fallback

Toyota се забърка в скандал с манипулирани краш-тестове

Няколко модела, произведени от Daihatsu, получили „подсилване“, за да покрият изискванията за безопасност

Японският производител Daihatsu - дъщерно дружество на Toyota Motor Corporation, призна, че е поставил допълнителни устройства за защита на свои автомобили, за да могат те да покрият краш-тестове за безопасност. Проблемът засяга 4 модела - Toyota Yaris Ativ, Perodua Axia, Toyota Agya и още един, чието име не се разкрива.

По време на тестовете за страничен удар, тези превозни средства са имали прорез във вътрешния панел на предната врата. Това избягва възможността сблъсъкът да създаде остър ръб, който би могъл да нарани пътник, когато страничната въздушна възглавница се отвори. Когато моделите са пуснати в продажба, същият този прорез е бил премахнат.

В съобщението на Daihatsu се казва, че са продадени 88 123 екземпляра от тези модели. Компанията е доставила 76 289 бройки от Toyota Yaris Ativ в Тайланд, Мексико, ОАЕ, Кувейт, Бахрейн, Катар и Оман. Автомобилният производител също така е продал 11 834 единици от Perodua Axia в Тайланд.

Що се касае до Toyota Agya, този автомобил все още не е стигнал до потребителите, тъй като неговото производство ще стартира през юни тази година. Очевидно същото важи и за необявеният модел, който вече се продава на пазара.

Компанията Daihatsu се занимава с разработването на тези превозни средства и техните тестове за безопасност. След това Toyota ги брандира като собствени продукти и ги продава. Вече бившият изпълнителен директор на концерна – Акио Тойода, който сега е председател на Борда на директорите призна, че проблемът вероятно засяга не само колите на Daihatsu, но и тези на Toyota.

„Тъй като този проблем възникна с лек автомобил марка Toyota, ние започваме провеждане на подробно разследване и щателно събиране на факти, за да разберем ситуацията и да определим истинската причина. Работим усилено за решаване на ситуацията и ще информираме обществеността, когаго имаме резултати“, коментира Тойода.

На свой ред, Daihatsu обяви, че спира продажбите на засегнатите автомобили. Компанията ще ги тества повторно в присъствието на контролни и сертифициращи органи, преди да ги пусне на пазара.

fallback
  • #31
    До 30 ( преди 1 година )
    Нищо не разбираш. Според гостенина пежо е собственост на toyota и затова може да се каже, че toyota си произвежда този модел. Точно както преди години tesla беше собственост на toyota, докато им проектира и им произвеждаше задвижването и батериите за електрическия rav4. Не виждаш ли че toyota сектантите са толкова големи коне с капаци, че не признават абсолютно никакви факти, които противоречат на правата ВЯРА.
  • #30
    Турбо ( преди 1 година )
    До 27.Моделът proace на Тойота се изработва от Пежо.Това е Пежо с емблема на Тойота.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Лудите нямат достъп до картоните си. Затова никога не си виждал твоя. А моя съм го виждал, и не е жълтичък като твоя.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    До 24.Това в личния си медицински картон ли го прочете?
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    До 23.Кой автобилен производител сглобява модела Проас за Тойота?
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички лъжат за нещо.Електромобилите за пробега,дизелите за вредните газове,тези лъжат за краш тестове.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    До 23.Не разбираш какво е дъщерно дружество.Тойота е собственик на няколко марки.Стелантис и Фолксваген също имат множество марки,които са тяхна собственост.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Ей, нежелани гостенино, пълна карикатура си. Проявяваш точно патологичното поведение, което описах в #14.
  • #23
    Гостенино ( преди 1 година )
    Хайде сега един тест да видим дали съм прав. Вярно ли е че daihatsu са проектирали тези модели, а toyota само си лепи емблемите на тях? Вярно ли е че единият електромобил на toyota е проектиран от subaru а втория от китайците и на практика toyota не са проектирали нито един електромобил който се продава под марката toyota?
  • #22
    Гостенино ( преди 1 година )
    А разликата между някой който харесва И Тесла в сравнение със заклет сектант на toyota е това, че този който харесва Тесла, признава всичките и недостатъци и се надява те да бъдат оправени в бъдеще ... евентуално. Докато един toyota-джия твърди че toyota е перфектна и няма и няма как да има някакви недостатъци. Японците са най-прецизната и най-честната нация. А бъдещето на водорода и хибридите е непоклатимо и неотменимо, а щом toyota е казала че електромобилите нямат бъдеще, значи нямат!
fallback
Последни