IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota чупи рекорди по продажби през февруари

Компанията отчита 773 271 реализирани коли на пазара и ръст от 10,3% на годишна база

Японската компания Toyota Motor съобщи за рекордни глобални продажби на автомобили през февруари 2023 г. със 773 271 единици, което е ръст от 10,3% на годишна база, след като вътрешните продажби се възстановиха на фона на намаляването на недостига на полупроводници, съобщи Japantimes.

 

Toyota продажби-2

 

Тези данни поставят нов исторически рекорд за Toyota, допълнително потвърждавайки статута й на доминиращ играч в автомобилната индустрия. Продажбите в Япония, включително тези за миниавтомобили, скочиха с 53,2% до 155 840 автомобила след спад през предходната година поради недостиг на части и ефектите от ограниченията, свързани с коронавируса.

Вътрешното производство на Toyota е нараснало с 11,2% до 281 521 единици, спомагайки за увеличаване на глобалното производство, което се е увеличило с 2,0% до 755 839 за второ поредно месечно увеличение. Общият брой продадени превозни средства, включително тези на дъщерните дружества на Toyota - Daihatsu и Hino, достигна внушителните 856,3 хил. броя, което е ръст от 10,5%.

 

Toyota продажби

 

Продажбите в чужбина се покачиха с 3,0% до 617 431 единици - също рекордно високо ниво за месеца. Продажбите в Китай се вдигнаха с 0,9%, стимулирани от въвеждането на нови модели.

Toyota отчете спад на производството си в чужбина с 2,7% до 474 318 автомобила, тъй като производството в Китай намаля с 14,1% на фона на пандемията от COVID-19, съобщи японският производител.

 

Toyota продажби-1

 

Въпреки рекордните продажби, Toyota все още се бори с бавната доставка на автомобили поради продължителните производствени ограничения, причинени от недостиг на полупроводници. Закъсненията в доставката са особено дълги в Япония, където се произвеждат модели от висок клас с разширени функции, които разчитат на редица полупроводници, според компанията.

През февруари компанията понижи глобалната си цел за производство за бизнес годината, приключваща през март, до 9,1 милиона единици от по-рано прогнозирани 9,2 милиона, позовавайки се на ефекта от недостига на чипове.

 

 

0 от 500
  • #20
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз като бедничък българин не мога да се вместя в дебата за електромобили,хибриди и др.нови технологии,само да спомена че се сдобих с 6 год. Тойота на която за 3 год.съм сменил само консумативи,масло филтри,накладки.....сигурно има и много други като мен,да изкореним европейските кошници, тойота е N1 ;)
  • #19
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    От колко време се продава Теслата в мобиле?Нещо май не ги купуват втора употреба.
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Иначе ще трябва да те разочаровам: най-евтината 3-годишна Модел 3 в мобиле.де е 30 хил. евро със задно и малката батерия, а Пърформънсът стига до 63 хил. евро от 2019/2020 на 50 хил. км. Какво е чувството никога да не си прав?
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Твоята глава и толкова не струва, но пак никой не дава и пукнат грош за теб.
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Тесла втора употреба има цена ,колкото струва теглото и за старо желязо.Надеждата ти за евтина Тесла се сбъдна,но незнайно защо не си купуваш,а си караш нафтенката.
  • #15
    5 rate up comment 6 rate down comment
    до 13 ( преди 1 година )
    Цената на Модел У не е проблем, защото голяма част от нея се избива от ниските експлоатационни разходи, които при водорода са точно обратното - титанични. При него накладките не се пестят, защото батерията е миниатюрна и не може да рекуперира цяло спускане от планина, например. Горивните клетки имат живот около 250 хил. км при цивилна експлоатация, т.е. цената на старо ще е колкото на пакетче фъстъци, докато Тесла държи яки цени.
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до 10 ( преди 1 година )
    Страна агромная...а пазар маленкий. По-маленкий от италианския, например, като 60% се държеше от Лада, която беше орязана версия на Дачия на средна цена под 20 хил. лв.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Очевидно и цената не е проблем, защото моделът който още тази година може да свали toyota от класацията най-продаван автомобил в света е тесла модел y, който е два пъти по-скъп от toyota corolla.
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Така е. Хората искат избор, но само ако цената се връзва. Ако не беше така, всички щяха да си купуват OLED телевизори, но вместо това предпочитат 3 пъти по-евтин LCD. Тойотка няма как да продава водород, при положение, че струва колкото електромобил, но е с двойно по-малка мощност, горивото е в пъти по-скъпо и ще си остане така, а водородни страници няма. Да не говорим, че водородните коли са по-тесни заради огромните бутилки и за безопасността.
  • #11
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    В същото време toyota няма електромобил, който да предложи на клиентите. А очевидно електромобилите се търсят въпреки по-високата цена, защото е твърде вероятно още тази година тесла модел y да стане най-продавания автомобил в света като зад мене по продажби моделите на toyota, като на всичко отгоре печели по осем пъти повече на всеки продаден автомобил. Май точно затова изхвърча главата на Акио Тойода.