Известният блогър Илия Свиридов разглоби напълно поредния нов автомобил, за да провери качеството на изработка. Този път той избра за своя „жертва“ китайския кросоувър Geely Tugella, като отново публикува видео в YouTube-канала си Club Service.
В случая китайското крос-купе е в най-високото ниво на оборудване, което в Русия струва около 3,1 млн рубли (65 000 лв.). Според Свиридов, Geely Tugella е сглобена не по-лошо от европейските кросоувъри - каросерията е перфектно заварена, шевовете са добре запечатани, като няма дори намек за корозия. Виброизолацията е залепена точково и като качество превъзхожда тази на Toyota RAV4, който наскоро беше подложен на същия експеримент.
Блогърът похвали и звукоизолационни елементи, като в Geely залагат на многослойно подово покритие за формите на каросерията, а дори по-скъпите корейски и японски автомобили не следват подобен подход.
Бензиновият 2,0-литров турбо двигател се отличава с маркировки Lynk & Co, което означава, че той е направен с технологии на Volvo. Част от елементите по него са от лека сплав, но като цяло той се отличава от шведските мотори. В Geely, например, използват разпределително, а не директно впръскване, а самият двигател е с верига, а не с ангренажен ремък, както е при моторите на Volvo.
Tugella е оборудвана с автоматична скоростна кутия Aisin с преобразувател на въртящия момент, който се слави със своята надеждност. Подобна скоростна кутия се използва и за моделите на Toyota и Lexus.
Все пак блогърът открива и някои слабости при китайския модел. Сред тях е защитата на двигателя, която не е много надеждна. Освен това антикорозионната обработка на дъното на автомобила е извършена селективно, тоест намазани са само определени детайли. Сред недостатъците се посочват и много скъпите компоненти, както и високата цена на самия модел.
„Твърде рано е да се съди за надеждността на китайско-скандинавския кросоувър, тъй като автомобилът е нов и подобни технически решения не са използвани при изпитани във времето модели на Geely“, посочва Свиридов.