IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко печелят производителите от всяка продадена кола

И тук лидер е Ferrari, който изкарва 10 пъти повече от втория в класирането

През последните години автомобилната индустрия понесе сериозни удари заради избухването на пандемията от коронавирус в края на 2019 г. и последвалия недостиг на електронни компоненти, които силно засегнаха както производствените планове, така и веригите за доставки. Но ситуацията постепенно се подобрява и много компании показаха добри печалби.


Ferrari


Един от основните показатели за рентабилност на продажбите е така нареченият оперативен марж или марж на оперативната печалба. При повечето производители той се е увеличил, като компаниите в Топ 5 отчитат ръст от почти 10% спрямо предходната година. Лидер тук е Ferrari, чиято оперативна печалба е скочила с 25% при, при това още преди старта на продажбите на суперкросоувъра Purosangue.

След Ferrari се нарежда Tesla (+16,8%), като този ръст се дължи на факта, че американската марка от доста време не е актуализирала гамата си, тоест при нея продажбите и приходите растат при липса на инвестиции.


Tesla


На трето място е Mercedes-Benz (+12,3%), следван от концерна Stellantis (+11,7%) и от BMW Group (+9,8%). В първата десетка влизат още В челната десетка влизат още Volkswagen (+7,9%), Isuzi (+7,7%), Mitsubishi (+7,6%), Hyundai-Kia (+7,4%) и Toyota (+7,2%).

По-интересното обаче е колко печели всеки производител от продажбата на един автомобил. И тук Ferrari изпреварва всички останали с 99 369 евро. Резултатът на Tesla е близо 10 пъти по-нисък - 9684 евро. Mercedes-Benz печели средно по 7135 евро на автомобил, докато BMW изпреварва по този показател Stellantis - 5834 евро срещу 3610 евро.

Тази статистика обаче не може да се счита за абсолютно вярна. Групата Volkswagen включва няколко марки, чието представяне може да се доближи или дори да надмине Ferrari - Porsche, Lamborghini, Bentley и, разбира се, Bugatti. За Volkswagen като цяло обаче печалбата е само 2677 евро на автомобил.

Оперативна печалба от единица продукция през 2022 г.

1. Ferrari - 92 369 евро

2. Tesla - 9684 евро

3. Mercedes-Benz - 7135 евро

4. BMW - 5834 евро

5. Stellantis - 3610 евро

6. VW Group - 2677 евро

7. Isuzu - 2139 евро

8. Subaru - 1965 евро

9. Hyundai-Kia - 1836 евро

10. Honda - 1740 евро

11. Toyota - 1737 евро

12. General Motors - 1618 евро

13. BYD - 1558 евро

14. Mitsubishi - 1495 евро

15. Ford - 1382 евро

16. Great Wall - 1195 евро

17. Renault Group - 1080 евро

18. Mazda - 956 евро

19. Nissan - 762 евро

20. Suzuki - 747 евро

21. Geely Group - 608 евро

22. Tata Group - 94 евро


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Мм333 ( преди 11 месеца )
    Ще ви кажа само ,че тези в магазините умножават заводската им цена по 2 и по 3.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 11 месеца )
    Гостенино, не знам защо обръщаш обидите си към мен, при положение че това не са мои думи а са думите на шефа на toyota който е тръгнал да гони Тесла. А за третото тримесечие на миналата година, дори и общата печалба на Тесла беше по-голяма от тази на toyota. А при обявяването на резултатите за следващото тримесечие вече изхвърлиха Акио Тойода от поста. Ама за тебе това е случайност. Тесла сама си финансира заводите и новите разработки, за разлика от toyota с 200 милиарда дългове и чужди модели.
  • #13
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ферари е бутикова марка и е нормално да се сложи по-голяма надценка, но тяхното е прекалено наистина. Това е доста сериозна сума откъдето и да го погледнеш. Все пак щом хората ги купуват, явно всичко е ок за клиента да плати толкова висока сума, като печалба на компанията. Лошо няма щом всички са доволни. Интересното е при Тесла. Нямам идея как го правят там, но дори и с тази надценка, колите им са на доста добра цена спрямо останалитр. А имат варианти още да намаляват което е феноменално.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тесльо Вaгинaлckи, никак не те слуша главата моето момче. Значи викаш Тойота били тръгнали да гонят Тесла?! Не те знам на какво си, но никак не е добре работата. Само ще ти кажа, че някои фирми печелят от оборот, а други от висока цена. Стопляш ли? Явно на теб ти е добре да ти одерат кожата, като си купуваш нещо и да пълниш фирмената касичка на Илончо, вместо да платиш по-малко. Сега една задача ще ти дам за третокласник.Умножи печалбата по броя продадени коли на двете марки и ела пак да дрънкаш
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Да се чете, кои марки са най-надценени и предлагат посредствени автомобили с огромни надценки като режат от материали, труд, заплати и всичко което може да си максимизират печалбата.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ферари и всички останали! Нормално най известната автомобилна марка на планетата да е на първо място.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Шминтирит ( преди 11 месеца )
    "че кypса на Тойота се запазва, и че фокусът ще остане водород и хибриди защото електромобилността според тях няма бъдеще. Нищо не се е променило там..." И понеже не вярват в електрификацията, която нямала бъдеще, сега тръгнали да гонят Тесла и са си поставили за цел 3,5 милиона електромобила за 2030 година, но нямат планове за производство на водородни автомобили, които уж били бъдещето. Май вярата е само твоя и си измисляш факти, които не съществуват в реалността за да го докажеш. Сектант!
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 11 месеца )
    "Като мръсно коте беше изхвърлен Херберт Дайс,който много напъваше ВАГ към електрификация." И с право го изхвърлиха защото много се моташе с тази електрификация, а те искаха това да стане по-бързо. Изхвърлиха го защото се бавяше сроковете за електрификация.
  • #7
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 5 и 6 ( преди 11 месеца )
    Какво общо има пенсионната възраст, след като Акио Тойода очевидно не е пенсиониран, а продължава да си работи? Но също така, какво общо има възрастта му с финансовия отчет на Тесла и как така съвпаднаха с часове? Защо беше по-вишен в длъжност и изхвърлен от поста си точно след излизане на отчета, без никакви предварителни дори и намеци че това ще се случи? Дали не му спретнаха преврат точно както на Тодор Живков? Защо точно след финансовия отчет, казаха, че след няколко месеца напуска поста?
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    До 1: Не знам защо са "изхвърлили" Акио Тойода, но приемника му, бившия шеф на Лексус на първото си официално събитие каза, че глокса на Тойота се запазва, и че фокусът ще остане водород и хибриди защото електромобилността според тях няма бъдеще. Нищо не се е променило там...