IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Polestar 4 няма задно стъкло?

Това решение не само е по-функционално, но и подобрява безопасността

Електрическият кросоувър Polestar 4 беше официално представен на автосалона в Шанхай, като впечатли публиката както с техническите, така и с дизайнерските си характеристики. Една от тях е липсата на заден прозорец, като место него панелът на каросерията на задната врата се простира до края на покрива, който е направен от фотохромно стъкло.


Polestar 4


Подобно решение беше показано за първи път в концепцията Polestar Precept през 2020 г., като прототипът също така няма огледало за обратно виждане. Вместо със задно стъкло и огледало компанията е решила да оборудва Polestar 4 с екран с висока разделителна способност, който показва кадри в реално време отзад, заснети от монтираната на покрива камера.

Създателите на модела твърдят, че дигиталната излъчване подобрява безопасността, особено през нощта. Трябва да се отбележи, че дисплеят може да се деактивира чрез натискане на бутон и така водачът да вижда пътниците отзад.


Polestar 4


Премахването на задното стъкло е невероятно функционално подобрение. Обикновено през нощта шофьорът вижда само две малки точки в огледалата, но с това решение вижда много повече“, аргументира се главният изпълнителен директор на Polestar Томас Ингенлат.

Polestar 4 ще се разположи между седана Polestar 2 и по-големия Polestar 3 както по размер, така и по цена. Електрическият кросоувър се предлага във версии с един или два мотора, като по-мощният вариант развива 544 к.с. и 690 Нм въртящ момент, което го прави най-бързият сериен модел на марката.


Polestar 4


Версията с един мотор разполага с 272 к.с. и 345 Нм, като нейният пробег е над 580 км. И двата варианта на модела разполагат с голяма брой асистенти за водача и системи за безопасност, като сред тях са 9 въздушни възглавници, 12 камери, една радарна система и 12 ултразвукови сензора.

Производството на Polestar 4 стартира в Китай през ноември, като началната цена на електромобила е 60 000 долара. Това ще бъде глобален модел, който ще се предлага на всички основни пазари на света.


Още снимки на електрическия кросоувър - вижте в галерията:


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То поне да кажеш, че има отлична аеродинамика но и тя с 0.27 не е кой знае какво
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Премахването на задното стъкло е невероятно функционално подобрение." => Няма да питам колко фунционално ще е когато (не ако) камерите се развалят... Бункерът няма как да е по-ефективен от обзора, предоставян от колите от '80-те напр. и погледът директно с очи.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Член 5ти е ако някой нападне територията на САЩ. Война в Тайван не активира член 5. Аман от про.сти Възрожденци.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Китай няма да посмее да нападне пръв точно за да не задейства въпросния член 5 а и защото после няма да върви да ги обвиняват, че се месят във вътрешните им работи нищо, че Тайван всичко дава да е по-далеч от ККП и не искат да ги освобождават от свободата..
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китай се готви за окупация на Тайван, демек за война със САЩ, демек по силата на член 5 това би било война с НАТО, демек война с България. А ние да им купуваме колите за да имат китайците повече пари за оръжия насочени срещу нас.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Каквото и да твърдят и да ни убеждават, става въпрос за пари.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Нещо катайците не могат да си наложат ел колите и да залеят пазара както се смяташе.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Какъв % от експлоатацията на една кола е през нощта и какъв през деня?За да са прави подобна малоумщина!!!Моята кола също е с функция с камера за обратно виждане в огледалото! Вярно, удобно е когато натовариш до горе, но при всяко поглеждане към "огледалото" ти се завива свят!Няма дисплей който да пресъздаде толкова реално обкражаващата среда, че да не усещаш разлика в движението на обектите пред теб,в страничните огледала и монитора когато местиш погледа във всичко това в рамките на секунда