Автомобилният блогър Иля Свиридов, заедно с екипа на Club Service, решиха да проверят качеството на изработката на един от новите модели, предлагани на руския пазар. Това е кросоувърът Haval Drago, който беше напълно разглобен, а експертите не останаха очаровани от качеството на сглобката.
Все пак екипът отбелязва, че китайският модел има шанс да изкара няколко години по пътищата на Русия, без да ръждясва. Под праговете на вратите има специален уплътнител, а всички шевове в задните арки на калниците са покрити със специална смес, предпазваща от корозия.
Същото обаче не важи за предната част на автомобила, където голяма част от частите и детайлите не са защитени от ръжда. На места по каросерията се вижда грунд, същото е положението и с дъното на кросоувъра.
Специалистите от Clube Service също така останаха поразени от подрамата на автомобила с отделна скоба за закрепване на скоростната кутия, а също така от заваряването на опорите на изпускателната система, както и от монтажа на горивните тръби, разположени над най-ниската част.
Шумоизолацията на интериора на китайския SUV също се оказа доста посредствена - подът почти не е защитен със звукоизолиращ материал. В допълнение, формованите части едва се справят с предназначението си.
В същото време усилвателите на вратите и багажника, качеството на уплътнителя за шевовете на каросерията и обработката с антикорозионен състав на шевовете, както и кабелните снопове, заслужиха положителни оценки от блогърите.
Моделът Haval Dargo беше представен на руския пазар в началото на това лято. Цените на кросоувъра стартират от 3,2 млн рубли, което е малко повече от 52 000 евро.