IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко печелят производителите от всяка продадена кола

И тук лидер е Ferrari, който изкарва 10 пъти повече от втория в класирането

През последните години автомобилната индустрия понесе сериозни удари заради избухването на пандемията от коронавирус в края на 2019 г. и последвалия недостиг на електронни компоненти, които силно засегнаха както производствените планове, така и веригите за доставки. Но ситуацията постепенно се подобрява и много компании показаха добри печалби.


Ferrari


Един от основните показатели за рентабилност на продажбите е така нареченият оперативен марж или марж на оперативната печалба. При повечето производители той се е увеличил, като компаниите в Топ 5 отчитат ръст от почти 10% спрямо предходната година. Лидер тук е Ferrari, чиято оперативна печалба е скочила с 25% при, при това още преди старта на продажбите на суперкросоувъра Purosangue.

След Ferrari се нарежда Tesla (+16,8%), като този ръст се дължи на факта, че американската марка от доста време не е актуализирала гамата си, тоест при нея продажбите и приходите растат при липса на инвестиции.


Tesla


На трето място е Mercedes-Benz (+12,3%), следван от концерна Stellantis (+11,7%) и от BMW Group (+9,8%). В първата десетка влизат още В челната десетка влизат още Volkswagen (+7,9%), Isuzi (+7,7%), Mitsubishi (+7,6%), Hyundai-Kia (+7,4%) и Toyota (+7,2%).

По-интересното обаче е колко печели всеки производител от продажбата на един автомобил. И тук Ferrari изпреварва всички останали с 99 369 евро. Резултатът на Tesla е близо 10 пъти по-нисък - 9684 евро. Mercedes-Benz печели средно по 7135 евро на автомобил, докато BMW изпреварва по този показател Stellantis - 5834 евро срещу 3610 евро.

Тази статистика обаче не може да се счита за абсолютно вярна. Групата Volkswagen включва няколко марки, чието представяне може да се доближи или дори да надмине Ferrari - Porsche, Lamborghini, Bentley и, разбира се, Bugatti. За Volkswagen като цяло обаче печалбата е само 2677 евро на автомобил.

Оперативна печалба от единица продукция през 2022 г.

1. Ferrari - 92 369 евро

2. Tesla - 9684 евро

3. Mercedes-Benz - 7135 евро

4. BMW - 5834 евро

5. Stellantis - 3610 евро

6. VW Group - 2677 евро

7. Isuzu - 2139 евро

8. Subaru - 1965 евро

9. Hyundai-Kia - 1836 евро

10. Honda - 1740 евро

11. Toyota - 1737 евро

12. General Motors - 1618 евро

13. BYD - 1558 евро

14. Mitsubishi - 1495 евро

15. Ford - 1382 евро

16. Great Wall - 1195 евро

17. Renault Group - 1080 евро

18. Mazda - 956 евро

19. Nissan - 762 евро

20. Suzuki - 747 евро

21. Geely Group - 608 евро

22. Tata Group - 94 евро


0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Между какви редове бе, ***, пенсионната възраст в Япония е 65, тая година Акио Тойода прави 67. Съвсем изплиска легена, ха-ха-ха-ха! Факти и събития бил виждал, ха-ха-ха-ха!
  • #4
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    За човек който не може да види действия събития и факти които му ги казват в прав текст и може да ги види с очите си, не се учудвам че не можеш да четеш и между редовете когато ти поднесат някоя новина. Като собственик на компанията, очевидно не могат да го изхвърлят от ръководното място, което взема решения за производството в toyota, затова му правят "повишение" в длъжност, от която няма никакъв контрол върху производството. "Случайно" се случи часове след финансовите отчети на Тесла.
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1: ***, изхвърлен ти е разсъдъка на тебе... Като мръсно коте беше изхвърлен Херберт Дайс, който много напъваше ВАГ към електрификация. Акио Тойода го повишиха в предстедател на борда на директорите, началник на бившата си длъжност изпълнител директор.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Минало бешело време. Тази година Тесла намали цените шест пъти и печалбата за първото тримесечие падна до 11,6%, което значи, че за 2022 година печалбата е била с около 50% по-голяма отколкото за 23-та. Значи ако другите са си запазили печалбата, Тесла вече не е на второ място, а е след Mercedes, но все още печели повече от BMW. Но това вероятно няма да е последното намаление на цените, така че ще пада още в класацията и вероятно BMW ще я изпреварят по печалба тази година.
  • #1
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето защо изхвърлиха като мръсно коте стария шеф на toyota, а основна цел на новия шеф е да настигне Тесла, въпреки че toyota продава по 10,5 милиона автомобила годишно, а тесла скромните 1,3 милиона.