IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan иска да бъде технически независим от Renault

Японците търсят външен партньор за разработка на софтуер и електромобили

Японският производител Nissan разработва планове за растеж в области като софтуер и електрически превозни средства, които не включват техническа зависимост от Renault. В същото време двата автомобилни производителя работят върху финализиране на условията на нов съюз, който обаче ще бъде доста ограничен, съобщава Reuters.


Renault-Nissan


Nissan търси партньор извън автомобилната индустрия за разработване на софтуер, който свързва превозни средства с базирани на облак услуги. Това би помогнало на компанията да преодолее една от основните си слабости в момента, като направи колите си „по-умни и по-свързани“. Компанията също така работи върху стратегия за разработка на напълно електрически автомобили и на plug-in хибриди за Азия и Северна Америка, които ще бъдат изцяло на Nissan и няма да имат нищо общо с Renault.

Всички тези разкрития идват преди събранието на Надзорния съвет на алианса Renault-Nissan тази седмица, в което ще се обсъди намаляването на дела на френската компания в Nissan от 43% на 15%. Това ще съответства на размеря на дела на Nissan в Renault. Съгласно сделката, която трябва да бъде финализирана до средата на годината, Nissan също ще инвестира в новия бизнес на френския автомобилен производител Ampere EV.

Неравностойното положение, в което досега се намираше Nissan, отдавна ядосва японците. Те се оплакваха, че Renault не плаща справедливия си дял от разходите за иновации и развитие. Новата стратегия на Nissan отразява убеждението на ръководството на марката, което смята, че 23-годишният алианс вече се е изчерпал в този си вариант и трябва да се промени, за да се справи с новите предизвикателства в индустрията.

В Nissan са наясно, че спестяват много пари от споделянето на части с Renault, но не предвиждат да предоставят инженерна поддръжка на проекта Ampere. Японската компания също така няма намерение да предоставят своята хибридна технология e-Power на новото съвместно предприятие, създадено от Renault, китайската Zhejiang Geely Holding Group и компанията Saudi Aramco Base Oil.

Идеята на всичко това е Nissan да получи независимост в дългосрочен план, като така компанията ще стане по-конкурентоспособна. Работата върху новото споразумение с Renault е на финалната си права, като то предвижда създаване на нова структура с участието на френската компания, което ще позволи и по-бързото и по-гъвкаво взимане на решения.

„Инвестицията в Ampere ще укрепи Nissan в Европа и ще ускори развитието на новия бизнес с електромобили. Nissan ще инвестира и ще предостави технология за начинанието, но ще ограничи оперативното си участие. Ако Ampere разработи технология, представляваща интерес за Европа, Nissan ще се опита да я купи отделно“, коментира топ-мениджър в японската компанията, който предпочитат да запази анонимност.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    келемето ( преди 1 година )
    Искат ама няма , то току тъй се продават акции и се правят споразумения.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Angry chair ( преди 1 година )
    Карах на тестдрайв новия X Trail декември миналта година....! Определено даде по-висок разход с 2,5 л /100 км от втория автомобил който също тествах (KIA Sorento Hybrid която и поръчах в последствие) и то на абсолютно еднакъв маршрут и еднаква скорост. При все че като размери Nissan - а е по-малък и по-лек, а на всичкото отгоре излизаше и по-скъп като оферта! Не казвам че автомобилът е ***, а че е неефективен и сериозно надценен! Толкова за E-Power технологията им...!
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Рено си направи схемата, заедно с Волво/Гели и Саудитското правителство ще си правят бензинови двигатели, с Нисан евентуално ще правят електрически двигатели. Пък "Революционната хибридна технология" на Нисан, реално крадена от GM/Chevrolet Volt, ще видим до къде ще я развият.
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ниссан е неспасяем както и Мицобиши имат прекалено силна вътрешна конкоренция от Тойота и Хонда.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бьорн тества Х Трейл с въпросната хибридна технология на Нисан. Гори почти 12/100 при 120 км/ч. Това ако не е майтапът на хилядолетието, здраве му кажи! Велика японска технология, с която японският инженерен гений бори фалиралата, невъзможна Тесла и непостижимите електромобили като цяло!
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сушиядците се провалиха напълно с електромобилите и хибридите, за разлика от Рено, а сега си търсят кой да обвинят. А Рено с готовност поемат тази роля, защото виждат, че притежават 40% от воденичен камък с огромни задължения и изостанали технологии. Колкото пари вземат за дела си, все ще е далавера.
  • #9
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Време е Нисан да поеме към небитието, имат огромен опит в това. Фалираха , когато се казваха Датсун , фалираха когато ги купи Рено , а сега ще фалират при отделянето си от Рено . Нищо ново за оризарите !
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Предполагам че Нисан с немска помощ.ще се опитат да фалират Рено и така да си вземат дела или да накарат французите да им го подарят поради спад в акциите инопасения от горното.
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Неразбирач ( преди 1 година )
    Досега нямам спомен, подопечната компания да иска обяснение от фирмата собственик/притежател/... Явно, от "Рено", са дали прекалено много права на умрялата фирма...
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Японците имат много добрите технологии и могат да направят всякакви автомобили сдвг, хибриди или електрически. Проблемът както на много други места където има демографска криза е че индустрията е окупирана от феодални старци които не допускат да се правят никакви промени на статуквото. Не се допускат младите на ръководни постове и не се дава никаква свобода на инженерите да разгърнат въображението си. Компаниите се управляват от консервативни пенсионери които мислят само за акциите си.