fallback

Шефът на VW: Синтетичните горива за безсмислени, защото ДВГ е стара технология

Томас Шефер потвърди излизането на електромобил с цена под 20 000 евро

Volkswagen ще пусне на пазара два нови компактни електромобила, чиято цена ще бъде съответно под 25 000 и под 20 000 евро, потвърди в интервю за Automotive News главният изпълнителен директор на компанията Томас Шефер.

Топ-мениджърът разри и други подробности за електрификацията на германския производител, както и за отношението му към синтетичните горива, които се обсъждат толкова много в последно време.

„Вдига се напълно ненужен шум около тези горива, тъй като епохата на двигателите с вътрешно горене ще приключи със забраната им през 2035 г. Те са стара технология и няма никакъв смисъл да се харчат пари за нея“, коментира Шефер, който по-рано беше начело на друга марка от VW Group – Skoda.

Шефът на VW допълни, че целта пред марката е през 2030 г. около 80% от продажбите на автомобил да бъдат на електрически модели. Само 3 години по-късно базираната във Волфсбург компания ще спре да произвежда автомобили с ДВГ.

Шефер потвърди също, че следващите генерации Passat и Tiguan, които ще се появят по-късно тази година, заедно с новият T-Roc, чиято премиера ще се състои през 2025 г., ще бъдат последните автомобили на Volkswagen с ДВГ от ново поколение. Съответно, следващият Golf няма да има конвенционален мотор.

Интересно е, че мнението на Шефер се различава сериозно това на ръководството на друга основна марка в концерна – Porsche. Там активно работят върху синтетични горива (e-Fuels), които трябва да удължат живота на ДВГ. Производителят на спортни автомобили пусна пилотен проект в завод в Чили, който трябва да осигури 130 000 литра синтетично гориво до края на годината.

Планът на Porsche e mрез 2025 г. производството да достигне 55 милиона литра на година. Въглеродно неутралното гориво с произвежда от вода и въглероден диоксид с помощта на вятърна енергия.

fallback
  • #22
    До 15 ( преди 1 година )
    По-скоро само за самолети и кораби за дълги разстояния макар, че и за тях идва доста скъпо. . Камионите и различните видове наземна техника са доста напреднали в електрификацията поне в сравнение с големи самолети и кораби
  • #21
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Кой ти говори за Порше конкретно? Порше продава по 20 000 автомобила месечно като голяма част от тях са с 2.0 мотор! Говорим за глобален транспорт където 6.5 всъщност е не само постижим среден разход, а направо песимистичен! Говорим за масовия транспорт!
  • #20
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    А и двамата (ако сте двама) пропускате и още една подробност - при производството на е-горива 100% от произведената енергия ще бъде употребена и превърната в енергиен продукт - при зареждането имаш голям процент разхищение на енергия - не въртиш копчето да пуснеш ВЕИ когато ти потрябва - то работи КОГАТО СИ ПОИСКА ;)
  • #19
    Шменти капели ( преди 1 година )
    И ако при електромобилите можеш да елиминираш емисиите за производство и рециклиране на батерии, като ги произвеждаш със зелена енергия, е напълно невъзможно да елиминираш емисиите от ауспуха, които продължават да бъдат бълвани от синтетичните горива. И ако въглеродните емисии са безвредни за човека, то всичките останали гадости като азотни окиси, и най-вече въглероден диоксид който е смъртоносен за човека, продължават да излизат от ауспуха точно в градовете където живеят най-много хора.
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 13: Тоя тайкан има 100 кВч батерия, за производството на 1кВ оптимистично са нужни 50 кВч енергия. 5000 кВ си ги изразходвал вече! За рециклирането на батерията дори няма инфо - смята се от 2 до 6 пъти повече енергия че трябва - нека да са 2 - за тази 1 батерия вече изгърмя 15 МВ!
  • #17
    До 13 ( преди 1 година )
    Малко трудно се намира но турбината която полза Порше там е на Сименс и е 3.4 МВ а не 2 така, че даже и твоите сметки са консервативни даже е трудно за вярване ако поне повечето ток се ползва за това..
  • #16
    Шминтирит ( преди 1 година )
    Ти вярно че не имаш за прости ама чак пък толкова да сме глупави че да ти повярваме че едно порше гори 6,5 на 100, не сме. 1 милион километра ти ги сметнах при разход 13 на 100 който е строгопожелателен за което и да е porsche. Да ти припомня ли че porsche cayenne вдига до 50 литра на 100 разход? Ако ти сметна разхода на тесла модел 3 отидоха 50 милиона километра със същата енергия от една единствена перка. А откъде ще дойдат емисиите, ако цялата енергия в света е само на ток?
  • #15
    до 13 ( преди 1 година )
    Смисъла е за земеделска техника, камиони, самолети, кораби. Да като цяло те биха могли да мигрират към ел задвижване но ще е адски скъпо и ще удари всички, без значение какво мислят за ел срещу двг
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Електропитеците както винаги не виждат цялата картинка. Удобно пропускат цялото копане и енергия нужна за батериите!!! Тоест емисии и унищожена природа! Въпросът е колко батерии ще произведете с тази енергия не колко км ще минете?!! С ъс 130 хил литра ще минеш към 2 млн км САМО на е-гориво! Но ако е микс и то не повече от 20-30%, за да бъде по-чисто от Ел вече говорим за 6-7 млн км от 2 няма и 2 МВ!!! И говорим за 100% мащаб на прилагане! Не при 10 млн електрички, а при 1 МЛРД в цял свят!
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    Ами да сметнем с 50%, че вече си сметнал за 25 и просто ще ги умножа по две. Едно порше тайкан изминава 1 000 км за девет часа и половина с включено зареждане с 275 киловат часа и при 8 600 000 киловатчаса годишно, ще са достатъчни за 32 милиона км. Останалите над 50% ще ги приемем за загуби по мрежата. За 25% ще са наполовина или 16 милиона километра. Тоест съм бил доста песимистичен в предишното си изказване за 12 милиона километра, не мислиш ли? Е какъв е смисъла от синтетичното гориво?
fallback
Последни