fallback

България е сред слабаците по брой електромобили

Богатите държави в Европа доминират внедряването на коли с ток

България е на едно от последните места в Европа по внедряването на електрифицирани автомобили, показва ново изследване на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA). Тези превозни средства струват повече за производство и са по-скъпи за купуване и едва ли е изненада, че богатите хора са тези, които ги купуват, информира Carscoops.

 

 

В анализа на ACEA се засяга внедряването на превозни средства с електрическо зареждане (ECV) на пазара в съответната държава, като тук влизат напълно електрически и plug-in хибридни превозни средства, но не и FCEV (водородни).

През 2022 г. продажбите на ECV в Европа са съставлявали 21,6 процента от новите превозни средства, а техните пазарни дялове са се променили значително в отделните държави.

 

 

В страни като Гърция, Италия, Полша и Хърватия, където годишният нетен доход (това е сумата пари, която хората имат след разходи и данъци) е около 13 000 евро, ECV съставляват само девет процента на пазара на нови автомобили.

В България и Словакия, където средните годишни нетни доходи са съответно 7272 евро и 10 985 евро, ECV възлизат на едва 4,0 и 3,7 процента от продажбите на нови автомобили. Това са две от трите европейски държави с най-малко внедряване на електрифицирани превозни средства.

 

 

Междувременно в северноевропейските нации, където годишният нетен доход обикновено надхвърля 32 000 евро, ECV-тата съставляват повече от 30 процента от продажбите на нови превозни средства. В Швеция, например, 56,1 процента от всички нови коли, продадени миналата година, са били ECV, а средният нетен доход в страната е 35 486 евро.

Връзката между приемането на ECV и богатството не е голяма изненада, въпреки че е забележителна. Високите разходи за батерии и скъпите индустриални катаклизми, причинени от прехода към електрически превозни средства, означават, че те са по-скъпи за производство от превозните средства с вътрешно горене и следователно имат по-високи базови цени. С напредването на технологиите разходите за производство на електромобили вероятно ще намалеят. Разрастващата се ценова война също може да бъде приветствана от потребителите по света.

 

 

fallback
  • #68
    До 66, 67 ( преди 1 година )
    Тексас например ще дава 10 милиарда долара за правене на 10 гигавата пикови газови централи защото там вятъра е 25% от микса и расте и е главно зимата разбира се но като спре вятъра дори да не е често става лошо когато се разчита основно на него и трябва стабилен резерв който да се задейства колкото може по-бързо..
  • #67
    анонимен ( преди 1 година )
    И към тези 180 000 лв загуби, дори не съм включил себестойността на въглищата, амортизацията на централата и разходите за заплати, които ще вдигнат загубите още повече. Е колко време да изкара на такава загуба, като цяло лято ще има излишък на ток и цените ще са подобни всеки път когато пече слънце, а се очаква да се инсталират няколко пъти повече фотоволтаици, които ще създават излишък дори през зимните слънчеви дни.
  • #66
    анонимен ( преди 1 година )
    Именно де. Половината тецове ще затворят, а другите ще поддържат цяла година персонал, за да работят първо 10 месеца, а постепенно до три месеца в годината, а накрая да стоят като студен резерв, за всеки случай. Тоест всеки път когато заработят токът ще е адски скъп. Сещаш ли се днес например, при 1 000 мегавата мощност на тецовете от 10 до 11ч при цена 18,99лв, са получили 18 990 лв доходи за които трябва да платят 200 000 лв въглеродни квоти - 180 хиляди лева загуба на час.
  • #65
    До 63 ( преди 1 година )
    Няма скоро да фалират ТЕЦ щото те не са едно цяло или пък два ТЕЦа на континента а над 300 и някои от тях ще трябват за части от годината когато няколко дни няма достатъчно и вятър и слънце макар и да не се случва често
  • #64
    До 61 и 62 ( преди 1 година )
    Така е. Всеки който кара bmw mercedes и нагоре е г.лу-па.к в сравнение с тебе умника. Никой не те кара да си купуваш тесла, mercedes или bmw и не виждам защо се оправдаваш.
  • #63
    До 60 ( преди 1 година )
    А тогава защо мнението ти е насочено към мен след като подкрепяш моята гледна точка, а не го насочи към този на когото пиша да те обясняваше че за последните седем години се бил вдигнал тока с 50% без да отчита войната и последствията от нея? Към момента токът е по-евтин дори от преди войната и ще продължава да пада точно както пророкувам от 5 години насам. Това са естествени цикли заради многото натрупани ВЕИ. Скоро ще фалират ТЕЦ и цените пак ще се вдигнат, докато не се натрупат батерии.
  • #62
    Нет ( преди 1 година )
    До 59 - получваш безплатно 300 коня щото ако имаше опция за 150к.с. няма как да те избомбят 70 000 евро! Едните коне и сукорение останаха за хвалене на тая марка! От собствен опит мога да гарантирам, че всяка нова Кия или Хюндай в моделите им в по-горните класове имат в пъти по качествен салон от Тесла Y или 3! Ходи брои 70000 евро, че даже и 45 000 щом ти стига базовката, па ела ми каже дали си ОК за тия пари да виждаш пластмаси като на дачия докер вътре!
  • #61
    До 59 ( преди 1 година )
    Правя ти конфигурация в която има екстрите с които зомбираните теслари много хвалите марката! Белото салоче което било признак на качество и "мега якия" автопилот, дето поне 5 марки вечеса са го задминали по надеждност! На мен ако ми трябваха, щях да си купя! Ама не ми трябват и на много хора не им трябват затова няма за какво ми обясняваш какво получавам "безплатно"! И къде съм говорил за ламаринени джанти!?Нещо имаш комплексче от джантичките на дачийката която караш?
  • #60
    До 58 ( преди 1 година )
    ***! Казвам ти че миналата година имаше скок заради войната! А сега паднаха защото се нормализира веригата за доставка, имаше мека зима и мина страха от невъзможност енергийната система на Европа да се справи без суровини от Русия и ток от Украйна!!! На теб колко ти е паднал тока вкъщи от където ще си зареждаш електричката ако един ден можеш да си я позволиш, като мегавата днес е 18,99лева а миналата година е били 1000лв?!?!
  • #59
    До 57 ( преди 1 година )
    Казваш че не ти трябват 300 коня за новия ти автомобил които вървят безплатно с базовата версия нов много ти е притрябвал автопилот за 12 000 евро за да кара детето ти е до детската градина и бял салон защото детето не може да пази черния чист? Страхотни приоритети имаш при избора на автомобил. А понеже си гледал конфигуратора можеш ли да си купиш тесла без лети джанти, че ми стана любопитно? Досега дори на картинка не съм виждал Тесла с ламаринени джанти.
fallback
Последни