IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шведски производител ще продава коли по метода на IKEA

Електрическият микроавтомобил Luvly тежи 380 кг и струва 10 000 евро

Шведската компания за микроавтомобили Luvly се подготвя да произведе малка, ултраефективна електрическа кола за градски живот и да я разпространява по целия свят, използвайки метод за доставка в пакети, подобно на друга известна шведска марка - IKEA. Luvly получава името си от LUV (Light Urban Vehicle „Леко градско превозно средство“), което задава тона на целта, която се преследва - малки автомобили за градска употреба, информира Electrek.

 

Luvly-1

 

Първото превозно средство Luvly O има спецификации, предназначени да работи идеално за градски жител. Което ще рече, че тези спецификации не са нещо повече от това, от което се нуждае такъв човек. Микроколата тежи само 380 кг - около 4-5 пъти по-малко от стандартния пътнически автомобил, което води до по-ниски производствени емисии.

А малкото тегло означава, че е мъникът е много по-ефективен спрямо консумацията на енергия, която е от около два до четири пъти по-ниска от на „пълноразмерните“ електромобили. Тази ниска консумация на енергия означава, че Luvly се нуждае от по-малка батерия, като стандартната е само 6,4 кВт/ч.

Но това не е най-добрата част - батерията е в две отделни части, всяка с тегло 15 кг, и те могат да се свалят за зареждане. Така дори и да няма зарядна станция на улицата, просто се взима батерията в апартамента и там се зарежда, информират от компанията.

 

luvlycar-2

 

Малката батерия означава и бързи скорости на зареждане. При стандартен европейски контакт 220-230 V трябва да отнеме около час за зареждане. Не са необходими специални зарядни устройства или контакти с висок ампераж, само обикновен контакт. Бързото време за зареждане и възможностите за смяна на батерии също дават на автомобила потенциала да бъде използван за градско приложение за споделяне.

Максималната скорост от 90 км/ч е може би малко ниска за междуградски пътища, но е подходяща за бързо движение в рамките на града. Багажникът е 267 л, което би трябвало да е достатъчно за хранителни стоки и чанти. Също така би било идеално за доставка до последния квартал в рамките на града.

 

Luvly-3

 

Малките автомобили често се смятат за не толкова безопасни, главно поради наличието на големи превозни средства, които все повече превземат пътищата. Но по-малките и по-бавни коли са по-безопасни за самите пътници и за тези извън колата. Luvly казва, че ще използват композитна предпазна обвивка със сандвич-структура с допълнителен енергопоглъщащ материал от пяна, за да предпазят пътниците.

Компанията планира да продава Luvly O за около 10 000 евро, което е по-евтино от всяка кола и дори не е много по-скъпо от велосипед от висок клас, допълва изданието.

От Luvly казват, че основната иновация е в процеса на производство и сглобяване, който възнамеряват да лицензират и да позволи да се произвеждат различни автомобили с едни и същи процеси. Спортен модел, малък товарен ван или триколка са потенциални конфигурации.

 

Luvly-14

 

Сравнението с IKEA не е само за споделената страна на произход, а по-скоро за планираните методи на производство и доставка на Luvly. Вместо да сглобява автомобили в една централна фабрика и да ги изпраща по целия свят напълно готови, Luvly е пионер в процес, който позволява доставка на части за превозни средства в пакети.

За разлика от IKEA, колите няма да бъдат сглобявани от крайния потребител, но доставката с пакети ще позволи на един контейнер за транспортиране да побере частите, необходими за общо 20 автомобила, вместо да е нужен кораб за превозване или товарене на една до четири напълно сглобени стандартни коли в контейнер. Така че частите могат да се произвеждат в централен завод и след това да се сглобяват в микрофабрики, покриващи отделни региони на продажби. Една микрофабрика от 2000 кв. м може да обслужва територия с размерите на Швеция.

Всяка микрофабрика има по-малък отпечатък, времева линия за внедряване и капиталови разходи за настройка. Лицензополучателите на процеса на Luvly биха могли да създадат тези микрофабрики много по-лесно, отколкото ако трябва да изградят целия процес сами. И в края на живота си тези части също могат да бъдат рециклирани.

