IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota се готви да промени света на автомобилите

Японците се фокусират върху електрически коли, plug-in хибриди с 200 км пробег на ток и e-fuels

Най-големият автомобилен производител на планетата – Toyota, се готви за драстична промяна. Тя започна с предаването на властта от Акио Тойода на Коджи Сато и има за цел да превърне японския гигант в компания, предлагаща решения за мобилност. При тях автомобилите отново ще играят основна роля, но вече те няма да бъдат цел, а средство за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.


Toyota


Новият главен изпълнителен директор обяви още, че Toyota започва усилена работа и върху модернизиране на фабриките си по света, както и по разработката на различни решения за електрификация на моделната си гама. Ще има много електрически модели, както и хибриди стандартни и plug-in.

Електрификация, интелигентност, диверсификация - това са трите стълба, върху които ще лежи трансформацията на Toyota, която работи не само върху нови задвижващи системи, но и по-все по-напред софтуер.

Електрификация

На първо място, това ще бъде излизането на 10 нови електрически модела (BEV) на Toyota до 2026 г. Те са от различни пазарни сегменти – от компактни коли и седани до класически SUV и пикапи. Смяната на Тойода със Сато обаче съвсем не означава, че компанията е променила мнението си за електричеството. Напротив – новият главен изпълнителен директор потвърди, че вярва в мултиенергийния подход, на който залагаше и предшественикът му.

Това означава, че хибридът няма да изчезне – както стандартният, така и plug-in (PHEV). Целта е постигането на 200 км пробег само на електричество. „Така PHEV действително ще стане по-практичен от BEV”, коментира Хироки Накаджима, изпълнителен вицепрезидент на Toyota.


Toyota


Компанията продължава и изследванията на водорода, като се фокусира най-вече върху камиони и търговски превозни средства. Най-вероятно обаче единственият засега модел на марката с такова задвижване – Mirai, ще бъде пратен в историята и няма да получи наследник.

И накрая идват алтернативни горива, а именно синтетични (e-Fuel) и биогорива. От юли 2022 г. Toyota е съосновател на „Изследователската асоциация за иновации в биомасата за следващо поколение автомобилни горива“, чиято цел е да създава по-малко замърсяващи и по-ефективни горива. За японския гигант това е жизнеспособен път, развивайки го особено благодарение на моторните спортове.


Toyota


„Изборът на Европа за подкрепа на тези горива показва един реалистичен подход, но трябва да се има предвид, че производственият процес все още е изправен пред много предизвикателства. Следователно е необходимо да се разработят нови технологии, които да превърнат синтетичните горива в реалистична опция“, коментира Сато (на снимката).

Интелигентност

Бъдещето на автомобилите не е само в декарбонизацията. Софтуерът, разработен от компанията и наречен Arene OS, също ще играе основна роля в света на мобилността, за да свързва превозните средства едно с друго и с инфраструктурата, която ги заобикаля. Но това не е всичко – той ще осигурява актуализации по въздуха за информационно-развлекателни системи, управление на батерията, автономно шофиране, технология Vehicle-2-Grid и много други.


Toyota
Всички тези технологии се разработват във Woven City - градът на бъдещето на Toyota, разположен на склоновете на планината Фуджи.

Диверсификация

В основата на трансформацията на Toyota от производител на автомобили в компания за мобилност е диверсификация на задвижването, услугите и моделите. Последните ще бъдат проектирани според съответните пазари, като компанията ще се фокусира както върху различните сегменти, така и върху различни видове двигатели.

Сред новите решения, върху които японският производител работи попада VTOL (машина с вертикално излитане и кацане), което ще предложи решение за градска мобилност по въздух. Самата мобилност ще бъде базирана на рециклиране – пълен кръг, който трябва да осигури постигане на целта за нулеви емисии до 2050 г.


0 от 500
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    *** тесларски ти се скрий.Вече ти ги изчислих,80 км на ток плюс 320 км по 4,5 на сто,ще ти трябват около 15 литра гориво за 400 км.С мотопед да тръгнеш,няма да ти стигнат 2 литра теслар не щастен.
  • #26
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хайде скрий се трол ( преди 1 година )
    Все трябва да ти се обяснява закона за запазване на енергията, че като си пуснеш печката харчи ток който няма откъде да дойде, освен от батерията и всеки който има три мозъчни гънки в главата се сеща че като си пусне консуматор ще му падне пробегът. Не е нужно да им го казват. Тебе все те лъжат, нали? Защото сам не можеш да се сетиш за елементарни неща. Но пък иначе вярваш на всяка лъжа която ти сервират, например 2 л. гориво за 400 км от софия до бургас , които обезсмислят електромобилите.
  • #25
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Коментара е под статия за Тойота.Фен съм на Тойота и няма да сменя марката.
  • #24
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Така е това е проблем само на батериите на тесла а на другите даже пробегът се увеличавах като падне температурата и стане минус 30. А то при минус 30 в българия даже е топло и е много важно колко издържа батерията при минус 50 градуса. Ти нали в тоя живот нямаше да си купуваш електромобил? А какво дириш под всяка една статия за електромобили и защо толкова се интересуваш от Тесла?
  • #23
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Пробеггейт вече е налице.При 20 градуса на Тесла не и достигат 100 км до заявения от производителя пробег с едно зареждане.При -20 градуса пробега е наполовина.Това от Теслъ не ви го съобщават нали?
  • #22
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Пробеггейт вече е налице.При 20 градуса на Тесла не и достигат 100 км до заявения от производителв пробег с едно зареждане.При -20 градуса пробега е наполовина.Това от Теслъ не ви го съобщават нали?
  • #21
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Предстои теслъгейт, електромобилгейт, автопилот гейт и батериягейт.
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    А защо мислиш, че това вече не се прави? Заедно с утвърждаването на нов стандарт за тестване на бензиновите и хибридните автомобили които не им оставя никакъв шанс за измами, защото вече няма да се тестват на стенд, а в напълно реални условия с мобилни измервателни станции монтирани в движещия се автомобил, ще се приемат и строги регламенти за обявяване на въглеродният отпечатък при производството на електромобилите и лесното им рециклиране. Тогава ще окапят и някои китайски производители
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Обаче се хващаш за запетайките но бягаш като дявол от тамян от основния въпрос. А той е тесла щеше ли да бъде това което е днес, ако от mercedes и toyota не бяха прекратили сътрудничеството си с Тесла и бяха започнали да използват техните батерии и задвижвания и с помощта на своите инженери да ги подобрят, като в същото време ги произвеждат масово на съществуващите си поточни линии на по-ниски цени отколкото тесла може и да си помисли? Я кажи какви бяха причините да се откажат от Тесла?
  • #18
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Някога е някъде да съм твърдял че тесла не е създадена за производство на електромобили? Само където първоначалната им идея никога не е била да стават масов производител, а да подтикнат света към преминаване към електромобили, за да могат да си продават задвижванията и батериите които разработват, защото очевидно още тогава са били много по-напред от toyota и mercedes, за да могат въобще да ги убедят да започнат да им продават батерии и задвижвания.