IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Без ABS, ESP и въздушни възглавници: новите "Лади" се връщат в 70-те години

Заради ембаргото АвтоВАЗ ще направи моделите си значително по-примитивни

Производството на автомобили "Лада" ще продължи и в новата руска реалност - само че тези автомобили ще се върнат няколко десетилетия назад в технологично отношение, твърди "За Рульом". Авторитетното издание има вътрешна информация какви промени ще се наложат заради международните санкции и недостига на компоненти.
   
   
Лада Гранта, Lada Granta
    
     
Още след месец - в началото на юни - заводът на АвтоВАЗ ще започне да произвежда модела "Гранта" в "кризисния" му вид. Това означава не само без навигация, но и без елементарни неща като електронна стабилизация (ЕSP), антиблокиращи спирачки (ABS) и даже без въздушни възглавници. На практика такова бе оборудването на старите модели на ВАЗ някъде до средата на 80-те години.

Заради раздялата с Renault ще отпаднат и по-модерните агрегати, които се влагаха в авточобилите "Лада". Производството на бестселъра "Веста" се очаква да се поднови наесен, но вече с 1.6-литровия двигател с осем клапана ВАЗ‑11182. При това той е всъщност оптимистичният вариант, ако положението с доставката на компоненти се подобри дотогава. Ако не, "Веста" ще се върне към агрегата ВАЗ-11183/11186, чийто корени водят още към 2004 година. Бъдещите лади ще са и без втора ламбда-сонда. По отношение на екологията това е огромна стъпка назад, отбелязва "За Рульом".
    
    
двигател, Лада, ВАЗ 11186
Старият 1.6-литров двигател на ВАЗ, представен през 2004 и базиран върху разработки от 80-те години, ще се завърне от есента
     
    
Нова, доста оголена версия очаква и Нива Legend. Отпадането на толкова много компоненти ще направи новите руски автомобили доста по-евтини за производство, но засега няма никакви индикации, че цената за крайните потребители ще се промени, отбелязва изданието.

Всъщност за сертифицирането на новите "лади" ще се наложи властите да променят и самия държавен технически регламент за автомобилите, който в момента забранява продажбата на автомобили без ESP, ABS и въздушни възглавници.

0 от 500
  • #17
    6 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 16 ти къде живееш,явно не си в България,защото пишеш простотии.Руснаците не ги мисли,те ще се оправят до 90-те бяха в пълна изолация от света и пак се оправяха,та сега ли.Те Лади без тези неща ще произвеждат,ами я помисли кой ще прави чиповете за тез "екстри" на западните таралясници,като суровините пак идват от същите тези на които се присмивате.По скоро руснаците ще си разработят техни системи за безопасност отколкото вие да си купите западни *** без тях.Ще се чака по 10+ години за тях.
  • #16
    17 rate up comment 3 rate down comment
    до 13 ( преди 2 години )
    тъкмо за такива превръщачи на храната в *** като теб са написали откъде е информацията - явно не е от НПО-та. А тук всеки нормален, способен и работлив човек живее по-добре от ден на ден, защото зависи от себе си. Само соц медузите, дето искат по цял ден да се почесват, по малко да покрадват и държавата да е длъжна да се грижи за тях, само на тях им е мъчно за соца.
  • #15
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Накратко Китай запълва всички ниши освободени от европейските фирми и скоро ще си купят Русия
  • #14
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всъщност и предната статия беше коректна, защото тогава законово не беше разрешено да се произвеждат подобни опоскани коли. Промениха наредбите, за да стане възможно. A тук са пропуснали да кажат, че и автоматични скорости няма за русия в момента. В момента Китайците искат да купят АвтоВАЗ или поне дяла на Рено, та скоро ще ги снабдят с каквото им липсва.
  • #13
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Предния път писахте, че руснаците щели да останат без коли, нямало да има какво да карат и едва ли не внушихте, че тръгват пеш да вървят. Зарязахте тази зле скалъпена пропаганда и подхванахте нова, отново изсмукана от пръстите на някой кабинетен мишок на заплата към някое НПО финансирано отвън. Каквото искат да карат руснаците на мен ми е все тая. По-важно е ние какви гробници караме и как от ден на ден по-зле ставаме. По-добре без споменатите екстри, но да можеш да напълниш резервоара!
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Прави впечатлене, че някакъв умно-красив, жълто-паветен *** вилнее тук, цъка плюсове и минуси на поразия и пише такива щуротии, които са достойни да го приемат с предимство в Карлуково. То бива злоба и омараза, но чак пък толкова не бива! Много сериозни ментални проблеми се забелязват. С подобно болестно състояние няма личен живот. Единственото, което го крепи да не се хвърли от високо е злобата. Тя обаче го изяжда отвътре. Руснаците са виновни...
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко си приличаме с руснаците Предполагам че и на тях са им излишни всички екстри
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не знам да се смея ли да плача ли. България земята на дизеловите премиуми - ревът колко е хубаво да караш простичък автомобил. Ами при средна възраст на автопарка ни 20 години си вземете вместо Е46, Астра G или Фокус Мк1 и ще се почувствате като в нова Лада. Ама нещо не го правите.
  • #9
    14 rate up comment 23 rate down comment
    JP ( преди 2 години )
    Че на кой му трябват тия простотии. От екстрите признавам само климатик и музика да свири, другото вентилация на седалките, АБС, ЕСП, аирбагове, кожа можа, сателити, тъчскрийни, не ме интересува
  • #8
    20 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-добре да възстановят производството на Жигула и Москвич.По-модерните автомобили са много далече от възможностите на ушанките.