fallback

България е сред слабаците по брой електромобили

Богатите държави в Европа доминират внедряването на коли с ток

България е на едно от последните места в Европа по внедряването на електрифицирани автомобили, показва ново изследване на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA). Тези превозни средства струват повече за производство и са по-скъпи за купуване и едва ли е изненада, че богатите хора са тези, които ги купуват, информира Carscoops.

 

 

В анализа на ACEA се засяга внедряването на превозни средства с електрическо зареждане (ECV) на пазара в съответната държава, като тук влизат напълно електрически и plug-in хибридни превозни средства, но не и FCEV (водородни).

През 2022 г. продажбите на ECV в Европа са съставлявали 21,6 процента от новите превозни средства, а техните пазарни дялове са се променили значително в отделните държави.

 

 

В страни като Гърция, Италия, Полша и Хърватия, където годишният нетен доход (това е сумата пари, която хората имат след разходи и данъци) е около 13 000 евро, ECV съставляват само девет процента на пазара на нови автомобили.

В България и Словакия, където средните годишни нетни доходи са съответно 7272 евро и 10 985 евро, ECV възлизат на едва 4,0 и 3,7 процента от продажбите на нови автомобили. Това са две от трите европейски държави с най-малко внедряване на електрифицирани превозни средства.

 

 

Междувременно в северноевропейските нации, където годишният нетен доход обикновено надхвърля 32 000 евро, ECV-тата съставляват повече от 30 процента от продажбите на нови превозни средства. В Швеция, например, 56,1 процента от всички нови коли, продадени миналата година, са били ECV, а средният нетен доход в страната е 35 486 евро.

Връзката между приемането на ECV и богатството не е голяма изненада, въпреки че е забележителна. Високите разходи за батерии и скъпите индустриални катаклизми, причинени от прехода към електрически превозни средства, означават, че те са по-скъпи за производство от превозните средства с вътрешно горене и следователно имат по-високи базови цени. С напредването на технологиите разходите за производство на електромобили вероятно ще намалеят. Разрастващата се ценова война също може да бъде приветствана от потребителите по света.

 

 

fallback
  • #38
    До 35 ( преди 1 година )
    Тесла У е от 45 000 евро на повечето места в Европа. Кажи нещо поне малко близко от което да е на двойна цена освен Дъстър? Може и нещо което е наполовина на 42 000 евро колкото е базова Тесла 3 да споделиш освен Фабия 1.0 разбира се
  • #37
    Класика ( преди 1 година )
    Ако трябва сектата нападнала света,бутнала Тръмп с измама- новото ляво,ако трябва с бой и полиция и държавни репресии пак ще накарат всички да купуват най опасните за озона и здравето на човека ел коли! Тези климатични убийци носещи единствено печалби на спекулантите и технологочните конгломерати! Това котило от пионки Меркел Урсула Трюдо Макрон Шолц Нехамер Байдън и " сие"- предизвикали ковид и войната,икономическа разруха и безполовост и антихристиянство,българите ще се гордеят че са последни!
  • #36
    Турбо ( преди 1 година )
    До изравняване на цените има още много да почакаш,тесльо.Цена на Пежо 2008 - 48 543 лева електрическо Пежо 2008 - 83 112 лева
  • #35
    Гост ( преди 1 година )
    Ценста на електромобила е два пъти по висока от цената на петролен автомобил.
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Да обобщим. Цените на тока падат и ще продължават да падат все повече с всяка изминала година. За производителите ще е по рентабилно да изградят собствени зарядни вместо да продават на борсата. Цените на електромобилите и батериите падат и ще продължават да падат с всяка изминала година, като в някои сегменти и модификации електромобилита вече са по-евтини от ДВГ и продължават да поевтиняват. Новите ДВГ поскъпват и ще поскъпнат още повече заради евро 7. Какво ли е бъдещето им?
  • #33
    Гостенино ( преди 1 година )
    Обаче повече си помисли преди да ми отговориш имам или нужда от повече атомни централи, които какво ще си правят тока през по-голямата част от годината, ако в понеделник е имало по-голям излишък на ток с два работещи атомни реактора, отколкото на връх великден, когато единият не работи заради авария, а мощността на другия е намалена с 20%? Ами през лятото? Това е само заради 400 мегавата изградени миналата година. Ами когато изградят и новите 700-800MW фотоволтаици тази година?
  • #32
    Гостенино ( преди 1 година )
    Хайде сега си помисли, дали производителите няма да предпочетат да продават директно на краен клиент, вместо на борсата и да направят зарядни станции за електромобили на всяка една точка за производство на ток, покрай която минават автомобили?
  • #31
    До 30 ( преди 1 година )
    Е нали ме питаше защо не продавам ток? Навсякъде съм дал цената която получава един производител, независимо дали е 1 kw фотоволтаична централа или 2000 мегавата АЕЦ Козлодуй за съответния час. Това са цените на които им плащат, защото всички получават договорената на борсата цена за съответния час. Например в момента цената е 225.33лв -22,5 ст без ДДС и такса пренос, която е около 7 ст., независимо колко е цената на тока. Плаща я клиента, не производителя. Фирмите не плащат ДДС -то.
  • #30
    Гост ( преди 1 година )
    До 23.Пак ли ми хитрееш Тесларев.Даваш цени на електроенергията без ДДС,акциз и такси.
  • #29
    До 28 ( преди 1 година )
    Не са Словакия втори по бедност но те са няколко доста близки по стандарт държави с които си прав, че разликата е голяма. Спрямо Словакия разлика е и, че тя е с най-голямо равенство а ние с най-голямо неравенство в ЕС така, че нашите богати може да са добре дори малко повече от техните но нашите бедни са много по-бедни от техните и там минималната е 700 евро примерно..
fallback
Последни