Сравнително младата компания за производство на електромобили Polestar е насочила погледа си към Porsche като основен конкурент. Смелото твърдение бе направено лично от изпълнителния директор на бившето спортно подразделение на Volvo и понастоящем отделен бранд Томас Ингенлат в интервю за изданието Auto motor und sport.
За компания, която в момента предлага едва два модела, подобно изказване звучи доста претенциозно, но Ингенлат има големи планове за бъдещето на подопечната си фирма, с модели, които ще могат да се конкурират директно с Porsche. Polestar има планове да произвежда климатично неутрални автомобили след 2030 година, като това амбициозно начинание е кръстено Project 0. Проектът е насочен към това, всички аспекти на бизнеса да бъдат по-зелени.
Възобновяемата енергия за производство и по-малко отпадъци са крайъгълните камъни на този амбициозен проект, който завинаги ще оформи марката и нейните дългосрочни цели. Но извън екологичните амбиции, Polestar иска да е производител на премиум електромобили. Което ще рече конкуренция с Tesla и BMW по отношение на седаните и кросоувърите, докато именно Porsche трябва да е мерилото по отношението на бъдещите спортни електрически коли. "Ще се конкурираме с Porsche за най-добрите електрически задвижвани премиум спортни коли", уверен е Ингенлат.
Пред Polestar, обаче, все още има и доста предизвикателства. Към момента, производството на моделите им се извършва в Китай, след което автомобилите се транспортират към Европейските клиенти. Компанията планира да използва заводите на Volvo в Европа, чиито капацитет да бъде разширен и така да се намалят емисиите от доставките с кораби. Амбициите са също, задаващият се модел Polestar 3 да се произвежда в Калифорния за местния пазар в САЩ.
Въпреки някои проблеми, бъдещето пред Polestar изглежда ясно, като новата марка вече започна да печели клиенти в премиум сегмента от основните си конкуренти. Все по-нарастващите апетит и одобрение към електромобилите, биха могли да означават, че ако марката може да произведе силен и качествен продукт, със сигурност ще си спечели пазарен дял. Но дали може да се конкурира с Porsche при спортните автомобили, предстои да разберем...