Преди време класическата ръчна скоростна кутия се смяташе за еталон за лесен контрол на сцеплението и за скорост на превключване. Тя предлага минимални загуби и максимална надеждност. Днес обаче много автомобили с автоматични трансмисии са по-бързи от версиите с три педала, а някои дори са по-издръжливи.
През последните години продажбите на автомобили с автоматични скоростни кутии на пазара надхвърлят тези на моделите с класическа механична скоростна кутия. На пазара втора ръка броят на автоматиците расте, въпреки че много купувачи се страхуват от тях. Кои обаче са най-надеждните автоматични трансмисии?
Отговор дават експертите от изданието Auto.Mail, като предварително уточняват критериите за надеждност. Основният сред тях, очевидно, е ресурсът на агрегата, тоест декларираният от производителя пробег, до който скоростната кутия ще работи правилно, ако бъде поддържана качествено. Съща така важен критерий е и въртящият момент, предаван на колелата.
Могат да се разграничат още няколко важни компонента – конструкция на дизайна и качественото производство. По принцип класическите хидромеханични автоматици най-често превъзхождат по показатели капризните CVT и роботизирани трансмисии с два съединителя, които са по-сложни и понякога дори не могат да бъдат ремонтирани. Затова и се смята, че най-надеждната двупедална трансмисия е тази с преобразувател на въртящия момент.
Почти невъзможно е да се определи най-доброто от най-доброто - тоест най-надеждният „автоматик“ в света, така че посоченият списък от безпроблемни кутии е условен. Всички тези агрегати са се доказали през годините, като са поставяни на огромен брой модел, продавани по цял свят.
Най-надеждните автоматични скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Легендите за надеждността на автомобилите Mercedes-Benz от 80-те и 90-те години на миналия век се измислят от феновете на марката от десетилетия. Това е напълно оправдано, защото тези автомобили се отличаваха със своята здравина, като за това помагаха и автоматичните четиристепенни кутии Mercedes-Benz 4G-Tronic (722.3 и 722.4), известни също под индексите W4A028, W4A040 и W4A020. Те са произведени от 1979 до 1996 г., като се поставят на много модели на марката.
Трансмисията 4G-Tronic е предназначена за двигатели до 3,0 литра с до 250 Нм въртящ момент. Тези модули са инсталирани на класически автомобили Mercedes-Benz. Това са предшествениците на съвременните модели C-Class (W201, W202), E-Class (W123, W124, W210) и S-Class (W126, W140), както и на SL с две врати (R107, R126). Ресурсът на автоматика 722.4 беше около 700 000 км, но в някои случаи надхвърля и милион.