Land Rover може да постави началото на цялата тенденция за луксозни SUV с оригиналния Range Rover, но в днешно време на пазара има повече такива модели от всякога. Bentley предлага Bentayga, а големият му конкурент Rolls-Royce още през 2018 г. пусна Cullinan. На свой ред, Mercedes-Maybach заложи на GLS, а само преди дни няколко дни луксозната германска марка представи и Mercedes-Maybach EQS SUV, пише в свой анализ изданието Carscoops, като сравнява трите модела.
Луксозният електрически всъдеход има типичната за Maybach решетка на радиатора, каросерия в два цвята и над 30 лога на марката. Той предлага материали от най-висока класа в салона, където на втория ред са поставени две кресла, разделени от конзола в цяла дължина. Функции като масажиране на седалките, заедно с охлаждане и вентилация, специално осветление, хладилник и чаши за шампанско са част от стандартното оборудване.
Задвижването на Mercedes-Maybach EQS 680 SUV е поверена на два електромотора, доставящи въртящ момент от 950 Нм към двете оси. Комбинираната мощност е 658 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,4 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч. Все още няма сведения за батерията, но вероятно тя е същата като на останалите SUV от гамата EQS, което означава капацитет от 107,8 кВт/ч и пробег от 600 км.
Цената на модела още не е известна, но е сигурно, че той ще струва над 150 000 евро. Съответно ще е по-скъп от Maybach GLS, който е същият като нормалния Mercedes-Benz GLS, а той на свой ред технически е почти идентичен с по-малкия GLS. И ако се проследи тази връзка се оказва, че клиентите всъщност си купуват обикновен Mercedes на много по-висока цена, която се дължи на луксозната опаковка и скъпите материали.
Това важи и за Bentley Bentayga, който също не се отличава с изключителна конструкция. Volkswagen Group му даде универсалната платформа MLB Evo, която е в основата на Lamborghini Urus. Използва се още при Q7 и Q8 от Audi, Porsche Cayenne и Cayenne Coupe, както и при Volkswagen Touareg. Тоест, плащате за Bentayga или Urus, а получавате... Touareg.
Има обаче един луксозен и високопроизводителен автомобил, който разполага с уникална архитектура и това е Rolls-Royce Cullinan. Всъдеходът не е базиран на платформа на BMW. Вместо това това има много общи неща с новите Ghost и Phantom. BMW Group, която притежава Rolls-Royce, положи допълнителни усилия, за да гарантира, че първият кросоувър на марката има конструкция, която няма нищо общо с X7 или X5. Това е истински Rolls, при това с V12 двигател. Той е с обем 6,75 литра и двойно турбо, като развива 570 к.с. и 850 Нм. Вдига 100 км/ч от място за по-малко от 5 секунди и развива 250 км/ч (повече отколкото Mercedes-Maybach EQS SUV).
Cullinan изглежда незабавно разпознаваем като Rolls-Royce. Той идва с внушителната решетка отпред, украсена с фигурката Spirit of Ecstasy, има задни самоубийствени врати и страхотно оформление на пилотската кабина, което напомня на старите автомобили на компанията, макар и без да намалява най-новите технологии и системи за безопасност. Rolls-Royce до голяма степен е синоним на лукс, така че дори няма да се задълбочаваме в някои от акцентите, на които хората с тлъсти банкови сметки се наслаждават ежедневно.
Чисто нов Rolls-Royce Cullinan струва страшно много пари – над 300 00 евро, като това е базовият вариант, който никой не си купува. Това е почти два пъти по-скъпо от Maybach EQS SUV, който обаче все пак има едно предимство – готов е за електрическото бъдеще. Факт е също, че в случая сравнението е като между ябълка и портокал, но ако ще се дават толкова пари, няма нужда от компромиси с каквото и да е.