fallback

Нов закон предвижда всички електромобили да бъдат „двупосочни"

Предложението е на властите в Калифорния, където технологията вече се използва

Длъжностните лица започват да осъзнават мощния потенциал на електрическите превозни средства. И тъй като глобалното затопляне води до по-екстремни метеорологични условия, електрическите превозни средства биха могли потенциално да се използват за подобряване на доставките на електроенергия в някои щати.

Първите, които виждат потенциала за това, са властите в Калифорния. Местните власти предложиха законопроект, който ще изисква двупосочно зареждане за електрически превозни средства, като желанието им е това да се случи още след няколко години.

Двупосочното зареждане е способността на електрическото превозно средство едновременно да получава електричество от мрежата и да го връща обратно. Само няколко електрически автомобила в момента могат да се зареждат двупосочно: например Hyundai IONIQ 5, KIA EV6 и Ford F-150 Lightning. Калифорния вече е експериментирала с тази технология. През лятото на 2022 г. GM си партнира с енергийната компания на Северна Калифорния PG&E, за да разположи флотилия от електрически превозни средства, за да подсили електрическата мрежа на страната.

Новият законопроект беше предложен от щатския сенатор Нанси Скинър. Според него, до 2027 г. всички нови електрически превозни средства, продавани в щата, трябва да имат двупосочно зареждане. Законопроектът предвижда и създаване на фонд за развитие на двупосочна зарядна инфраструктура и инсталиране на зарядни станции.

Тъй като Енергийната комисия на Калифорния изчислява, че електрическите превозни средства ще имат 60 000 мегавата съхранена енергия до 2030 г., държавните служители виждат големи възможности за новата технологията. Скинър казва, че енергията, съхранявана в батериите на електромобилите, не бива да се губи.

„Електрическите коли са акумулатори на енергия на колела. Защо да хабим тази енергия, като се има предвид, че повечето хора не използват превозното средство толкова често “, казва още Скинър.

Тя също така отбелязва, че осъществимостта на идеята трябва да бъде възможно най-проста и че потенциалът за използване на електрическа кола като батерия за дома може да направи електрическите автомобили още по-привлекателни. Но използването на електрически превозни средства като резервни генератори няма да е лесно и експерти, включително енергийни компании като PG&E, са на мнение, че държавата все още не е готова за подобна стъпка.

Експерти от The Mobility House, компания за съхранение на енергия в Северна Калифорния, твърдят, че са необходими стъпки като регулаторни и процедурни промени и инструменти, за да се предпазят работниците в комуналните услуги от наранявания с електрически превозни средства.

За щастие се разработват универсални стандарти, така че всички производители на автомобили и техните електромобили да могат да се "споразумеят", когато става въпрос за двупосочно зареждане. Ако законопроектът бъде приет, електрическите автомобили ще започнат да преминават към двупосочно зареждане от 1 юли 2024 г.

fallback
  • #88
    Мегават ( преди 1 година )
    Дали енергията не се измерва в МегаватЧАСА, а не в Мегават? Хайде проверете!
  • #87
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Наш ГaHчoB още не е осъзнал това , което милиони мислещи хора са разбрали отдавна! А то е , че ДВГ умира ! И после същия този ГaHчoB ce чуди що е беден , гол , бос , и продънен
  • #86
    Разбирача ( преди 1 година )
    Ходете за дърва и не му мислете. Истинският мъж цепи дръвье, поти се и не мисли! А за останалите: уважаеми граждани, Вместо да ви вземем мнайсе милиарда за нов АЕЦ, милионите ви автомобили, дето ги държите паркирани по 22 часа и ги карате по 2, ще свършат същата работа, когато са закачени в мрежата и оператор може да пренасочи и балансира всичките тези няколко хиляди мегавата мощност, равняващи се на няколко атомни реактора тип "хилядници" ВВЕР-1000.
  • #85
    Дизела ( преди 1 година )
    Поредната либерастофашистка идея .Първо ще си платиш за зареждане ,а после ще си изпразниш акумулатора безплатно.
  • #84
    Писна ми ( преди 1 година )
    Стига вече с тия либерастки простотии! Що за малоумие - електричките ще станат нещо като акумулиращи печки? Бива дивотии, ама вече байгън!
  • #83
    121 ( преди 1 година )
    Що за *** идея ?! Включваш си колата да се зарежда, но на следващоя ден, когато колата ти трябва, вместо пълен заряд (или поне достатъчен) се оказваш с по-малък заряд отколкото преди да я включиш ?! Като ви трябва ток сложете фотоволтаици на покривите; сложете ветрогенератори по края на населените места. Въобще има далеч по-интелигентни решения за решаването на проблема. Има една единствена логика - само в крайни сличаи - бедствие; за спасяване на човешки живот и т.н.
  • #82
    Дамян ( преди 1 година )
    Путинофилите газ пикаят от тази новина и сън не спят да се обясняват как електромобилите нямат бъдеще.
  • #81
    До 80 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. Това което съм написал не важи за абсолютно всички собственици на автомобили. Примерът ти е като да се появиш в тема за хипермайлинг (свръх икономично шофиране на нормални автомобили) и да започнеш да обясняваш, че bugatti veyron изпразва 100-литровия си резервоар за 8 минути при максимална скорост и на собственика не му пукало. Просто забравяш че според написаното в статията такава система ще притежават абсолютно всички електромобили, а не само тези за над 300 хиляди!
  • #80
    анонимен ( преди 1 година )
    BMW i7 xDrive60 Цена 322 949 лв и мислиш ли че ще ти единствен автомобил в гаража и дали ще се вълнуваш от нова дали електроните ще са ти безплатни иначе безпорно има и такива индивиди които са изключително богати но си броят стотинките и спестяват от всичко но това е болестно състояние на индивида
  • #79
    Мм333 ( преди 1 година )
    Още ги няма по пътищата ,а постояно има някой със свършила батерия на пътя.Представете си какво ще е ,когато 50%от автомобилите станат електрически.Аутобаните ще ка пълни с автомобили без ток и въобще няма са е възможно предвижването.Пълна глупост.Всяка втора мисирка ще кара докато и падне батерията.
fallback
Последни