Ситуацията на автомобилния пазар в последно време засегна не само превозните средства, но и резервните части за тях. За някои от тях се чака доста време, като вариантът в случая е евтин аналог, който обаче не вдъхва доверие. И използването му може да причини сериозни неприятности.
Независимо дали колата е корейска или японска, германска или френска, тя си изисква качествено обслужване. То не е проблем, въпреки че понякога трябва да се чака повече време за прием в сервиз, където да бъде извършено. Не така обаче стоят нещата с оригиналните резервните части, чиято доставка, особено при някои марки и модели, може да се забави с месеци.
Така намирането дори на дребни детайли – като болт, скоба или пружина, например, може да се превърне в истинско мъчение. Вярно е, че има майстори-стругари, които могат да го направят в работилницата си, но и там понякога се налага дълго чакане, а и услугата няма да е никак евтина. Какво остава тогава като вариант пред собственика? Ами, да се опита да възстанови проблемния детайл сам.
Трудно е да си представим, че едно ръждясало желязо може да блесне отново. Четка и пясъкоструйка не решават проблема, дори напротив – задълбочават го. Затова трябва да се намери друго средство – просто и евтино. Нещо, което ще ви позволи да възстановите малки крепежни елементи и да ги използвате повторно. И тук на помощ идва опитът, натрупан преди десетилетия, когато резервни части също се намираха много трудно.
За да възстановите всеки ръждясал детайл, независимо дали е болт, гайка, винт, сложна шайба, скоба или нещо друго, достатъчно е да отидете в аптеката и да погледнете в съседния магазин за хранителни стоки. Нужни са ви няколко бутилки кислородна вода и лимонена киселина, които се намиран лесно и са много евтини, така че можете да вземете и повече, за да не се разкарвате отново.
Двата препарата се изсипват в съд, който по-късно да бъде изхвърлен и в сместа се потапя ръждясалия детайл. Ефектът не е незабавен, като трябва да се изчака 8-12 часа, за да може химията да свърши работата си и да почисти ръждата. В края на процедурата си струва детайлът да бъде изплакнат, след което може да бъде върнат на мястото му, са преди това трябва да бъде смазан.