fallback

Шефът на VW: Синтетичните горива за безсмислени, защото ДВГ е стара технология

Томас Шефер потвърди излизането на електромобил с цена под 20 000 евро

Volkswagen ще пусне на пазара два нови компактни електромобила, чиято цена ще бъде съответно под 25 000 и под 20 000 евро, потвърди в интервю за Automotive News главният изпълнителен директор на компанията Томас Шефер.

Топ-мениджърът разри и други подробности за електрификацията на германския производител, както и за отношението му към синтетичните горива, които се обсъждат толкова много в последно време.

„Вдига се напълно ненужен шум около тези горива, тъй като епохата на двигателите с вътрешно горене ще приключи със забраната им през 2035 г. Те са стара технология и няма никакъв смисъл да се харчат пари за нея“, коментира Шефер, който по-рано беше начело на друга марка от VW Group – Skoda.

Шефът на VW допълни, че целта пред марката е през 2030 г. около 80% от продажбите на автомобил да бъдат на електрически модели. Само 3 години по-късно базираната във Волфсбург компания ще спре да произвежда автомобили с ДВГ.

Шефер потвърди също, че следващите генерации Passat и Tiguan, които ще се появят по-късно тази година, заедно с новият T-Roc, чиято премиера ще се състои през 2025 г., ще бъдат последните автомобили на Volkswagen с ДВГ от ново поколение. Съответно, следващият Golf няма да има конвенционален мотор.

Интересно е, че мнението на Шефер се различава сериозно това на ръководството на друга основна марка в концерна – Porsche. Там активно работят върху синтетични горива (e-Fuels), които трябва да удължат живота на ДВГ. Производителят на спортни автомобили пусна пилотен проект в завод в Чили, който трябва да осигури 130 000 литра синтетично гориво до края на годината.

Планът на Porsche e mрез 2025 г. производството да достигне 55 милиона литра на година. Въглеродно неутралното гориво с произвежда от вода и въглероден диоксид с помощта на вятърна енергия.

fallback
  • #12
    До 9 ( преди 1 година )
    25% е долната граница на capacity Factor на вятърните турбини. А според тинтири минтири, това е едно от най-ветровитите места на света за да карат синтетичното гориво от другия край на света. Тоест по-скоро трябва да заложиш на 60 или повече процента.
  • #11
    До 8 ( преди 1 година )
    2 МВ перка със средногодишен капацитет 25% прави 4 300 000 киловатчаса годишно формулата е тази - 2 MВ х 365 дена х 24 часа х 25%. Според теб колко километра се минават с 130 000 литра гориво и колко с 4 300 000 киловатчаса ток.
  • #10
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    И какво му е предимството на синтетичното гориво, освен че ще можеш да продължиш да си караш 30-годишния дръгел? А дали някой ще може да си го позволи след като само с енергията за производството на тези 130 000 литра гориво от porsche, на година, които при много икономично шофиране ще осигурят изминаването на 1 милион километра, ако тази енергия беше заредена директно в електромобили, без нужда от фабрика за милиони, щеше да им осигури около 12 милиона км. Е колко да е евтина синтетиката?
  • #9
    До 8 ( преди 1 година )
    2 МВ перка със средногодишен капацитет 25% прави 4 300 000 киловатчаса годишно формулата е тази - 2 MВ
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Между другото завода за синтетично гориво на Порше прави тези 130 000 литра само с една малка турбинка. Не дават технически данни, но не изглежда да е повече от 2 МВ. на доста ветровито място е, да речем, че има по-голямо КПД от обикновено и достига 40% % - представете си колко може да произвежда един модулен реактор с 300-500 МВ!!! БЪДЕЩЕТО ТРЯБВА ДА Е НА СИНТЕТИКАТА! Всичко друго е унищожаване на природата за минно дело!!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    кой им вярва на тези мошеници за 20 к само платформа с двигател и батерии гуми джанти волан седалки купе всичко опция
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    ти нормален китайски автомобил виждал ли си цените им са съпоставими с премиум световни брандове
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Е като е заложил ва-банк на електричеството какво да каже :) Проблемът е, че Кармата е много гадна к**ка. С електрификацията ФауВе ще умре! Ако трябва да карам ЕЛ не виждам никаква причина да не е Китайско! Китай вече изтласква европейските производители от пазара си и от Азия въобще и започва да навлиза на тяхна територия в Европа. При 100% зависимост от Китай за зеления преход няма как да са конглокентни на китайските компании независимо колко пари ще налеят в прехода швабите!
  • #4
    Джоди ( преди 1 година )
    В момента има ограничено предлагане на VW e-up Edition в ценови клас на Дачия Спринг! CCS и термопомпа излиза от завода в Братислава за около 5 месеца чакане!
  • #3
    дрънци ( преди 1 година )
    Електромобилът им за 20к евро сигурно няма да има екстри като парно, задна седалка, стъклени прозорци, багажник, гуми, преден капак и тн. А като си доплатиш за използваем автомобил ще стане 45к евро.
fallback
Последни