Когато Renault, мажоритарният собственик на АвтоВАЗ, обяви оттеглянето си от Русия, мнозина очакваха краха на компанията, лишена от достъп до съвременни технологии. Година по-късно обаче руският производител се готви да пусне на пазара изцяло нов модел, при това - от по-висок клас в сравнение с бюджетната Granta. Вече ви разкрихме основните факти за новата Lada X-Cross 5, но ето и повече подробности за технологиите, производството и пазарните трикове, на които ще разчита моделът.
Новата Лада - какво е известно? (ГАЛЕРИЯ):
Дефорсиран двигател по данъчни причини
X-Cross 5 се задвижва от същия 1.5-литров бензинов турбомотор, който е и в оригиналния Bestune T77 (впрочем китайският модел също се продава свободно на руския пазар). При FAW този агрегат развива 160 конски сили, но при Лада ще бъде дефорсиран до 149 коня, за да ползва данъчни отстъпки. Освен това двигателят за Русия ще бъде специално адаптиран за бензин с по-ниско октаново число.
На китайския пазар Bestune има и 1.2-литров турбомотор със 142 коня, но той няма да се предлага от Лада.
X-Cross 5 се задвижва от същия 1.5-литров бензинов турбомотор, който е и в оригиналния Bestune T77 (впрочем китайският модел също се продава свободно на руския пазар). При FAW този агрегат развива 160 конски сили, но при Лада ще бъде дефорсиран до 149 коня, за да ползва данъчни отстъпки. Освен това двигателят за Русия ще бъде специално адаптиран за бензин с по-ниско октаново число.
На китайския пазар Bestune има и 1.2-литров турбомотор със 142 коня, но той няма да се предлага от Лада.