Производството на автомобили "Лада" ще продължи и в новата руска реалност - само че тези автомобили ще се върнат няколко десетилетия назад в технологично отношение, твърди "За Рульом". Авторитетното издание има вътрешна информация какви промени ще се наложат заради международните санкции и недостига на компоненти.
Още след месец - в началото на юни - заводът на АвтоВАЗ ще започне да произвежда модела "Гранта" в "кризисния" му вид. Това означава не само без навигация, но и без елементарни неща като електронна стабилизация (ЕSP), антиблокиращи спирачки (ABS) и даже без въздушни възглавници. На практика такова бе оборудването на старите модели на ВАЗ някъде до средата на 80-те години.
Заради раздялата с Renault ще отпаднат и по-модерните агрегати, които се влагаха в авточобилите "Лада". Производството на бестселъра "Веста" се очаква да се поднови наесен, но вече с 1.6-литровия двигател с осем клапана ВАЗ‑11182. При това той е всъщност оптимистичният вариант, ако положението с доставката на компоненти се подобри дотогава. Ако не, "Веста" ще се върне към агрегата ВАЗ-11183/11186, чийто корени водят още към 2004 година. Бъдещите лади ще са и без втора ламбда-сонда. По отношение на екологията това е огромна стъпка назад, отбелязва "За Рульом".
Старият 1.6-литров двигател на ВАЗ, представен през 2004 и базиран върху разработки от 80-те години, ще се завърне от есента
Нова, доста оголена версия очаква и Нива Legend. Отпадането на толкова много компоненти ще направи новите руски автомобили доста по-евтини за производство, но засега няма никакви индикации, че цената за крайните потребители ще се промени, отбелязва изданието.
Всъщност за сертифицирането на новите "лади" ще се наложи властите да променят и самия държавен технически регламент за автомобилите, който в момента забранява продажбата на автомобили без ESP, ABS и въздушни възглавници.