fallback

Toyota се забърка в скандал с манипулирани краш-тестове

Няколко модела, произведени от Daihatsu, получили „подсилване“, за да покрият изискванията за безопасност

Японският производител Daihatsu - дъщерно дружество на Toyota Motor Corporation, призна, че е поставил допълнителни устройства за защита на свои автомобили, за да могат те да покрият краш-тестове за безопасност. Проблемът засяга 4 модела - Toyota Yaris Ativ, Perodua Axia, Toyota Agya и още един, чието име не се разкрива.

По време на тестовете за страничен удар, тези превозни средства са имали прорез във вътрешния панел на предната врата. Това избягва възможността сблъсъкът да създаде остър ръб, който би могъл да нарани пътник, когато страничната въздушна възглавница се отвори. Когато моделите са пуснати в продажба, същият този прорез е бил премахнат.

В съобщението на Daihatsu се казва, че са продадени 88 123 екземпляра от тези модели. Компанията е доставила 76 289 бройки от Toyota Yaris Ativ в Тайланд, Мексико, ОАЕ, Кувейт, Бахрейн, Катар и Оман. Автомобилният производител също така е продал 11 834 единици от Perodua Axia в Тайланд.

Що се касае до Toyota Agya, този автомобил все още не е стигнал до потребителите, тъй като неговото производство ще стартира през юни тази година. Очевидно същото важи и за необявеният модел, който вече се продава на пазара.

Компанията Daihatsu се занимава с разработването на тези превозни средства и техните тестове за безопасност. След това Toyota ги брандира като собствени продукти и ги продава. Вече бившият изпълнителен директор на концерна – Акио Тойода, който сега е председател на Борда на директорите призна, че проблемът вероятно засяга не само колите на Daihatsu, но и тези на Toyota.

„Тъй като този проблем възникна с лек автомобил марка Toyota, ние започваме провеждане на подробно разследване и щателно събиране на факти, за да разберем ситуацията и да определим истинската причина. Работим усилено за решаване на ситуацията и ще информираме обществеността, когаго имаме резултати“, коментира Тойода.

На свой ред, Daihatsu обяви, че спира продажбите на засегнатите автомобили. Компанията ще ги тества повторно в присъствието на контролни и сертифициращи органи, преди да ги пусне на пазара.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    И за да не става грешка "Проблемът засяга 4 модела - Toyota Yaris Ativ, Perodua Axia, Toyota Agya и още един,". Тези модели влизат в онези 10,5 милиона продажби на toyota.
  • #10
    До 2 ( преди 1 година )
    Аз ви обяснявам че не можете да четете и дори когато ви напишат фактите без заобикалки като в случая с "повишението" на Акио Тойода часове след публикуването на финансовите резултати на Тесла, а са ви написани в прав текст без възможност за погрешни интерпретации, пак не можете да ги разберете :"Компанията Daihatsu се занимава с РАЗРАБОТВАНЕТО на тези превозни средства и техните тестове за безопасност. След това Toyota ги БРАНДИРА КАТО СОБСТВЕНИ продукти и ги продава."
  • #9
    До 4 ( преди 1 година )
    Лъжат разбира се. Ако не си спомняш, тук имаше статия с колко лъжат за пробега на тесла модел s със 700 коня и тегло над два тона. Уж по документи трябва да измине 500 км с едно зареждане, а при шофиране с 40 км в час се оказа че минава над 1000 км и харчи два пъти по-малко отколкото по документи. Елементарна физика, която вече десета година не можете да разберете и продължавате да пишете глупости. Също така не можете да схванете, че разхода за отопление е на час, а не на километър!
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе Тойота, дори когато лъжат излизат честни! Сектантите къртят!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1: Точно това е честност - излизат и си съобщават сами когато са открили проблем. Представяш ли си ВАГ сами да бяха съобщили за дизелгейт. Те до последно отричаха, дори когато им навряха доказателствата в носа и глобите за десетки милиарди заваляха.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    ЖАлтофилите са най-големите антиелектрици. Сафпадение?
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Пробега и разхода си е верен защото е среден а не магистрален колко пъти да се пише
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички автопроизводители лъжат са всяко едно нещо, като се започне от разхода, гаранции които нищо не покриват, краш тестове, цени за обслужване за всяко едно нещо което се сетите. При електричките пък са едни от най-дебелите лъжи, най-вече и с пробега там и с това колко точно консумира колата за 100км.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Никой не се учудва, освен фанатизираните жАлтофили. Тойотите винаги са били ковчези на колела.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно обратното е, Тойота разработва моделите включително и на Сузуки. Всичко което изкара Тойота след това се ребрандира, или се ползват стари платформи от дъщерните производители. Даже не си си направил труда да прочетеш статията, за да разбереш, че това е поредното подвеждащо заглавие и Тойота няма нищо общо с цялата сага, защото всички фирми около нея са с пълна автономия, а ползват само нейните платформи и технологии.
fallback
Последни