Популярният руски блогър Иля Свиридов от YouTube-канала Club Service разглоби напълно новия китайски всъдеход Tank 300 и го сравни с Toyota Land Cruiser Prado. Според експерта моделът на Great Wall показва някои интересни технически решения, които ще му позволят да се противопостави на японските конкуренти.
В случая експертът изследва топ-версията на Tank 300, която е оборудвана с 2,0-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра, 8-степенна автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела.
Според Свиридов китайският всъдеход е по-динамичен и се управлява много по-добре от Toyota Land Cruiser Prado. Освен това Tank 300 има по-модерен и технологичен интериор, а сред аргументите в негова полза е и цената, която е по-ниска от тази на японския конкурент.
Tank 300 има и други предимства. Инженерите на Great Wall не са се ограничили до мощни задни колони, а са добавили „ребра“ на покрива, които увеличават твърдостта и същевременно гарантират по-голяма сигурност за возещите се при преобръщане. Стандартното оборудване включва цял набор от асистенти за активна и пасивна безопасност, като голяма част от тях при модела на Toyota се доплащат.
Разбира се, китайският всъдеход си има и недостатъци, заради които отстъпва на именития си конкурент. При направата му са използвани редица „еднократни технически решения“. За интериора, например, е използвана твърда пластмаса, която почти е невъзможно да бъде демонтирана, без да се повреди. Разширителите на арките на калниците също няма как да бъдат ремонтирани, тъй като са фиксирани върху сложна пластмасова основа.
Що се касае до сглобката на Tank 300, там нещата са на прилично ниво. Всъдеходът има здрава рама, прилично заварени съединения и качествено окабеляване. Предното окачване е направено на двойни A-образни лостове, отзад има ос със стабилизатор. Тягата се предава чрез 8-степенен автомат ZF и раздатъчна предавателна кутия BorgWarner, като тези агрегати са се доказали като много качествени.