IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли Mercedes-Maybach EQS SUV да се конкурира с Rolls-Royce Cullinan?

Луксозните и скъпи всъдеходи на пазара стават все повече, но един от тях се откроява

Land Rover може да постави началото на цялата тенденция за луксозни SUV с оригиналния Range Rover, но в днешно време на пазара има повече такива модели от всякога. Bentley предлага Bentayga, а големият му конкурент Rolls-Royce още през 2018 г. пусна Cullinan. На свой ред, Mercedes-Maybach заложи на GLS, а само преди дни няколко дни луксозната германска марка представи и Mercedes-Maybach EQS SUV, пише в свой анализ изданието Carscoops, като сравнява трите модела.


Mercedes-Maybach EQS SUV


Луксозният електрически всъдеход има типичната за Maybach решетка на радиатора, каросерия в два цвята и над 30 лога на марката. Той предлага материали от най-висока класа в салона, където на втория ред са поставени две кресла, разделени от конзола в цяла дължина. Функции като масажиране на седалките, заедно с охлаждане и вентилация, специално осветление, хладилник и чаши за шампанско са част от стандартното оборудване.

Задвижването на Mercedes-Maybach EQS 680 SUV е поверена на два електромотора, доставящи въртящ момент от 950 Нм към двете оси. Комбинираната мощност е 658 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,4 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч. Все още няма сведения за батерията, но вероятно тя е същата като на останалите SUV от гамата EQS, което означава капацитет от 107,8 кВт/ч и пробег от 600 км.


Mercedes-Maybach EQS SUV


Цената на модела още не е известна, но е сигурно, че той ще струва над 150 000 евро. Съответно ще е по-скъп от Maybach GLS, който е същият като нормалния Mercedes-Benz GLS, а той на свой ред технически е почти идентичен с по-малкия GLS. И ако се проследи тази връзка се оказва, че клиентите всъщност си купуват обикновен Mercedes на много по-висока цена, която се дължи на луксозната опаковка и скъпите материали.

Това важи и за Bentley Bentayga, който също не се отличава с изключителна конструкция. Volkswagen Group му даде универсалната платформа MLB Evo, която е в основата на Lamborghini Urus. Използва се още при Q7 и Q8 от Audi, Porsche Cayenne и Cayenne Coupe, както и при Volkswagen Touareg. Тоест, плащате за Bentayga или Urus, а получавате... Touareg.


Rolls-Royce Cullinan


Има обаче един луксозен и високопроизводителен автомобил, който разполага с уникална архитектура и това е Rolls-Royce Cullinan. Всъдеходът не е базиран на платформа на BMW. Вместо това това има много общи неща с новите Ghost и Phantom. BMW Group, която притежава Rolls-Royce, положи допълнителни усилия, за да гарантира, че първият кросоувър на марката има конструкция, която няма нищо общо с X7 или X5. Това е истински Rolls, при това с V12 двигател. Той е с обем 6,75 литра и двойно турбо, като развива 570 к.с. и 850 Нм. Вдига 100 км/ч от място за по-малко от 5 секунди и развива 250 км/ч (повече отколкото Mercedes-Maybach EQS SUV).

Cullinan изглежда незабавно разпознаваем като Rolls-Royce. Той идва с внушителната решетка отпред, украсена с фигурката Spirit of Ecstasy, има задни самоубийствени врати и страхотно оформление на пилотската кабина, което напомня на старите автомобили на компанията, макар и без да намалява най-новите технологии и системи за безопасност. Rolls-Royce до голяма степен е синоним на лукс, така че дори няма да се задълбочаваме в някои от акцентите, на които хората с тлъсти банкови сметки се наслаждават ежедневно.


Rolls-Royce Cullinan


Чисто нов Rolls-Royce Cullinan струва страшно много пари – над 300 00 евро, като това е базовият вариант, който никой не си купува. Това е почти два пъти по-скъпо от Maybach EQS SUV, който обаче все пак има едно предимство – готов е за електрическото бъдеще. Факт е също, че в случая сравнението е като между ябълка и портокал, но ако ще се дават толкова пари, няма нужда от компромиси с каквото и да е.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 9 месеца )
    Кой от двата е най, е доста спорно и въпроса на вкус. От една страна ценово Ролса е поне два пъти по-скъп, по-"лимузинен", но и технически доста по-консервативен.Но едно е безспорно - това са ДВАТА най. Няма друга марка с толкова ексклузив като тия двете.За ширпотреба, имаш право доколкото Мерцедес покрива също големия пазарен сегмент на премиума, и влиза в ексклузива, а Ролса е изключително ексклузив.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до мерджан ( преди 9 месеца )
    Той Мерцедеса може да има по-добри екстериор и интериор /което е много спорно твърдение!/, ама няма името на Ролс Ройс! Те и Фолксваген пуснаха Фаетон и той беше по-технологичен от Ес класата, ама това не беше достатъчно, за да се бори с нея! Ролсът си е класа, Мерцедесът е ширпотреба!
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ролс ройс, при него има качество без излишни претрупвания в интериора, защото мерцедес все пак опита преди време с майбах (като самостоятелна марка), но не се получиха нещата.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    мерджан ( преди 9 месеца )
    Не знам за двигателите и батериите, но Мерцедеса има много по-добър екстериор и интериор.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Естет ( преди 9 месеца )
    Може ли Mercedes-Maybach EQS SUV да се конглокира с Rolls-Royce Cullinan?С две думи: Не може!Няма как масова марка като Мерцедес да се конглокира по какъвто и да било начин с Ролс Ройс - автомобил за крале, бизнесмени и милиардери!Във всяко село, всеки, от овчаря до селския кмет, може да си купи Мерцедес. Ама я си купете Ролс Ройс! Мерцедес е една от най-бързо обезценяващите марки, след като я изкарате нова от магазина, а цената на Ролс Ройс расте с всеки изминал ден! Нямат база за сравнение ...
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Кой държи този идиооот толкова време да ръси простотии перманентно? Този сайт няма никакъв авторитет, но понеже няма нормален сайт , чат-пат го отварям . Като прочета кой е преписвача на статията и изобщо не я чета, а ати вам на коментарите.Кой го държи този недоклатеният ПЕТЪР, нормален човек на негово място ще ходи да се удави!
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    В сравнение с МЕРЦЕДЕС, Ролс Ройс все едно е правен в някоя манифактурна работилница!
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Prasko ( преди 9 месеца )
    Иначе колегата е прав Тойота е по здрава и от двете
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Prasko ( преди 9 месеца )
    Ролса е недостижим за германската ***
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 9 месеца )
    Не му се сърди на човека. Той да не е свободен като нас за да има време да прочете статиите които публикува? Взима произволна статия на английски пускай я през google преводач и каквото излезе това е. Просто копира превода и го пуска като статия, на която измисля заглавие. Обикновено в него пък има правописни грешки, защото google преводачът поне правописни грешки не прави.