fallback

България е сред слабаците по брой електромобили

Богатите държави в Европа доминират внедряването на коли с ток

България е на едно от последните места в Европа по внедряването на електрифицирани автомобили, показва ново изследване на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA). Тези превозни средства струват повече за производство и са по-скъпи за купуване и едва ли е изненада, че богатите хора са тези, които ги купуват, информира Carscoops.

 

 

В анализа на ACEA се засяга внедряването на превозни средства с електрическо зареждане (ECV) на пазара в съответната държава, като тук влизат напълно електрически и plug-in хибридни превозни средства, но не и FCEV (водородни).

През 2022 г. продажбите на ECV в Европа са съставлявали 21,6 процента от новите превозни средства, а техните пазарни дялове са се променили значително в отделните държави.

 

 

В страни като Гърция, Италия, Полша и Хърватия, където годишният нетен доход (това е сумата пари, която хората имат след разходи и данъци) е около 13 000 евро, ECV съставляват само девет процента на пазара на нови автомобили.

В България и Словакия, където средните годишни нетни доходи са съответно 7272 евро и 10 985 евро, ECV възлизат на едва 4,0 и 3,7 процента от продажбите на нови автомобили. Това са две от трите европейски държави с най-малко внедряване на електрифицирани превозни средства.

 

 

Междувременно в северноевропейските нации, където годишният нетен доход обикновено надхвърля 32 000 евро, ECV-тата съставляват повече от 30 процента от продажбите на нови превозни средства. В Швеция, например, 56,1 процента от всички нови коли, продадени миналата година, са били ECV, а средният нетен доход в страната е 35 486 евро.

Връзката между приемането на ECV и богатството не е голяма изненада, въпреки че е забележителна. Високите разходи за батерии и скъпите индустриални катаклизми, причинени от прехода към електрически превозни средства, означават, че те са по-скъпи за производство от превозните средства с вътрешно горене и следователно имат по-високи базови цени. С напредването на технологиите разходите за производство на електромобили вероятно ще намалеят. Разрастващата се ценова война също може да бъде приветствана от потребителите по света.

 

 

fallback
  • #58
    До 56 ( преди 1 година )
    Да не искаш да кажеш че заради войната и липсата на суровини цените на тока паднаха тези дни като настоящата цена от 10 до 11 часа днес в момента в който пиша е 18.99 лева за мегаватчас, при положение че миналата година цените достигаха до 1000 лв за мегаватчас. Да не би да съм пропуснал края на войната?
  • #57
    Муахаха ( преди 1 година )
    Кво се пенете бе!?Влизате в сайта на Тесла,правите си лекичка конфигурация - цвят, джантички,бял салон,атопилотче - 71 000 евро за Модел Y!Кви 45 000 Евро ми дрънкате!За 35 000 - 40 000 Евро няма да си взема хубав бензинова или хибридна кола ли!?Ми взех си!*** не била 500к.с и не ускорявала до 100 за 3сек!За чий ми е да си возя семейството с 500к.с.?!Къде точно ще ги ползвам?В задръстването до детската градина?Ще си лашкам детето от 0 до 100 за 3сек?!Личи си че основно пубери коментри тук!
  • #56
    До 53 ( преди 1 година )
    Ааааа,ти на коя планета живееш?!?Война в Европа!Чувал ли си че има?Че започна миналата година?Че имаше преразпределение на доставките на енергийни източници, на презапасяване с такива?Ти се моли тази зима да е мека като отминаващата!Че както голям и платежоспособен консуматор на ток като Германия онзи ден си спря и последните АЕЦи,реши да купува ток,цените не 300% а 3000% ще скочат!Как ще коментирам,че в началото на война и късане с отношенията с основен енергиен доставчик цените скочили, божеее
  • #55
    анонимен ( преди 1 година )
    При нас проблемите не са в електрическите коли и цената на тока, а в манталитета. Напоследък гледам мои познати, които предпочитат да си купуват 10 годишни БМВ-та и Аудита по 30-40 хил.лв вместо нова кола от магазина естествено от по-нисък клас. А иначе е трудно човек да търси изгода от кола на ток, освен ако не кара примерно по 300 км на ден и има възможност нощем да зарежда на битов ток. Останолото са глупости. Ако караш повече, ще зареждаш по пътищата на 1 лв. Ако караш по-малко - не излиза.
  • #54
    Турбо ( преди 1 година )
    Цената е от налични автомобили за бензинов Пежо 2008.Колкото и да се мъчиш да докажеш,че електрически и бензинов автомобил са с изравнени цени,има достатъчно информация за 70% разлика.Мога да ти дам пример с двойна разлика.
  • #53
    До 41 ( преди 1 година )
    "Толкова пада тока, че последните 7 години в цяла Европа е скочил с 50% и продължава да скача!" А как ще коментираш факта, че миналата година тока беше с 300-400% по-високи цени отколкото тази година?
  • #52
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    "До изравняване на цените има още много да почакаш,тесльо.Цена на Пежо 2008 - 48 543 лева електрическо Пежо 2008 - 83 112 лева." Кого се опитваш да лъжеш? Най-евтиния дизелов 2008 е 59 863лв, а електрически със същото оборудване 79 286лв. А GT версията дизел отива на 64 038лв.
  • #51
    До 46 ( преди 1 година )
    А цената на бензинова dacia тръгва от 30 000 лв, а на porsche 911 примерно от 200 000 лв. Хайде вземете сравнете цената на тесла модел 3 или У с цената на подобен по мощност и оборудване седан или suv да видим дали електромобилите са два пъти по-скъпи? Дайте конкретни примери?
  • #50
    анонимен ( преди 1 година )
    Най бедната държава в Европейският съюз караме коли пред разпад. С тия заплати толкова. Водим се в Европейският съюз но заплатите ни са Африкански. Защо така нали сме в Европейският съюз, защо заплатите не са ни Европейски а Африкански??????????
  • #49
    анонимен ( преди 1 година )
    75 000 лева е Тойота Рав 4 хибрид.
fallback
Последни