Повечето по-нови модели автомобили имат системи за активна помощ при шофиране (ADA), което кара Consumer Reports да ги тества и класира. Системите ADA съчетава възможностите на функцията за поддържане на центъра на лентата (LCA) и адаптивния круиз-контрол (ACC). На теория тези системи за безопасност на автомобила създават функция за самостоятелно управление, която винаги държи автомобила на безопасно разстояние от другите.
Според експертите на Consumer Reports не всяка система ADA е като останалите. BlueCruise на Ford изглежда най-добрата на пазара в момента, следван от Super Cruise на General Motors и Driver Assistance на Mercedes-Benz. Кои обаче са на обратния полюс, тоест най-лошите?
Най-лошите системи ADA (ГАЛЕРИЯ):
Highway Assist отговаря на обещаните от производителя възможности за безопасно ускоряване, спиране и управление на превозно средство от марката Rivian, докато се движи по магистрала. Въпреки това тази система вероятно няма да успее да задържи повечето шофьори ангажирани, тъй като не включва камери за наблюдение на човека зад волана. Това неизбежно кара водачите да станат твърде зависими от системата, което може да доведе до повече инциденти.
Шофьорите също трябва да рестартират функцията LCA всеки път, когато завъртят волана, докато Highway Assist е активен. Все пак Highway Assist на Rivian получи високи оценки за представянето си като цяло. Едно от нейните предимства е, че показва базирана на GPS-информация за географско местоположение на автомобила до такава точност, че шофьорът може да види точната позиция на превозното средство в лентата.