IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отива на съд заради гръмнали стъклени покриви на RAV4

Гаранцията на производителя не покрива люковете на кросоувъра

Трима души са завели колективен съдебен иск срещу Toyota, след като стъклените покриви на техните RAV4, моделна година 2021, са гръмнали без видима причина. И в трите случая автомобилният производител е отказал да покрие разходите по гаранция, съобщава Carscoops.


Toyota RAV4


Инцидентите са се случили в Калифорния. В първия случай собственикът на колата Джефри Такили твърди, че шибидах на неговата Toyota RAV4 Prime XSE от 2021 г. е избухнал, докато той се е движил по магистрала през ноември 2022 г. Мъжът се обърнал към дилъра на марката, откъдето го уведомили, че гаранцията не покрива този детайл. Такили е платил 1240 долара, а застрахователят е покрил само 760 долара.

На сой ред Арасели Гомес твърди, че само месец след покупката на чисто нов RAV4 през септември 2020 г. шибидах се е пръснал, докато се е движила по магистрала. И при нея дилърът на Toyota е казал, че в случая гаранцията на важи. Жената е платила 500 долара самоучастие за смяна на детайла, но през октомври 2022 г. стъкленият покрив отново е избухнал. И Гомез е платила втори път за част от ремонта.


Toyota RAV4


В исковата молба се посочва, че Toyota не е организирала сервизни акции заради проблема, като не е ясно на какво се дължи той. Предполага се, че стъклените покриви на RAV4 избухват или заради некачествени материали, или заради производствен дефект, като и в двата случая вината е на производителя.

Ищците твърдят, че са загубили пари и че техните RAV4 са загубили стойност в резултат на счупените люкове. Те също така са категорични, че „стотици купувачи или наематели на този модел са засегнати от проблема“, както и че подаденият колективен иск обхваща всички физически или юридически лица в САЩ, които са настоящи или бивши собственици на Toyota RAV4 от 2021 г.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Toyota RAV4 Hybrid XSE с опционалния панорамен покрив струва $37 735 и $34 600 с обикновен люк." Ами за 3 000 долара който са платили повече за панорамен покрив, какво да искат? Очевидно за toyota това е екстра, която се плаща в премиум пакет, докато всяка тесла я получава напълно безплатно още с базовия модел, заедно с още "екстри", които не фигурират дори и срещу заплащане при toyota. За разлика от toyota, Тесла прави свръх здрава не усухваща се стоманена клетка, заради пасивната безопасност
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как няма да се пръскат? Немците въведоха тази екстра след десетилетия напредък в технологиите, които позволяват изработка на изключително твърди купета, които практически не се усукват. Това е задължително условие за стъклен покрив. Тойотка и останалите японци продължават да използват технологии от преди мин 20 г., колите им са меки и затова всичките им марки имат този проблем. Видяла жабата да подковават коня и тя вдигнала крак...Това е потвърдено и от продавач на една от японските марки в бг.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4: Ще имат възможност да си докажат категоричността в съда. Засега доказан факт е само че клиентите на Тойота са най-доволните от избора си, предвид продажбите им.
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Стотици ( преди 1 година )
    До #2Ищците твърдят, че са загубили пари и че техните RAV4 са загубили стойност в резултат на счупените люкове. Те също така са категорични, че СТОТИЦИ купувачи или наематели на този модел са засегнати от проблема.
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И как да направят сервизна акция, като от toyota все още не са установили причината. Все пак са минали само три години, а причините могат да бъдат много. То за едни паднали колела им трябваха 7 месеца да установят причината защо се саморазвиват болтовете за да установят че причината била в болтовете представяте ли си? Седем месеца бяха забранили на собствениците да си карат автомобилите докато установят причината. При rav4 трябва да спрат милиони бройки и се ослушват да им се размине.
  • #2
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ее, толкова ли са безпроблемни тия Тойоти, щом от 3 случая на проблем взеха новина да правят?
  • #1
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е невъзможно. Собствениците на тесла са спретнали този измислен скандал, защото завиждат на собствениците на toyota, че карат супер качествени автомобили, произведени от свръхкачествени материали. Също така им завиждат за огромните продажби и затова искат да ги свалят като правят фалшива реклама. Упс! Това всъщност май беше pr стратегията на toyota, която плащаше милиарди за фалшиви изследвания и статии за вредата от електромобилите и производството на батерии.