IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Polestar се обяви за основен конкурент на Porsche

Младата марка е убедена, че може да направи перфектни спортни електромобили

Сравнително младата компания за производство на електромобили Polestar е насочила погледа си към Porsche като основен конкурент. Смелото твърдение бе направено лично от изпълнителния директор на бившето спортно подразделение на Volvo и понастоящем отделен бранд Томас Ингенлат в интервю за изданието Auto motor und sport. 


Polestar 1


За компания, която в момента предлага едва два модела, подобно изказване звучи доста претенциозно, но Ингенлат има големи планове за бъдещето на подопечната си фирма, с модели, които ще могат да се конкурират директно с Porsche. Polestar има планове да произвежда климатично неутрални автомобили след 2030 година, като това амбициозно начинание е кръстено Project 0. Проектът е насочен към това, всички аспекти на бизнеса да бъдат по-зелени.

Възобновяемата енергия за производство и по-малко отпадъци са крайъгълните камъни на този амбициозен проект, който завинаги ще оформи марката и нейните дългосрочни цели. Но извън екологичните амбиции, Polestar иска да е производител на премиум електромобили. Което ще рече конкуренция с Tesla и BMW по отношение на седаните и кросоувърите, докато именно Porsche трябва да е мерилото по отношението на бъдещите спортни електрически коли. "Ще се конкурираме с Porsche за най-добрите електрически задвижвани премиум спортни коли", уверен е Ингенлат.


Polestar 2


Пред Polestar, обаче, все още има и доста предизвикателства. Към момента, производството на моделите им се извършва в Китай, след което автомобилите се транспортират към Европейските клиенти. Компанията планира да използва заводите на Volvo в Европа, чиито капацитет да бъде разширен и така да се намалят емисиите от доставките с кораби. Амбициите са също, задаващият се модел Polestar 3 да се произвежда в Калифорния за местния пазар в САЩ.

Въпреки някои проблеми, бъдещето пред Polestar изглежда ясно, като новата марка вече започна да печели клиенти в премиум сегмента от основните си конкуренти. Все по-нарастващите апетит и одобрение към електромобилите, биха могли да означават, че ако марката може да произведе силен и качествен продукт, със сигурност ще си спечели пазарен дял. Но дали може да се конкурира с Porsche при спортните автомобили, предстои да разберем...

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кристиан Борисов ( преди 2 седмици )
    Имат причина за самочувствие - вече се доближават до Порше на Нюрбургринг който традиционно си е тяхна територия което за малък производител си е сензация! И хърватската Rimac също е много силна в този сегмент!
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хаха, могат да се сравняват с Порше колкото Божинката с Левандовски.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Може, ама ( преди 1 месец )
    ...има повече от една торба сол време дотогава.
  • #5
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Полестар ми звучи като полиестер, ефтина работа, изобщо не подхожда на име на луксозна кола.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    те и волво така казаха че ще правят автомобил който да играе в една лига с м3 May 28, 2012 Информациите, че Volvo скоро ще представи по-спортна версия на модела S60, която трябва да се конглокира с М3 на BMW стават все по-сериозни и ...10 тодини по съсно още чакаме
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Хаха, няма такава каруца като пежо. Пък какъв е смисъла от производство ако няма да правиш печалба? Да ти правят коли, специално за теб, за да ти радват окото докато четеш характеристике ли хаха. Направи и ти едни коли и изкарай пари от тях, ако е толкова лесно..
  • #2
    13 rate up comment 7 rate down comment
    snaky ( преди 1 месец )
    В Порше сигурно ги напушва яко на смях.
  • #1
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 1 месец )
    Да пробват първо с Шкода и Пежо да се конглокират, че не са нищо повече от тях, пък след 150 (успешни) години може и да накарат Порше да им обърне внимание.