fallback

Toyota се забърка в скандал с манипулирани краш-тестове

Няколко модела, произведени от Daihatsu, получили „подсилване“, за да покрият изискванията за безопасност

Японският производител Daihatsu - дъщерно дружество на Toyota Motor Corporation, призна, че е поставил допълнителни устройства за защита на свои автомобили, за да могат те да покрият краш-тестове за безопасност. Проблемът засяга 4 модела - Toyota Yaris Ativ, Perodua Axia, Toyota Agya и още един, чието име не се разкрива.

По време на тестовете за страничен удар, тези превозни средства са имали прорез във вътрешния панел на предната врата. Това избягва възможността сблъсъкът да създаде остър ръб, който би могъл да нарани пътник, когато страничната въздушна възглавница се отвори. Когато моделите са пуснати в продажба, същият този прорез е бил премахнат.

В съобщението на Daihatsu се казва, че са продадени 88 123 екземпляра от тези модели. Компанията е доставила 76 289 бройки от Toyota Yaris Ativ в Тайланд, Мексико, ОАЕ, Кувейт, Бахрейн, Катар и Оман. Автомобилният производител също така е продал 11 834 единици от Perodua Axia в Тайланд.

Що се касае до Toyota Agya, този автомобил все още не е стигнал до потребителите, тъй като неговото производство ще стартира през юни тази година. Очевидно същото важи и за необявеният модел, който вече се продава на пазара.

Компанията Daihatsu се занимава с разработването на тези превозни средства и техните тестове за безопасност. След това Toyota ги брандира като собствени продукти и ги продава. Вече бившият изпълнителен директор на концерна – Акио Тойода, който сега е председател на Борда на директорите призна, че проблемът вероятно засяга не само колите на Daihatsu, но и тези на Toyota.

„Тъй като този проблем възникна с лек автомобил марка Toyota, ние започваме провеждане на подробно разследване и щателно събиране на факти, за да разберем ситуацията и да определим истинската причина. Работим усилено за решаване на ситуацията и ще информираме обществеността, когаго имаме резултати“, коментира Тойода.

На свой ред, Daihatsu обяви, че спира продажбите на засегнатите автомобили. Компанията ще ги тества повторно в присъствието на контролни и сертифициращи органи, преди да ги пусне на пазара.

fallback
  • #21
    Гостенино ( преди 1 година )
    С колкото и никове да пишеш, прозираш яко. Коментарите бяха малко, защото тебе те нямаше да викаш на черното бяло и ние всеки път да те затапваме. Ето и доказателство в последния пост. Това за пробегът. Поредното не знам как е но не е така. Пък те питам ако 500 км обявени от тесла не са правилния пробег, кой е правилния 100 км с максимална скорост или 1000 км с 40 км в час? Кой пробег трябваше да запишат за да не лъжат 100 или 1000? Не че те интересува, просто се заяждаш за да има коментари!
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Те да лъжеха само с пробега с мед да ги камажеш. Колко народ изтрепаха колите им с тяхното автономно управление и всичко се потулваше и скриваше по най-нагъл начин. А за измамите на Фолк с Ваген да не отваряме дума, че там са много и масови, каквито няма във всички автомобилни фирми по света взети заедно. Най-големите мошеници в автомобилната индустрия са точно ФВ. Факт!
  • #19
    Гост ( преди 1 година )
    Те Тесла защото не лъжат за пробега с едно зареждане.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    До 16: И са виждали само на снимка хвалената и прехвалена Тесла с олющен волан и хвърчащият преден капак в движение.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Малко си се объркал. Клиентите на Тесла са хора, загрижени за околната среда, които обаче не можеха да се примирят със зверската мудност и нисък комфорт на аматьорския опит на Тойотка.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Айде айде днешните тесларасти са същите дето до оня ден се возеха в тойоти хвалеха приус и викаха че по добро от японското неа
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    Точно така правят! Електромобилите на Тесла имали фуги, но не се усещат че toyota няма електромобили. Единият им модел е проектиран от subaru, а другия от китайците, а toyota просто си лепи емблеми на тях и ги продава за toyota. Ама автопилота на тесла бил направил еди колко си катастрофи. Само където тесла има автопилот, който разработва а от toyota пак нищо нямат. Това е като да търсят кусури на жената на някой която носи титлата мисис свят, докато те не могат да си намерят дори грозна жена.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойоткаджия като усети, че любимата му компания е сгафила и не може да се измъкне с опорки, веднага минава на другата стратегия: "Ама Тесла има фуги". Има, чадо, прав си. Ти винаги си прав. Хайде, изпий си хапченцата и си лягай, нали? Добро дете!
  • #13
    До 12 ( преди 1 година )
    Нали точно затова се ядосваме! Тойота и Фолксваген са виновни, че тесла изобщо съществува! Ако бяха почнали производството на електромобили заедно с Тесла, тя нямаше да има никакви шансове за оцеляване.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Навсякъде, ТЕСЛАА та тесла стига с това грозно подобие на автомобил
fallback
Последни