fallback

Toyota произведе и продаде рекорден брой автомобили

През фискалната 2022 г. концернът е пласирал 10,56 млн. коли по цял свят

Японската компания Toyota и нейните дъщерни дружества Daihatsu и Hino през фискалната 2022 г. (1 април 2022 г. - 31 март 2023 г.) произведоха и продадоха рекорден брой превозни средства по целия свят. Това показва публикуваната статистика на концерна.

 

 

Според тези данни през изминалата финансова година компанията е произвела 10,73 милиона автомобила, като е продала 10,56 милиона по целия свят. Тези цифри се увеличават съответно с 6,6% и 1,7%, поставяйки рекорд за цялото съществуване на групата компании. Предишният рекорд на водещия японски производител беше през фискалната 2018 г.

Извън Япония са продадени 8,5 милиона превозни средства, което също е рекорд. Друго постижение е пускането на автомобили през март, като за този месец са произведени повече от 1 милион.

 

 

В същото време, според данни, публикувани в началото на годината, през календарната 2022-а Toyota е произвела и продала съответно 10,51 милиона и 10,48 милиона автомобила в световен мащаб, изпреварвайки основния си конкурент Volkswagen по продажби за трета година подред. През 2022-а германците са продали 8,26 милиона автомобила.

Toyota и Volkswagen се борят за лидерството в продажбите през последните години. През 2020-а след четиригодишна пауза Toyota възвърна лидерството си по този показател и от тогава разликата между гигантите нараства всяка година.

 

 

Добрият ръст на търсенето в Азия, както и известно облекчаване на проблемите с доставката на микропроцесори и премахването на тежките ограничения поради COVID-19, позволиха на компанията да достигне такива показатели.

Toyota Motor обаче предупреждава в отчета си, че продължава да усеща дългосрочните ефекти от недостига на микропроцесори, причинен от пандемията. Компанията не публикува прогнози за текущата финансова година с обяснението, че „ситуацията остава трудна“. Според отчета най-големият пазар за Toyota през приключилата финансова година е Азия, където са продадени 3,3 милиона автомобила. Сред азиатските страни Китай остава най-големият купувач - 1,9 млн.

 

 

Вторият по големина пазар е Северна Америка, там са продадени 2,4 млн., от които 2 млн. в САЩ. На трето място е самият пазар на Япония (1,4 милиона коли). Европейците са закупили 1,04 милиона автомобила през годината (увеличение от 2,1%).

 

 

fallback
  • #12
    Турбо ( преди 1 година )
    Кога ще стане това,тесльо?Гледаме автомобили Пежо на склад.Пежо 2008 бензинов- 48543 лева,е 2008 - 83112 лв. Пежо Боксер - 79182 лв, еБоксер -164390 лв.Виждам двойни цени на електрически автомобили от един и същи модел на една марка.
  • #11
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Хайде и ти си запиши, че края на двг няма да дойде със забрани, а с изравняване на цените на бензиновите и електрическите автомобили и тогава мача ще е свирен, а забраната абсолютно ненужна! Да не мислиш че на пазарите на toyota няма да е същото? Ако не може да им предложи електрически модел, просто ще изберат по-евтин електромобил от друга марка, вместо по-скъпа бензинова или хибридна toyota, включително в япония за срам и резил.
  • #10
    Турбо ( преди 1 година )
    Забраната за двг е валидна само за Европа.Тойота е продала само 1,04 млн. автомобила в Европа,които може да продаде в останалия свят или да започне да произвежда 1 млн. електромобила годишно за Европа.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Правилно си разбрал. Точно така е и остава отворен въпросът, какво прави toyota по въпроса и защо не вдига нови фабрики като тесла за да задоволи търсенето и да увеличава продажбите не са с един процент като тази година, аз с 40% като една от най-неуспешните години на Тесла? Когато и тесла беше натрупала заявки за година напред, направи 87% годишен ръст. А тесла отново строи нова фабрика, която отново ще е най-големият завод за производство на автомобили в света. Toyota кога?
  • #8
    До Електрика ( преди 1 година )
    Ясно, записвам си в тефтера - когато Тесла имат нарастващи продажби това е, защото вдигат нови фабрики и набират популярност ("рамп ъп", както му викате вие американските разбирачи). Когато Тойота имат нарастващи продажби, това е защото имат много голям списък от "натрупани заявки" (беклог, както му викате вие американските разбирачи).
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Даже има вероятност този път по инерция, и след 2025 година за една-две години да се увеличат продажбите на toyota, защото всички останали ще са спрели да произвеждат автомобили с ДВГ, но няма да имат производствения капацитет да задоволят търсенето на електромобили. Порадвай се още, има време. То и тесла няма да задмине toyota за две-три години. Това не е еднократно действие с щракане на пръст а дългосрочен процес. Каквото посеят днес ще го цънат чак след 7-8 години.
  • #6
    Гостенино ( преди 1 година )
    Изкарай тефтера и си запиши през 2025 година. После изкарай още един тефтер и си запиши къде си сложил първият тефтер. За всеки случай и в него запиши през 2025 година и така с още 10 тефтера на различни места за да не питаш през 10 минути един и същ въпрос на който си получавал хиляди пъти отговор. Очевидно с помнене няма да стане и трябва да пишеш!
  • #5
    До1 ( преди 1 година )
    Разбира се че ще ти обясня, но това не е инерция, а му се казва изпълнение на натрупани заявки. Нали се хвалеше, че за toyota се чака по половин година до година? Е вече ще се чака по малко и по някое време въобще няма да се чака. Ето че вече са произвели 200 000 повече отколкото са продали. И имаш време да задаваш този въпрос до 2025 година, защото очевидно или си толкова *** за да не помниш, или просто забравяш че винаги говоря за след 2025. Дотогава даже най-вероятно ще покачват продажбите
  • #4
    Гост ( преди 1 година )
    Кога Тесла ще настигне Тойота по думите на дрън дрън?
  • #3
    до 2 ( преди 1 година )
    Някои хора така чакат вече 70-80-100 години САЩ да паднат от високото. Преди 5 години всички чакаха Тесла да фалира, включително и аз, така че добре, че съм беден и *** и не се занимавам с борсови "спекулации".
fallback
Последни