие се разработват универсални стандарти, така че всички производители на автомобили и техните електромобили да могат да се "споразумеят", когато става въпрос за двупосочно зареждане. Ако законопроектът бъде приет, електрическите автомобили ще започнат да преминават към двупосочно зареждане от 1 юли 2024 г.

fallback
  • #78
    анонимен ( преди 1 година )
    До 52 - Глупости, гшупости, глуспости и ПАК глупости.
  • #77
    анонимен ( преди 1 година )
    "Ако не искаш да печелиш никой не може да те задължи, " - Инпак същите доводи....
  • #76
    анонимен ( преди 1 година )
    "Електромобилите за сега са скъпи, но скоро ще станат по-евтини от ДВГ" 2012 го казваха същото.
  • #75
    анонимен ( преди 1 година )
    "10 000 цикъла" - Да, 112000 цикъла ...
  • #74
    До ха ха му ( преди 1 година )
    Ето го и този пак чел но не разбрал! Кой те кара да връщаш в мрежата или поне да си захранваш къщата от батерията на автомобила като спре тока? Ами стой си на свещи да си пазиш десетте хиляди цикъла на батерията. 10 000 цикъла по един цикъл на ден, са само 27 години но е практически невъзможно да направиш цял цикъл за деня, така че са повече. Ти колко години всъщност смяташ да я караш тази кола? 50? 100?
  • #73
    Муахаха ( преди 1 година )
    Простия отговор е - защото като си дал една шапка пари за "акумулатор на колела" за който знаеш, че има живот на батерията N на брой цикли на зарежда - разреждане, няма да хабиш тоя живот за идеите на разни бюрократи, а ще си гледаш собствения кяр и удобство! Като ми платят колата тогава да ми казват кога, къде и колко ще зареждам и ще разреждам!!!
  • #72
    До 71 ( преди 1 година )
    Не си мисли, че ще се изкарват луди пари. В най-добрия случай просто ще си карал автомобилна без пари за зареждане плюс да си изкарал за нова батерия. В общия случай просто ще караш безплатно. Не знам дали можеш да докараш цената на една тесла до 300 000 лв. Мисля че е най-скъпата беше 120 000 долара. Знаеш ли само горивото на автомобил с 1000 коня колко ще ти струва за 10 години и 300 хиляди километра? А поддръжката допълнително?
  • #71
    анонимен ( преди 1 година )
    дал си 300 к и ще спестяваш и ще продаваш енергия то така се правят кинти и като не си включил автомобила в мрежата как ще ти вземат електроните а да по индукционен път
  • #70
    Гост ( преди 1 година )
    *** потрива доволно ръце,ще продава ток.Ама няма още електромобил,ще си купи някой друг път.
  • #69
    До 61 ( преди 1 година )
    Интересно откъде ги взе тези 30% за осем години дори при рядко използване на батерията? Дай източник? За такава зверска деградация дори и намек не съм чувал.
fallback
Последни