IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Polestar представи първия си кросоувър

Конкурентът на Tesla Model X получи пробег от 480 км и супербързо зареждане

Компанията Polestar представи своя трети модел. В моделната гама на шведската марка с китайски корени към лифтбека и купето се присъедини кросоувър, който трябва да се конкурира с Tesla Model X.


Polestar 3


Третият модел на марката се нарича просто Polestar 3. Въпреки серийния си номер, кросоувърът става първият автомобил на марката, който не прилича на моделите на Volvo. Дизайнът му е вдъхновен от концептуалния Polestar Precept, показан пред публика преди две години и половина. По отношение на размерите, новият автомобил е близо до сегашния флагман Volvo XC90. Дължината му е 4900 мм, широчината - 2120 мм, височината - 1627 мм, а междуосието - 2985 мм. Пътният просвет е 211 мм с базови внушителни 21-цолови джанти.

Polestar определя своя номер 3 като „електрически SUV с впечатляващи аеродинамични характеристики“. Коефициентът на съпротивление от 0,29 обаче е малко зад основните му конкуренти - Mercedes-Benz EQS (0,20), Tesla Model X (0,24) и BMW iX (0,24). В основата на модела е електрическата модулна платформа SEA1 (Sustainable Experience Architecture), разработена от Geely за нейните модели на ток - от Zeekr 001 до Lotus Eletre.


Polestar 3


Шасито на кросоувъра е с двойни носачи отпред и многораменни отзад, а още в базовия вариант е включено въздушно окачване с двукамерни въздушни пружини и адаптивни ZF амортисьори. На предната ос са монтирани четирибутални спирачки Brembo, а отзад - обикновени еднобутални спирачки.

Съвкупната мощност на два електромотора в базовата версия е 489 к.с. и 840 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди. По-горещата версия с Performance Pack развива 517 к.с. и 910 Нм, като набира до 100 км/ч от място за 4,7 секунди. Батерията е само една – с капацитет 111 кВт/ч, като осигурява пробег от 488 км за базовия вариант. При по-мощния пробегът е 435 км. Кросоувърът разполага със система за бързо зареждане, при която зарядът се пълни от 10 до 80% за 30 минути.


Polestar 3


На първия етап от продажбите Polestar 3 ще се предлага в единствено в най-високо ниво на оборудване, включващо панорамен покрив, електрически предни седалки, отопляеми всички седалки и усъвършенстван автопилот с пет радара, пет камери и дванадесет ултразвукови сензора.

Доставките до клиенти стартират в края на 2023 г., като вече са известни и цените за САЩ. Те стартират от 85 300 долара, а пакетът Performance добавя още 6000 долара.


Още снимки на първия кросоувър на Polestar - вижте в галерията:

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какъв е смисъла да се правят такива повдигнати автомобили които не стават за офроуд? Като ще правят джип, нека да е както трябва. Сложете едно яко окачване с възможност за повдигане и за слагане на големи офроуд гуми. Сложете стоманени защити отдолу. Да има и опция за понтиране на стоманени брони и лебедка. Така автоматично се увеличава броя на клиентите защото се вдига стойността автомобила.
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Всъщност се очаква да са 10% но мисля че коментара ти е малко неадекватен особено под статия за точно този модел
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да не се чудите защо тая години електричките ще бъдат 30% от световните продажби...
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Багажника е 485 литра до 1410 със свалени седалки което е много по-малко от Тесла Х и EQS СУВ на които го водят конКурент и сравнимо с EQC и Ауди Q4
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пробега по WLTP е 600 км а цената в Германия е от 90 хил евро + 6 600 за пакета с 0.3 сек до 100 по-бързо ускорение. Като цяло е малко разочароващо като цена-характеристики за модел започващ от 2023г
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нямам представа как са успели с толкова голяма батерия да постигнат толкова малък пробег. Ако е замервана и по теихния стандарт, реалния пробег ще е наполовина.