fallback

Шефът на VW: Синтетичните горива за безсмислени, защото ДВГ е стара технология

Томас Шефер потвърди излизането на електромобил с цена под 20 000 евро

Volkswagen ще пусне на пазара два нови компактни електромобила, чиято цена ще бъде съответно под 25 000 и под 20 000 евро, потвърди в интервю за Automotive News главният изпълнителен директор на компанията Томас Шефер.

Топ-мениджърът разри и други подробности за електрификацията на германския производител, както и за отношението му към синтетичните горива, които се обсъждат толкова много в последно време.

„Вдига се напълно ненужен шум около тези горива, тъй като епохата на двигателите с вътрешно горене ще приключи със забраната им през 2035 г. Те са стара технология и няма никакъв смисъл да се харчат пари за нея“, коментира Шефер, който по-рано беше начело на друга марка от VW Group – Skoda.

Шефът на VW допълни, че целта пред марката е през 2030 г. около 80% от продажбите на автомобил да бъдат на електрически модели. Само 3 години по-късно базираната във Волфсбург компания ще спре да произвежда автомобили с ДВГ.

Шефер потвърди също, че следващите генерации Passat и Tiguan, които ще се появят по-късно тази година, заедно с новият T-Roc, чиято премиера ще се състои през 2025 г., ще бъдат последните автомобили на Volkswagen с ДВГ от ново поколение. Съответно, следващият Golf няма да има конвенционален мотор.

Интересно е, че мнението на Шефер се различава сериозно това на ръководството на друга основна марка в концерна – Porsche. Там активно работят върху синтетични горива (e-Fuels), които трябва да удължат живота на ДВГ. Производителят на спортни автомобили пусна пилотен проект в завод в Чили, който трябва да осигури 130 000 литра синтетично гориво до края на годината.

Планът на Porsche e mрез 2025 г. производството да достигне 55 милиона литра на година. Въглеродно неутралното гориво с произвежда от вода и въглероден диоксид с помощта на вятърна енергия.

fallback
  • #32
    Шминтирит ( преди 1 година )
    Щом казваш че това не са цифрите кажи истинските? Аз съм сметнал единствено с цифри които лично ти си ми дал и излиза, че 32 турбини за производство на синтетично гориво се заместват само с една вятърна турбина която служи както за производство на батериите така и за зареждането. Ако можеш да го сметнеш по друг начин, чакаме сметките?А като сложиш генератора в автомобила нищо не печелиш, защото трябва да работи в задръстването, а 100% от енергията отива за топлина хвърлена на вятъра.
  • #31
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 28: не знам кой е този модел на нисан, единствено се сещам за БМВ и3 с "рейндж еекстендер" и Шевролет мисля имаха... но това не е важно! Важно е че: А: така се избягва изключително скъпото и неефективно изграждане на нова инфраструктура за зареждане и Б: отпада нуждата от батерия което е изключително мръсно и разрушително за природата, защото минното дело унищожава хабитати, ерозира почвата и т.н.
  • #30
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 24: съществена част от енергията нужна за производство на синтетично гориво идват от енергията потребявана за "ловене" на СО2 заради ниските концентрации във въздуха... Какво ако променим схемата и ги ловим още при вкарването им в атмосферата при големите производители на СО2 като ТЕЦ и енергоемки производства. Директно *** 30-40% от нужната енергия! И пак повтарям - ако целта е глобалното затопляне само синтетиката НЕ ДОБАВЯ емисии! Всеки друг вид влага нови емисии!
  • #29
    До 28 ( преди 1 година )
    Ако съдим по моделите на Нисан при които горивния двигател се ползва като генератор то разхода е същия като на обикновен пълен хибрид а цената също не е по-ниска
  • #28
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    25: Аз ще се съглася с това! синтетичното гориво като генератор задвижващ автомобил с ел.мотор има в пъти повече смисъл отколкото електромобил задвижван от батерия!!!
  • #27
    На бас ( преди 1 година )
    Тоя капацитет няма да изкара даже и година във ФВ!
  • #26
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    1во не са такива цифрите, 2ро ще разкопаеш половината свят, 3то батериите са токсични, 4то емисиите от синтетиката са по-ниски, 5то говориш за приложение в части на европа и америка - срещу приложение в цял свят и 6то НАЙ-ВАЖНО за преминаване на електричество трябва да изградиш изцяло нова инфраструктура, която е безумно скъпа и изисква безумно много ресурси - само производството на мед трябва да скочи 17 пъти!!! НЯМА ДА СЕ ПОЛУЧИ! Синтетиката е решението и единствената КРЪГОВА ИКОНОМИКА!
  • #25
    Шменти капели ( преди 1 година )
    Ако с това същото синтетично гориво чрез генератор зареждаш електромобил, ще мине три пъти повече километри, защото генераторът може да работи с максималното си КПД 50%, а останалите 50% които в автомобила се губят във вид на топлина от радиатора, могат да се ползват за затопляне на бойлери и отопление. Така горивото ще е много по-полезно, а заради пълното изгаряне на горивото, както емисиите ще са по-малко, така и стационарните филтри нямат ограничения за теглото и обема и ще са по-ефективни
  • #24
    Шменти капели ( преди 1 година )
    А ти пропускаш, че изминаваш толкова малко километри, защото освен загубите при преобразуване от вода в водород и загубите при ловене на въглеродния диоксид от въздуха, след това от вече готовото синтетично гориво сипано в резервоара, от позотваряващ максимум 20 30% от енергията му, а докато двигателят ти работи на кръстовището на червено, 100% от енергията на горивото се превръща в топлина.
  • #23
    Шментири ( преди 1 година )
    Научи се да смяташ защото всеки път когато дадеш някакви цифри вместо да извадиш очи, изписваш вежди. За рециклиране по криогенният метод отиват около 10% от енергията отколкото при първоначалното придобиване, но нека да са 15 хиляди от мен да мине. Тоест една единствена перка само за година произвежда енергията за производството на 860 тайкана, за които в последствие осигурява 32 милиона километра на година по 37 хиляди километра за всеки. За синтетично гориво ще трябват 32 такива перки.
fallback
Последни