Японската компания Toyota Motor съобщи за рекордни глобални продажби на автомобили през февруари 2023 г. със 773 271 единици, което е ръст от 10,3% на годишна база, след като вътрешните продажби се възстановиха на фона на намаляването на недостига на полупроводници, съобщи Japantimes.
Тези данни поставят нов исторически рекорд за Toyota, допълнително потвърждавайки статута й на доминиращ играч в автомобилната индустрия. Продажбите в Япония, включително тези за миниавтомобили, скочиха с 53,2% до 155 840 автомобила след спад през предходната година поради недостиг на части и ефектите от ограниченията, свързани с коронавируса.
Вътрешното производство на Toyota е нараснало с 11,2% до 281 521 единици, спомагайки за увеличаване на глобалното производство, което се е увеличило с 2,0% до 755 839 за второ поредно месечно увеличение. Общият брой продадени превозни средства, включително тези на дъщерните дружества на Toyota - Daihatsu и Hino, достигна внушителните 856,3 хил. броя, което е ръст от 10,5%.
Продажбите в чужбина се покачиха с 3,0% до 617 431 единици - също рекордно високо ниво за месеца. Продажбите в Китай се вдигнаха с 0,9%, стимулирани от въвеждането на нови модели.
Toyota отчете спад на производството си в чужбина с 2,7% до 474 318 автомобила, тъй като производството в Китай намаля с 14,1% на фона на пандемията от COVID-19, съобщи японският производител.
Въпреки рекордните продажби, Toyota все още се бори с бавната доставка на автомобили поради продължителните производствени ограничения, причинени от недостиг на полупроводници. Закъсненията в доставката са особено дълги в Япония, където се произвеждат модели от висок клас с разширени функции, които разчитат на редица полупроводници, според компанията.
През февруари компанията понижи глобалната си цел за производство за бизнес годината, приключваща през март, до 9,1 милиона единици от по-рано прогнозирани 9,2 милиона, позовавайки се на ефекта от недостига на чипове.