IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Лада: вместо еърбег - мек волан!

"Кризисната" Гранта вече е на пазара в Русия - без ESP, ABS и навигация

Новата, "кризисна" Лада Гранта има уникална новост в областта на безопасността: мек волан. Последната версия на автомобила, произведена без повечето доставяни от Renault системи, вече е факт в Русия и някои журналисти успяха да я тестват.
     
      
Lada Granta 2022
     
      
Както бе известно предварително, обновената Гранта няма нито система за електронна стабилизация (ЕSP), нито ABS, нито сателитна навигация. За сметка на това конструкторите на автомобила са въвели необичайна "новост" по отношение на безопасността. За да компенсират липсващите въздушни възглавници, те са се отказали от модерния волан с три спици и са монтирали 4-спицов от 90-те години. Пръстенът му не е алуминиев, както досега, а от мека пластмаса. Малко съмнителната логика е, че при сблъсък по-мекият волан ще причини по-малко травми върху тялото на водача.
    
     
Lada Granta 2022
     
        
Променен е и двигателят: вместо по-модерния бензинов агрегат с 16 клапана, разработен под ръководството на Renault, сега се монтира вариант на по-стария агрегат на ВАЗ с 8 клапана. Що се отнася до вредните емисии, той покрива само Евро 2 - стандарта, който беше в сила от 1996 до 2000 година.
    
     
Lada Granta
    
       
В опит все пак да похвалят новата кола, руските колеги отбелязват, че огледалата вече са боядисани в цвета на купето, а не черни, както беше досега при базовата версия. Огледалата са електрически и подгряване, електрически са и предните стъкла.
 
Изтъква се и възможността като допълнителна опция да си поръчаш 15-цолови лети джанти с гуми Pirelli.

 

0 от 500
  • #50
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да не лъжат, че са го измислили така! Вложили са по-евтин гъбест полимер във волана. Кашкаваленият ефект не е търсен!
  • #49
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Kriviq ( преди 1 месец )
    Имах Меган от 1999-та преди едно 7 години. Купен за 2000 лв. Беше по-модерен от чисто новата ребрандирана и орязана Дачия от статията. Толкова за великата руска инженерна мисъл. А в България няма толкова *** хора, че да си купят въпросната Дачия.
  • #48
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Пияна рашка ( преди 1 месец )
    Петнадесет години чакане за нещо "сделано", мерси!
  • #47
    6 rate up comment 0 rate down comment
    ctamatt ( преди 1 месец )
    Някак всичко говори, че руснаците са...неконглокентни. Нищо, ама нищичко, не може да ме привлече ни от материалната им, ни от духовната им култура.
  • #46
    1 rate up comment 13 rate down comment
    Balgarian ( преди 1 месец )
    Ama mnogo anglo podlogi i gringo podlogi sa napalzeli tuk, ot vsichki dupki v poda. Hodete da zhiveete v london ili vashington, da vi tretirat kato tretorazredni... Kakvito ste
  • #45
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Валдес, явно не познаваш българина добре. Тази лада се очаква за около 20х лв гола като Жигула (а то си е Жигула) До скоро топ Сандеро ти беше 25к - в пъти повече кола и нашенеца пак му беше под нивото.
  • #44
    2 rate up comment 26 rate down comment
    Valdes ( преди 1 месец )
    Колко българи днес могат да си позволят нова кола? Пуснат ли ги на българския пазар ще изтрепят рибата!!! Какво като са руски?
  • #43
    30 rate up comment 1 rate down comment
    Fury ( преди 1 месец )
    До # 41! Запази си и телефона с шайбата, и пишещата машина - тя софтуер не иска. Снимай със Смяна 8 и се кефи на живота в 1970 г! Между другото Ладата си е чист западен автомобил - ФИАТ 124, конструиран в 1956 г.! Поплювко!
  • #42
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    О да СОЦ колите са здрави та дрънкат. Баща ми кара близо 18 години Вартбург и още 10-тина Шкода 120. Купувани почти нови и двете. Общо не направиха 200к км, но като малък си спомням че нямаше месец без ремонт - я чукче/наковалня ще се настройва, я обезвъздушаване на спирачки, я карбуратор. Горублянските на по 300-400к км изкарват по месец без ремонт, а колко са по-сложни. Няколко познати се гордеят че могат да правят основен ремонт на Транбант и колко било лесно.
  • #41
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Фред ( преди 1 месец )
    Да караш руска кола е като да караш автомобил от Семейство Флинстоун