 

Luvly-13

 

Въпреки, че Luvly има силна конкуренция в Европа от утвърдени марки като Citroen и Renault, както и по-малки компании, като Microlino, шведите вярват, че методите им за опаковки и композитни сандвичи дават предимство. И също така вярват, че има достатъчно място за растеж на този пазар. Изпълнителният директор на Luvly - Хакан Луц, който е висок 193 см, е категоричен, че колите са твърде големи и трябва да бъдат по-малки. Според него той и брат му, който е дори по-едър, се вписват добре в колата.

Особено в Европа колите стават все по-големи, а градските центрове не. Тези по-големи коли създават повече замърсяване, по-шумни са, убиват повече пешеходци, причиняват повече задръствания и заемат повече място за паркиране.

Лутц би искал да види тази тенденция обърната. Той оценява надпреварата с по-големите автомобили като симптом на това, че хората се смятат един-друг за конкуренти, от които трябва да се дистанцират и да се защитават. И това отношение няма да помогне в борбата срещу изменението на климата или борбата за по-добри градове.

Луц смята, че младите градски жители, които са все повече против това градовете им да бъдат превзети от SUV, са идеалните потребители за Luvly. Той иска да се насочи към селища с високи нива на замърсяване и задръствания и със значителен брой градски пътуващи. И като начало компанията ще се фокусира в Европа, въпреки че Луц смята, че във всеки град по света има млади хора, които биха могли да се заинтересуват от превозно средство като това.

 

 

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Айде оди влзе с Евро 3 дизел в центъра на Франкфурт, па и скоро в центъра на София и ми кажи никой ли не казва или никой не забранява!!!!И дали няма да се повтори това с Евро 6 и Евро 7 след 5 години, щото вече в Европа има и градове в които и с Евро 5 неможеш препари в централни части!Тия които са си купили нови Евро 5 дали някой им е казал тогава, че сега трябва да ги сменят с хибриди или електрички!А 2026 ще си купиш тесла за 20 000, точно на 33 Февруари!!!! Промит мозък!
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Аз предпочитам дизел, голям параход за извън града. Иначе съм напълно съгласен с теб, в днешни дни електричките са най удобни за в града, за задръстванията, за паркирането и тн. Оше не са за дълги разстояния
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Да ама НЕ ( преди 1 година )
    Никой не ти казва, че трябва да се сменяш автомобила! Даже никой не ти казва че до 2050, 2060, 2070 година не можеш да си караш бензиновия автомобил който си купил през 2035 година. А да кефа да шофираш бензинов volkswagen golf за 30-40 000 евро, вместо по-бързаТесла за 20 000 евро купени 2026 година, си е кеф, а кеф цена няма така, че кой съм аз да те съдя за изборите да предпочиташ по-силно бръмчене пред по-силно вървене.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Мда ( преди 1 година )
    Не лоша идея на добра цена! 100 пъти предпочитам да има едно такова за ежедневни градски нужди и една хубава бензинка с прилични коне за кеф и дълги пътувания, пред прехвалените Тесли и причие недуразумения с надути цени!Хем градовете чисти от газове и с повече място за паркиране, хем си правиш кефа с колата с ДВГ и като искаш да си починеш от семейната врява се правиш, че ремонтираш нещо по колата. Много по смислено от насилствената подмяна на целия наличен автопарк
  • #12
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    единственото хубаво което са измислили шведите е тройката за съжаление в днешния си вид е сведена до извратената и форма - мъж жена и нотариус
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До Грета ( преди 1 година )
    А ти пак ли ми се сваляш и искаш да изневеряваш на Гост и Турбо? Внимавай, че са злопаметни и отмъстителни и ще ти пратят данъчни!
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 1 година )
    Електрика,пак ли си мериш пи6ката с електропитеците.
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 1 година )
    До 8Аз съм явно с доста повече IQ ...За разлика от IKEA, колите няма да бъдат сглобявани от крайния потребител
  • #8
    3 rate up comment 9 rate down comment
    .. ( преди 1 година )
    Не може да си ремонтираме сами колата, но ще може да си я сглобяваме сами... че не съм най-умен... ама това малко не го разбирам, някой с повече IQ ако може да помогне :)
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Четете внимателно. Казах за представяне, а не че ще е по улиците скоро. Много ясно че няма как да влезе в производство до края на годината, след като строителството на завода в който ще се произвежда, дори все още не е започнало. Изграждането на производствените линии ще отнеме от 12 до 15 месеца, а докато почне производството, може да е минала не само тази, а и следващата година, но въпросът вече не е дали, а кога. Плюс минус 5-6 месеца не са чак от толкова голямо значение. Ще има революция.