IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобил с четири задни врати излиза на пазара

Кросоувърът HiPhi Y е най-необичайното китайско превозно средство

На автомобилното изложение в Шанхай беше представен новият HiPhi Y. Електрическият кросоувър ще бъде най-достъпният модел от стартъпа Human Horizons - цената му ще варира от $58 000 до $72 500. Това съобщава сайтът Autohome.


HiPhi Y


Китайският електрически автомобил HiPhi Y е петместен кросоувър с клиновиден дизайн. Има подчертан "нос" и тънки LED фарове и задни светлини. Размерите на HiPhi Y 2023 са дължина - 4938 мм, широчина - 1958 мм, височина - 1658 мм и междуосие - 2950 мм.

Най-интересното и необичайно при HiPhi Y са вратите, защото колата има седем от тях. Факт е, че превозното средство има четири задни врати: долните се отварят както обикновено, но горните се издигат в стил "крило на чайка". Така, според китайците достъпът до вътрешността се улеснява, като това не пречи при паркиране в тесни пространства.


HiPhi Y


В салона на предния панел са монтирани три дисплея - виртуален инструментален клъстер, мултимедиен тъчскрийн и отделен екран за пътника. Сред опциите ще бъде автопилот, но все още не е ясно от какво ниво ще е той.

Китайският електрически автомобил HiPhi Y ще се предлага в две версии. Базовата версия ще има двигател с мощност 336 конски сили и батерия с капацитет 76,6 kWh и ще може да изминава 560 км без презареждане. Върховата модификация ще бъде оборудвана с два електрически двигателя, които ще разполагат със системна мощност 504 к.с. и батерия с капацитет 115 kWh, а пробегът му ще е 810 км. Бързото зареждане до 80% ще отнема само 10 минути.


Още снимки на необичайния кросоувър - вижте в галерията:


0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 11 месеца )
    Има една основна разлика между Япония и Китай. Китай на практика си е самодостатъчен защото е най-големият автомобилен пазар на света и продължава да се разраства. При пазар от 25 милиона автомобила годишно, на практика над 90% от произведените в Китай автомобили остават за местния пазар и е трудно да им наложат каквито и да е санкции за да им ограничат икономиите от мащаба. Така или иначе скоро ще започнат и износ, което още повече ще подобри икономиите от мащаба и ще свали китайските цени.
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 1 - Обяснявах на един "тек специалист", че Китай следва траекторията на Япония. Технчески изостанал страната, кяото малко по-малко, започва да прави технологи за чуждистрани, да развива иконоикта и индустирята си и в един момент - О ЧУДО! Почват да задминават тези,на които доставят. Разлиакта между Япония и Китай е, че Япония все още се съобразява с всичко, което идва от САЩ. Затова и забиха в средата/края на 90-те. Дръпнаха "прекалено напред". Ех, Китай мина тази точка и нямат този проблем.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 11 месеца )
    Не ти говоря за опаковката, а за съдържанието. На мен и на тебе може и да не ни харесва кича, но наскоро в темата за mercedes eqs, един пич обясняваш че му липсва малко кич, за да почувства уютът и лукса, защото изчистеният интериор му бил стерилен. Така че на вкус и на цвет друзья нет. Аз ти говоря за техническите характеристики които са сухи числа и не подлежат на харесване и не харесване когато ги сравняваш с тези на останалите производители.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Незнам за китайците от кого копират или си накупиха инжинери и дизайнери като корейците (то и затожа Хюндаите / Киа започват да приличат на Ауди), но е факт че доста са дръпнали. От друга страна моделите им са с доста нетрадиционен за Европа дизайн (лично на мене са ми малко по кичозни), но пък се харчи в Китай (Азия).
  • #1
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ето до къде са стигнали китайците. А все още има индивиди които вярват че китайците само могат да копират. Някой свръх интелигентни индивиди дори смятат че китайците копират от toyota, която имала най-развитите технологии при електрическите автомобили. Хайде кажете това откъде са го копирали китайците, като е по-добро дори от Тесла?