fallback

България е сред слабаците по брой електромобили

Богатите държави в Европа доминират внедряването на коли с ток

България е на едно от последните места в Европа по внедряването на електрифицирани автомобили, показва ново изследване на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA). Тези превозни средства струват повече за производство и са по-скъпи за купуване и едва ли е изненада, че богатите хора са тези, които ги купуват, информира Carscoops.

 

 

В анализа на ACEA се засяга внедряването на превозни средства с електрическо зареждане (ECV) на пазара в съответната държава, като тук влизат напълно електрически и plug-in хибридни превозни средства, но не и FCEV (водородни).

През 2022 г. продажбите на ECV в Европа са съставлявали 21,6 процента от новите превозни средства, а техните пазарни дялове са се променили значително в отделните държави.

 

 

В страни като Гърция, Италия, Полша и Хърватия, където годишният нетен доход (това е сумата пари, която хората имат след разходи и данъци) е около 13 000 евро, ECV съставляват само девет процента на пазара на нови автомобили.

В България и Словакия, където средните годишни нетни доходи са съответно 7272 евро и 10 985 евро, ECV възлизат на едва 4,0 и 3,7 процента от продажбите на нови автомобили. Това са две от трите европейски държави с най-малко внедряване на електрифицирани превозни средства.

 

 

Междувременно в северноевропейските нации, където годишният нетен доход обикновено надхвърля 32 000 евро, ECV-тата съставляват повече от 30 процента от продажбите на нови превозни средства. В Швеция, например, 56,1 процента от всички нови коли, продадени миналата година, са били ECV, а средният нетен доход в страната е 35 486 евро.

Връзката между приемането на ECV и богатството не е голяма изненада, въпреки че е забележителна. Високите разходи за батерии и скъпите индустриални катаклизми, причинени от прехода към електрически превозни средства, означават, че те са по-скъпи за производство от превозните средства с вътрешно горене и следователно имат по-високи базови цени. С напредването на технологиите разходите за производство на електромобили вероятно ще намалеят. Разрастващата се ценова война също може да бъде приветствана от потребителите по света.

 

 

fallback
  • #78
    Ш ( преди 1 година )
    То и по статистика караме само брички, ама като вляза в голям град, една дърта кола не видях.+ в България към 15 хиляди коли за по 500 хиляди евро, не знам какво ни е бедното.В София пълно с нови Бмв, Аудита и Бенцове.Половин Румъния минах, едно Бмв не видях или Бенц, все френски коли и Опели.
  • #77
    Ш ( преди 1 година )
    То и по статистика караме само брички, ама като вляза в голям град, една дърта кола не видях.+ в България към 15 хиляди коли за по 500 хиляди евро, не знам какво ни е бедното.В София пълно с нови Бмв, Аудита и Бенцове.Половин Румъния минах, едно Бмв не видях или Бенц, все френски коли и Опели.
  • #76
    Ш ( преди 1 година )
    То и по статистика караме само брички, ама като вляза в голям град, една дърта кола не видях.+ в България към 15 хиляди коли за по 500 хиляди евро, не знам какво ни е бедното.В София пълно с нови Бмв, Аудита и Бенцове.Половин Румъния минах, едно Бмв не видях или Бенц, все френски коли и Опели.
  • #75
    До 74 ( преди 1 година )
    Едно време в детската градина казах на мама и тати, че едно момиче ми е гадже, а те в един глас ме попитаха "а тя знае ли"
  • #74
    Грета Тунберг ( преди 1 година )
    Електрика е моето гадже,не се интересувам от други.
  • #73
    До 72 ( преди 1 година )
    Е кой е казал че ще стане от днес за утре? Не почвай и ти като антиелектриците, като им кажеш че бъдещето е на електромобилите и да те питат какъв електромобил да си купят утре, при положение че 100 пъти им казвам че в българия електромобилите ще станат масови най-рано през 2040 но по-вероятно през 2050, а дотогава нищо не зависи от България. Ето че след 15 години трупане на фотоволтаици, най-накрая виждаме ефекта от евтин ток. И за батериите ще минат поне толкова, а за водорода още 30 год.
  • #72
    До 69 ( преди 1 година )
    Така е с времето и батерии и водород може да са резерв но това е дългосрочно защото са нужни прекалено много батерии и водород за повече от определени часове спиране..
  • #71
    До Грета ( преди 1 година )
    Тук са. И Гост и Турбо се преместиха от факти да тролят тук по всеки който напише нещо за Тесла. Взимай си ги съмишлениците и отивайте да си говорите за екология обратно във Факти. Че са се загрижили за екологията повече и от тебе и постоянно обясняват колко не екологични били електромобилите и тяхното зареждане!
  • #70
    Грета Тунберг ( преди 1 година )
    До електрика.Скъпи,тук ли се премести да тр0лиш за Тесла?
  • #69
    До 68 ( преди 1 година )
    Освен това изграждат и огромни батерии за мрежово съхранение на енергия, за да реагират бързо. Вероятно е в България някои от блоковете във въгличните централи ще бъдат заменени с газови, защото те са много по-маневрени и могат да се пускат и спират много бързо, за разлика от въглищните, които се нуждаят от цяло денонощие и няма технологична възможност да работят само по няколко часа в денонощие.
fallback
Последни