Преди време класическата ръчна скоростна кутия се смяташе за еталон за лесен контрол на сцеплението и за скорост на превключване. Тя предлага минимални загуби и максимална надеждност. Днес обаче много автомобили с автоматични трансмисии са по-бързи от версиите с три педала, а някои дори са по-издръжливи.
През последните години продажбите на автомобили с автоматични скоростни кутии на пазара надхвърлят тези на моделите с класическа механична скоростна кутия. На пазара втора ръка броят на автоматиците расте, въпреки че много купувачи се страхуват от тях. Кои обаче са най-надеждните автоматични трансмисии?
Отговор дават експертите от изданието Auto.Mail, като предварително уточняват критериите за надеждност. Основният сред тях, очевидно, е ресурсът на агрегата, тоест декларираният от производителя пробег, до който скоростната кутия ще работи правилно, ако бъде поддържана качествено. Съща така важен критерий е и въртящият момент, предаван на колелата.
Могат да се разграничат още няколко важни компонента – конструкция на дизайна и качественото производство. По принцип класическите хидромеханични автоматици най-често превъзхождат по показатели капризните CVT и роботизирани трансмисии с два съединителя, които са по-сложни и понякога дори не могат да бъдат ремонтирани. Затова и се смята, че най-надеждната двупедална трансмисия е тази с преобразувател на въртящия момент.
Почти невъзможно е да се определи най-доброто от най-доброто - тоест най-надеждният „автоматик“ в света, така че посоченият списък от безпроблемни кутии е условен. Всички тези агрегати са се доказали през годините, като са поставяни на огромен брой модел, продавани по цял свят.
Най-надеждните автоматични скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Друга успешна кутия от Aisin е серията A340 (известна също като 30-40), разработена съвместно с BorgWarner като част от съвместно предприятие. Дебютът на този агретат се състоя в средата на 80-те години на миналия век и един от първите автомобили, които получиха ранна версия на трансмисията с индекс A340H със задвижване на всички колела, бяха пикапът Toyota Hilux и SUV-ито 4Runner. Малко по-късно беше пусната модификация за пътнически автомобили със задно задвижване, която беше инсталирана както на обикновени седани, така и на спортни автомобили като Toyota Supra и Lexus SC 300.
Мнозина смятат, че това устройство е почти най-надеждната автоматична скоростна кутия в историята. Тя има различни разновидности, като в продължение на 30 години се поставя на огромен брой модели, при това не само на Toyota, но и на други марки – Volvo, Jeep и Isuzu. Почти всички версии на кутията са с 4 предавки.