Един от глобалните стратегически модели на Toyota си отива на местна земя, след като японската компания реши да прекрати продажбите на Camry в страната, слагайки край на 43-годишна история. Причината за това решение е ниското търсене, съобщава Nikkei Asia.
Toyota Camry придоби огромна популярност извън Япония, но вътрешните продажби намаляват всяка година. Всички следващи поколения на модела ще се продават изключително на онези пазари, където има търсене и седанът все още е конкурентен.
Японските дилъри вече са получили известие, че производството ще продължи само за износ и да прекратят предлагането на модела за местни клиенти. Вътрешните продажби на Camry ще приключат поетапно, а мястото ще заеме офроуд седанът Toyota Crown (на долната снимка).
Автомобилът се произвежда основно в САЩ, Китай и в завода Tsutsumi в японската префектура Aichi. Подобно на Corolla, Camry е глобалното стратегическо превозно средство на Toyota. Общо през своята 43-годишна история Toyota Camry е продадена в около 1,3 милиона бройки в Япония с цени от 3,49 до 4,68 милиона йени (от 26 400 до 35 450 долара).
Вътрешният пазар представлява само 1% от глобалните продажби на модела. Моделът е наличен в повече от 100 държави, като от дебюта си през 1980 г. до края на 2022-а са продадени над 21 милиона бройки. Настоящото, напълно преработено десето поколение на седана, дебютира през 2017 г. Миналата година в световен мащаб са продадени около 600 000 бройки, докато в Япония - по-малко от 6000.
Camry е особено популярен в САЩ, където са пласирани повече от 13 милиона бройки. Американските потребители предпочитат Camry заради неговата надеждност, лекота на работа и просторен интериор.
Camry се класира като най-продаваният пътнически автомобил в САЩ за 15 поредни години до 2016 г. Той е известен като предпочитан модел заради относително високата стойност при препродажба, която има на пазара на употребявани автомобили. В Китай и Югоизточна Азия Camry се възприема като амбициозна кола за своя имидж от висок клас.