IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model Y измести Dacia Sandero като №1 в Европа

Електрическият SUV е най-продаваният автомобил през февруари

Европейските регистрации на Tesla Model Y се утроиха през февруари, изпреварвайки с минимална разлика Dacia Sandero в борбата за първото място по продажби. През втория месец на годината от кросоувъра са реализирани 18 446 брой на Стария континент, докато резултатът на румънския хечбек е 18 431.


Tesla Model Y


Първото място в европейската класация на 28 държави, съставена от JATO Dynamics не е новост за Model Y, но резултатът определено е изненадващ, тъй като през февруари Tesla обикновено продава по-малко коли. Сега обаче ръстът спрямо същия месец на 2022 г. е огромен – цели 173%

Румънският модел също се справя много добре, като записва увеличение с 40% за една година, но въпреки това той губи първата си позиция, на която се изкачи през януари.
 

Най-продаваните автомобили в Европа февруари 2023 г:

Tesla Model Y: 18 446 (+173%)

Dacia Sandero: 18 431 (+40%)

Peugeot 208: 16 180 (+10%)

Volkswagen T-Roc: 16 760 (+68%)

Opel/Vauxhall Corsa: 15 120 (+29%)

Toyota Yaris Cross: 14 772 (+54%)

Dacia Duster: 14 038 (+33%)

Fiat/Abarth 500: 13 542 (+35%)

Volkswagen Golf: 13 399 (-11%)

Skoda Octavia: 12 296 (+14%)


Ръст на продажбите записват и другите модели в челото. На трето място отново е Peugeot 208, който миналия месец намери 16 180 клиенти (+10%). Следва Volkswagen T-Roc – 15 760 продажби (+68%). Разстег показват Toyota Yaris Cross и Ford Focus, и двата с +54%, както и Nissan Qashqai, който се повишава с 68%.

От друга страна, има лек спад в продажбите на Volkswagen Golf (-11%), Peugeot 2008 (-6%), Citroen C3 (-14%) и Fiat Panda (-12%).

Трябва да се отбележи и ръста на електрическите автомобили през февруари, който е 33% спрямо същия месец на 2022 г. Той се дължи основно на пазарите в Германия, Франция, Нидерландия и Великобритания, като е в пълен контраст с поредното намаление (този път с 5%) на регистрациите на plug-in хибридни автомобили.

В европейската класация на plug-in хибридни автомобили за февруари на първо място остава Ford Kuga (+16%), следван от Volvo XC60 (+17%) и Lynk & Co 01 (+136%). Следват Kia Sportage - 1971 (нов), Volvo XC40 - 1704 (-34%), BMW 3-Series - 1686 (-44%), Mazda CX-60 - 1636 (нов), Hyundai Tucson - 1620 (-19%), Mercedes C-Class - 1618 (+222%) и Jeep Compass - 1588 (-11%).


0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Ти си обикновен лъжец което е нормата за нефтопитек. Хайде покажи коя година февруари месец модел на Тесла е бил номер 1 в Европа
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    И това няма да е вечно. Днес тока на борсата в Испания и Португалия заради изобилие от ВЕИ е 2 цента на квтч, от началото на годината в Германия е средно 12 цента на квтч което по-ниско дори от януари-март миналата година а за последните 3 седмици е около 9 цента но това не е нещо което този който се е писал "електропитек" може да осъзнае с главата си
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Електропитек ( преди 1 година )
    Хаха, то и миналата и предишните няколко години беше същата работа, а накрая се оказа, че това недоразумение не влиза и в топ 30. Стига сте облъчвали електрофилите, че ставате смешни. Сега лъскат на снимки на Таралесла.
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато се набълбука достатъчно голяма критична маса с електрокари ще започне цакането с електроенергията. Тогава, аз ще ви пиша: "аз казах ли ви". То не, че сега го няма цакането. Тръгнете на дълъг път из Европа, зареждайте на обществени зарядни и ще разберете за какво ви говоря. Като платите 1+ на кВт и чакате за зареждане ще се усетите, че нещата не са както в рекламите. В Германия да караш на ток е по-скъпо отколкото да си с хибрид.Казват , че ел.кола е за екологията, а не заради икономията.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като цяло браво на Тесла за постижението, но има и друг момент. Да забелязвате поне една друга електричка с големи продажби? Ситуацията е че ако искаш максимално ел кола за минимално пари отиваш при Тесла ако дизайна и концепцията са ти ок. Иначе или даваш още пари за да отидеш при луксозните - при БМВ, Ауди и т.н. или не купуваш електричка въобще. Останалите опции са просто безсмислени към момента
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За март само в ежедневно актуализираните данни за Норвегия, Испания, Швеция и Нидерландия има 12 700 Тесла У продажби без най-големите пазари Германия, Франция и Британия..
  • #6
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това никога не се е случвало с кола, която струва средно 50 хил. евро. И вероятно подобно нещо няма да се случи в близките 100 години. Свидетели сме на епохална промяна, подобна на изобретяването на ДВГ преди 130 години.
  • #5
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Какво се мотаеш още и не си купуваш Тесла?Само тролиш по форумите.
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Какво се мотаеш още и не си купуваш Тесла?Само трошиш по форумите.
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Трябва да се отбележи и ръста на електрическите автомобили през февруари, който е 33% спрямо същия месец на 2022 г. , като е в пълен контраст с поредното намаление (този път с 5%) на регистрациите на plug-in хибридни автомобили."а това казах ли ви го и продължавам ли да ви го повтарям от пет години насам? Къде са философите които обясняваха че електромобилите нямат шансове и дълги години плагин хибрида ще е междинното звено между автомобилите с ДВГ и електромобилите?