fallback

Toyota произведе и продаде рекорден брой автомобили

През фискалната 2022 г. концернът е пласирал 10,56 млн. коли по цял свят

Японската компания Toyota и нейните дъщерни дружества Daihatsu и Hino през фискалната 2022 г. (1 април 2022 г. - 31 март 2023 г.) произведоха и продадоха рекорден брой превозни средства по целия свят. Това показва публикуваната статистика на концерна.

 

 

Според тези данни през изминалата финансова година компанията е произвела 10,73 милиона автомобила, като е продала 10,56 милиона по целия свят. Тези цифри се увеличават съответно с 6,6% и 1,7%, поставяйки рекорд за цялото съществуване на групата компании. Предишният рекорд на водещия японски производител беше през фискалната 2018 г.

Извън Япония са продадени 8,5 милиона превозни средства, което също е рекорд. Друго постижение е пускането на автомобили през март, като за този месец са произведени повече от 1 милион.

 

 

В същото време, според данни, публикувани в началото на годината, през календарната 2022-а Toyota е произвела и продала съответно 10,51 милиона и 10,48 милиона автомобила в световен мащаб, изпреварвайки основния си конкурент Volkswagen по продажби за трета година подред. През 2022-а германците са продали 8,26 милиона автомобила.

Toyota и Volkswagen се борят за лидерството в продажбите през последните години. През 2020-а след четиригодишна пауза Toyota възвърна лидерството си по този показател и от тогава разликата между гигантите нараства всяка година.

 

 

Добрият ръст на търсенето в Азия, както и известно облекчаване на проблемите с доставката на микропроцесори и премахването на тежките ограничения поради COVID-19, позволиха на компанията да достигне такива показатели.

Toyota Motor обаче предупреждава в отчета си, че продължава да усеща дългосрочните ефекти от недостига на микропроцесори, причинен от пандемията. Компанията не публикува прогнози за текущата финансова година с обяснението, че „ситуацията остава трудна“. Според отчета най-големият пазар за Toyota през приключилата финансова година е Азия, където са продадени 3,3 милиона автомобила. Сред азиатските страни Китай остава най-големият купувач - 1,9 млн.

 

 

Вторият по големина пазар е Северна Америка, там са продадени 2,4 млн., от които 2 млн. в САЩ. На трето място е самият пазар на Япония (1,4 милиона коли). Европейците са закупили 1,04 милиона автомобила през годината (увеличение от 2,1%).

 

 

fallback
  • #22
    До 15 ( преди 1 година )
    Няма как да ме разбереш. Дори когато станат по-евтини електромобилите, вие антиелектриците, които никога не си признавате грешките, на инат ще правите оборот на toyota да си купувате "истински" автомобили. Но когато по-скъпия автомобил, по-скъпото зареждане и по-скъпата поддръжка ви удрят по джоба и виждате, че останалите нямат никакви проблеми с електромобилите, защото и зарядните вече са навсякъде, също ще си купите електромобил и ще продължите да ги плюете и въздишате по истинските автомобили
  • #21
    До долния ( преди 1 година )
    Китай не е фактор вече.Пазарът там отслабва.Сащ комси комса Европа само остана ама не достатъчно само с два модела.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    В САЩ за първото тримесечие Тойотка е 12% назад спрямо миналата година и е една от малкото марки, която няма растеж. В Китай за същия период е с 15% назад. Растежът в Европа няма как да компенсира. Това са реални, независими данни. К'ви рекорди, какви глупости? Продали повече к-карс за жълти стотинки в Япония. На кой му пука? САЩ, Китай и Европа определят тенденцията и там се чете бъдещето, което никак няма да хареса на високоинтелигентните жАлтофили.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Видяхме как се вдигат бройките в Китай - купуваш една, получаваш 2. Я обяснете, турбо-гост-слуги-на-москва, това отлично търсене ли се нарича?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Отга викам че Мъск няма да ги бие тия
  • #17
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Ще сравниш ли цените на тесла и на електрическата toyota в българия, като си почнал да сравняваш? А цената на тесла модел 3 и bmw 3 с подобна мощност в България? Какво точно сравняваш че не може да се сетя? Защо не сравниш цената на най-скъпата dacia и на най-евтината s класа и да обявиш че едните няма кой да ги купува?
  • #16
    До Турбото ( преди 1 година )
    Китай, голяма част от САЩ като Калифорния, Ню Йорк и други, Канада и Ю. Корея също планират забрана през 2035г. Така или иначе цените ще се изравнят години преди 2035г. България е микро пазар за електромобили за сега за да сравняваш само тук където електромобилите често са по-скъпи отколкото в З. Европа където разликите са много по-малки
  • #15
    Електрологика? ( преди 1 година )
    Според Тесльо Електриков, Тойота са в криза и продажбите им не вървят добре (напр. в Китай), защото нямат електрически модели. Също така обаче продажбите им ще растат, защото нямат и няма да имат електрически модели. Абе този индивид да не би да пише монолозите на Електро Викинга от Ютюб, че и онзи ги плещи едни такива логически съчинения?
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако някой мисли да се изръси 80-100к за такава малка кола като е2008 или Меган-а му препоръчвам да се прегледа да не би да го бие тока в главата.
  • #13
    Турбо ( преди 1 година )
    Тойота Rav4 започва от 75480 лева.Тойота bz4x започва от 105000 лева.Кога казваш щели да се изравнят?
fallback
Последни