Японската компания Toyota представи Crown Sport – това е вторият модел от новата ера за Crown, която започна миналото лято с обявяването на семейство от четири автомобила. Първият беше с четири врати - Toyota Crown Crossover, сега е разсекретен втория, който ще се продава в Япония от есента, но след това ще се превърне в глобален модел.
Toyota Crown Sport не е кросоувър в обичайния смисъл, а кола в пресечната точка на жанровете - повдигнат хечбек с пет врати, въпреки че конструкторите го наричат SUV. И двата нови Crown са изградени върху модулна платформа GA-K с напречно разположен двигател и основно задвижване на предните колела, но моделът с пет врати има 80 мм по-късо междуосие (2770 мм) от Crown Crossover, но следата е с 20 мм по-широка.
Toyota Crown Sport е близък по размер до моделите Genesis GV70 или Infiniti QX55 - дължина - 4710 мм, ширина 1880 мм и височина 1560 мм, но е по-нисък по височина от сравнимите си конкуренти с 6-7 см.
Въпреки, че Crown Sport и Crown Crossover са в един и същи стил на дизайна, отпред са направени по различен начин що се отнася до разположението на фаровете. Но интериорът на двете Crown е почти еднакъв - с два екрана на предния панел и изобилие от аналогови бутони. За Sport са измислени само по-ярки опции за тапицерия, а предните седалки имат интегрирани облегалки за глава. Задната седалка е разделена в съотношение 60:40 вместо 40:20:40 при версията с четири врати.
Инженерите на компанията казват, че Crown Sport ще бъде „по-движим и емоционален“ от Crown Crossover. Следователно има различна настройка на окачването (McPherson отпред, многораменно отзад), а опционалните адаптивни амортисьори са насочени повече към динамично шофиране, отколкото към комфорт.
Освен това шасито за задвижване на всички колела DRS (Dynamic Rear Steering) е преконфигурирано, като задните могат да се отклоняват със същите четири градуса като при Crossover, но го правят по-бързо, така че ефектът се усеща по-силно.
Toyota Crown Sport се предлага като като plug-in хибрид със задвижване на четирите колела E-Four. Основната конфигурация е с 2,5-литров бензинов двигател и електродвигател на предната ос, плюс независим електродвигател за задните колела. Този вариант е взет от Toyota RAV4 PHV, който достига мощност 306 к.с.
Производството на базовите хибриди ще започне в Япония през есента, докато plug-in хибридите ще стартират през зимата, когато ще излязат още две версии на Toyota Crown. По-късно тази година Crown Sedan ще ще се появи със задно задвижване, ще има хибридни и водородни версии. А през 2024 г. ще бъде представен пълноценен комби Crown Estate на платформата GA-K, за която също са обещани две хибридни версии.
Още снимки - вижте в галерията