fallback

Шефът на VW: Синтетичните горива за безсмислени, защото ДВГ е стара технология

Томас Шефер потвърди излизането на електромобил с цена под 20 000 евро

Volkswagen ще пусне на пазара два нови компактни електромобила, чиято цена ще бъде съответно под 25 000 и под 20 000 евро, потвърди в интервю за Automotive News главният изпълнителен директор на компанията Томас Шефер.

Топ-мениджърът разри и други подробности за електрификацията на германския производител, както и за отношението му към синтетичните горива, които се обсъждат толкова много в последно време.

„Вдига се напълно ненужен шум около тези горива, тъй като епохата на двигателите с вътрешно горене ще приключи със забраната им през 2035 г. Те са стара технология и няма никакъв смисъл да се харчат пари за нея“, коментира Шефер, който по-рано беше начело на друга марка от VW Group – Skoda.

Шефът на VW допълни, че целта пред марката е през 2030 г. около 80% от продажбите на автомобил да бъдат на електрически модели. Само 3 години по-късно базираната във Волфсбург компания ще спре да произвежда автомобили с ДВГ.

Шефер потвърди също, че следващите генерации Passat и Tiguan, които ще се появят по-късно тази година, заедно с новият T-Roc, чиято премиера ще се състои през 2025 г., ще бъдат последните автомобили на Volkswagen с ДВГ от ново поколение. Съответно, следващият Golf няма да има конвенционален мотор.

Интересно е, че мнението на Шефер се различава сериозно това на ръководството на друга основна марка в концерна – Porsche. Там активно работят върху синтетични горива (e-Fuels), които трябва да удължат живота на ДВГ. Производителят на спортни автомобили пусна пилотен проект в завод в Чили, който трябва да осигури 130 000 литра синтетично гориво до края на годината.

Планът на Porsche e mрез 2025 г. производството да достигне 55 милиона литра на година. Въглеродно неутралното гориво с произвежда от вода и въглероден диоксид с помощта на вятърна енергия.

fallback
  • #42
    Цонко ( преди 1 година )
    Шефът на VW: "Синтетичните горива за безсмислени, друго си е дизеляка"
  • #41
    До 38 и 39 ( преди 1 година )
    Етанолът е най-безсмисленното гориво. Какъв е смисъла да садиш десетки декари култури само за да осигуриш пробегът на един автомобил годишно, вместо на тази земя да засееш култури за храна? За същия пробег за един електромобил са необходими само 10 квадратни метра фотоволтаици. То е безсмислено и фотоволтаиците да се садят върху плодородна земя както правят в момента, вместо директно върху паркингите, за да се елиминира нуждата от преносна инфраструктура.
  • #40
    До 40 ( преди 1 година )
    Така е. Никой не отрича, че при електромобилите трябва да се спира по-често. За да докаже недостатъците им има един дето се казва бьорн ниланд, който тества различни автомобили и един от тестовете за колко време и с колко енергия, всеки от електромобилите на пазара може да измине 1000 км. На съвременните електромобили изминаването на 1 000 км от нема цели 9 часа. Ти вероятно ги минаваш за час, два? За колко можеш да ги минеш всъщност?
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    Електричките не ставата на магистрала, пробега рязко пада за повечето когато се кара около 140, реално зимата ако карате така след 100 км. пит стоп.
  • #38
    Хм ( преди 1 година )
    Защо всичко трябва да е толкова сложно? Има напълно екологично, лесно за производство и транспорт гориво, което може да се използва във всички досегашни бензинови двигатели с минимална доработка и това е спирта. При условие, че двг-тата ще са малцинство, едва ли ще е проблем да бъдат задоволени.
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето затова VW ще просъществува, а Тойотка е ходещ мъртвец заедно с подопечните и Субару и Сузуки. Хората правят компанията, а хората в Тойотка са плътно порив електромобилите. Във VW само Порше има интерес от синтетиката, и то само за един модел - 911. Вече обявиха, че Макан, Панамера, Кайен и Тайкан остават само на ток, и то съвсем скоро. 911 ще остане колекционерска играчка за милиарди заедно със синтетиката.
  • #36
    Тмвпмнпвм ( преди 1 година )
    Тия па изведнъж станаха по-католици от Папата. Дизелгейтаджиите разправят, че ДВГ-то било бита карта. Леко да не си счупите кръста от такива пируети, бе есесовци непоръбени! А иначе основното предимство на синтетичните горива спрямо тока, е че като произведеш един литър от тях, тоя литър си остава литър и днес, и утре, и догодина. А тая гад тока, като го произведеш трябва да "ядеш сега, или гориш". И, да, чували сме "умните гридове" и разните буфери, ама засега само сме чували за тях.
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Синтетичните горива използват водород, така че ако горивните клетки са безсмислени (а те са), синтетичните са 2 пъти по-безсмислени.
  • #34
    MASTER PLAN ( преди 1 година )
    Видяха че с водорода няма да стане , защото добива, съхранението, преноса и обратното му ползване за добив на енергия е разхищение на ресурси - К.П.Д под 20%. Сега се насочиха към Е - горива, което е още по голяма тъпотия понеже пак ще си дишаме отровата в града. Илон го е измислил - MASTER PLAN 3.
  • #33
    Шменти капели ( преди 1 година )
    Ще сметнеш ли с колко процента трябва да се вдигне производството на българия за да захрани 2 милиона порше тайкан, които са от най-лакомите електромобили? За да не си губиш времето в момента произвеждаме 45-50 тераватчаса годишно, от които изнасяме 10 тераватчаса. Ако спрем износа, колко тераватчаса годишно трябва да бъдат произведени в България, за да задоволят нуждите на електромобилите? Поне това можеш ли да сметнеш. Подсказвам, че при 13 000 км за година са нужни 3500 квтч на автомобил.
fallback
Последни