IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

До десет години хората ще изоставят автомобилите

Проучване сочи, че 1/3 от жителите на света ще преминат на електрически скутери и велосипеди

След десет години почти една трета от жителите на света ще са готови да заменят автомобилите си с по-екологични средства за микромобилност - електрически скутери, електрически велосипеди и електрически тротинетки. Други 46% пък ще преминат на градски транспорт. Това показват резултатите от проучване, публикувано от Центъра за бъдеща мобилност на агенцията McKinsey .


мобилност


Анализаторите на агенцията проучват регионалните тенденции по света, за да формулират цялостните промени, които биха могли да трансформират сектора до 2035 година. Днес в света се използват 1.3 милиарда автомобила и много от тях са частна собственост. В САЩ 868 коли се падат на 1000 души, В Норвегия тази цифра е 635, а в Мексико има 391. Въпреки че Китай е с показател от само 219 коли на 1000 души, това означава 300 милиона коли по пътищата.

Проучването на McKinsey показва, че личните автомобили остават най-често срещаният вид транспорт днес. Но това ще се промени, при това в краткосрочен план. В момента обаче хората използват следния вид транспорт:

Градски транспорт - 23%;

Лични автомобили - 45%;

Микромобилност (скутери, велосипеди, включително електрически и други малки превозни средства) - 16%;

Такси - 2%;

Ходене - 14%;

Таксита-роботи и други нови подобни видове транспорт - 1%.

Популярността на личните превозни средства насърчава предприемачите да строят гаражи и паркинги, а държавните агенции да прехвърлят оскъдна и ценна градска земя за паркинги, които биха могли да се използват за паркове и други обществени пространства.

Но според проучването на McKinsey, през следващите десет години може да настъпят радикални промени в екосистемата на мобилността, като една от основните ще бъде намаляването на дела на личните автомобили. В Европа ограниченията върху броя на превозните средства по пътищата започнаха на законодателно ниво, за да се облекчат задръстванията и да се намалят емисиите. От своя страна, потребителите постепенно избират по-ефективни, екологични и удобни транспортни възможности.

Центърът за бъдеща мобилност на McKinsey смята, че след десет години ще се появят по-иновативни възможности за мобилност, по-специално робошатъли - споделени автономни микробуси с 4-8 места или градски въздушни таксита.

Годишното проучване на McKinsey идентифицира четири основни тенденции: автономните автомобили, увеличаването на дела на електрическите превозни средства, разпространението на обществения транспорт и споделянето на автомобили. Ето как, според тях, ще изглежда екосистемата за мобилност след 10 години:

30% - планират използването на електрически велосипеди, електрически скутери, както и споделяне на автомобили;

46% са готови да преминат от собствения си автомобил към друг вид транспорт, основно градски;

70% - ще използват гореописаните робошатъли за 4-8 пътника.

От McKinsey смятат, че дялът на жителите в големите градове, които ще имат лични автомобили, ще намалее с около един път и половина. Новите видове транспорт, например автономните роботизирани совалки, ще увеличат дела си от 1% на 8%. Градският транспорт, електрическите скутери, електрическите велосипеди и минимобилите (малки три- или четириколесни превозни средства) ще стават все по-популярни.


0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Непрекъснато се пробутват такива неща как хората ще се откажат от автомобилите, как това, как онова, а целта е само една да ни отнемат една относителна свобода и с която можем да отидем когато и където си поискаме. Не може така, нали да сме свободни и да правим подобни работи. Трябва да бъдем във всеки момент под контрол. Също така по новата програма на глобалистите е заложена стратегията да нямаме нищо и да бъдем щастливи. И това не е теория на конспирацията,а самата истина казана от Клаус Шваб
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Браво, колата ми направи една година и е на 6к км, ама не защото вървя пеша, ама защото имам служебна в работните дни.
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    пмнпнм ( преди 1 година )
    Добре, че аз не съм "хората".
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Мхм ( преди 1 година )
    И колко далече ще отидеш с колело как зависиш от времето колко багаж можеш да носиш и с колко човека и отде можеш да минеш с него същото е и с тротинетка.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хората няма да зарежат автомобилите, но ще зарежат големите градове.
  • #3
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма да е лошо, но няма как да стане с осъзнаване. Единственият начин е колите да станат непоносимо скъпи или притежанието им (данък, паркиране, ГО). Аз например ходя пеш, но имам кола, с която минавам около 2000 км на година (да ида 3-4 пъти до морето и в събота да ходя да пазарувам) и на всичкото отгоре последната си я купих от магазина, да ми се чуди човек на акъла. Със сигурност ще ми е по-евтино да вземам кола под наем, ама нали пък срамота ако нямаш кола.
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Реалист ( преди 1 година )
    Да, да. Искам да видя как в държави като Англия и Германия например, където слънчевите дни са рядкост и вали дъжд почти всеки ден хората ще се придвижват с тротинетки. Успех.Това може да се случи само в южни държави като Испания,Португалия, Гърция и Италия.
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То с тези цени на новите автомобили направо ще си взема личен шофьор на такси и пари ще ми останат.