Преди време класическата ръчна скоростна кутия се смяташе за еталон за лесен контрол на сцеплението и за скорост на превключване. Тя предлага минимални загуби и максимална надеждност. Днес обаче много автомобили с автоматични трансмисии са по-бързи от версиите с три педала, а някои дори са по-издръжливи.
През последните години продажбите на автомобили с автоматични скоростни кутии на пазара надхвърлят тези на моделите с класическа механична скоростна кутия. На пазара втора ръка броят на автоматиците расте, въпреки че много купувачи се страхуват от тях. Кои обаче са най-надеждните автоматични трансмисии?
Отговор дават експертите от изданието Auto.Mail, като предварително уточняват критериите за надеждност. Основният сред тях, очевидно, е ресурсът на агрегата, тоест декларираният от производителя пробег, до който скоростната кутия ще работи правилно, ако бъде поддържана качествено. Съща така важен критерий е и въртящият момент, предаван на колелата.
Могат да се разграничат още няколко важни компонента – конструкция на дизайна и качественото производство. По принцип класическите хидромеханични автоматици най-често превъзхождат по показатели капризните CVT и роботизирани трансмисии с два съединителя, които са по-сложни и понякога дори не могат да бъдат ремонтирани. Затова и се смята, че най-надеждната двупедална трансмисия е тази с преобразувател на въртящия момент.
Почти невъзможно е да се определи най-доброто от най-доброто - тоест най-надеждният „автоматик“ в света, така че посоченият списък от безпроблемни кутии е условен. Всички тези агрегати са се доказали през годините, като са поставяни на огромен брой модел, продавани по цял свят.
Най-надеждните автоматични скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Инженерите на японската компания Jatco, тясно свързана с концерна Nissan, разработиха този четиристепенен „автоматик“ за малки автомобили със скромни двигатели с обем 1,3 и 1,6 литра. Дебютът на агрегата се състоя в края на 80-те години на миналия век, а в началото на 2000-те години той беше модернизиран.
Първоначално тези кутии се поставят само на модели за Япония, но с течение на времето започнаха да се появяват и на други коли.
В допълнение към автомобилите Nissan, те бяха поставяни на модели на Ford, Mazda и Geely както и на руския АвтоВАЗ. Обявеният ресурс на тези кутии е 300 000 км, но реално те изкарват два пъти повече.