fallback

Toyota чупи рекорди по продажби през февруари

Компанията отчита 773 271 реализирани коли на пазара и ръст от 10,3% на годишна база

Японската компания Toyota Motor съобщи за рекордни глобални продажби на автомобили през февруари 2023 г. със 773 271 единици, което е ръст от 10,3% на годишна база, след като вътрешните продажби се възстановиха на фона на намаляването на недостига на полупроводници, съобщи Japantimes.

 

 

Тези данни поставят нов исторически рекорд за Toyota, допълнително потвърждавайки статута й на доминиращ играч в автомобилната индустрия. Продажбите в Япония, включително тези за миниавтомобили, скочиха с 53,2% до 155 840 автомобила след спад през предходната година поради недостиг на части и ефектите от ограниченията, свързани с коронавируса.

Вътрешното производство на Toyota е нараснало с 11,2% до 281 521 единици, спомагайки за увеличаване на глобалното производство, което се е увеличило с 2,0% до 755 839 за второ поредно месечно увеличение. Общият брой продадени превозни средства, включително тези на дъщерните дружества на Toyota - Daihatsu и Hino, достигна внушителните 856,3 хил. броя, което е ръст от 10,5%.

 

 

Продажбите в чужбина се покачиха с 3,0% до 617 431 единици - също рекордно високо ниво за месеца. Продажбите в Китай се вдигнаха с 0,9%, стимулирани от въвеждането на нови модели.

Toyota отчете спад на производството си в чужбина с 2,7% до 474 318 автомобила, тъй като производството в Китай намаля с 14,1% на фона на пандемията от COVID-19, съобщи японският производител.

 

 

Въпреки рекордните продажби, Toyota все още се бори с бавната доставка на автомобили поради продължителните производствени ограничения, причинени от недостиг на полупроводници. Закъсненията в доставката са особено дълги в Япония, където се произвеждат модели от висок клас с разширени функции, които разчитат на редица полупроводници, според компанията.

През февруари компанията понижи глобалната си цел за производство за бизнес годината, приключваща през март, до 9,1 милиона единици от по-рано прогнозирани 9,2 милиона, позовавайки се на ефекта от недостига на чипове.

 

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    И това въпреки, че загубиха големия руски пазар?
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Странен хибрид? Тези разходи които са ги дали по спецификации верни ли са? City8.0 L/100kmHighway6.9 L/100kmCombined7.5 L/100kmAutonomy880 kmВярно ли на магистрала гори по-малко отколкото градско? На това ли му казваш че силата му е в града? Осем на 100 е еквивалента на 80kWh 100 км за електрически автомобил.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Така е. Хората искат избор, но само ако цената се връзва. Ако не беше така, всички щяха да си купуват OLED телевизори, но вместо това предпочитат 3 пъти по-евтин LCD. Тойотка няма как да продава водород, при положение, че струва колкото електромобил, но е с двойно по-малка мощност, горивото е в пъти по-скъпо и ще си остане така, а водородни страници няма. Да не говорим, че водородните коли са по-тесни заради огромните бутилки и за безопасността.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Акио Тойода се обясняваше, че toyota искала да има от всичко в менюто за да задоволи желанията на клиентите. Само че е точно обратното. Клиентите могат да отидат в много компании и да си изберат както електромобил така и хибрид а защо не и чист дизел или бензин. Но не могат да направят този избор ако отидат в представителство на toyota и повечето японски производители, защото няма електромобили в менюто. Има само надеждни, но стари технологии.
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. От около 5 г. повтарям същото. Toyota се е вкопчила в миналото, а също така, когато си прави плановете за следващите пет до 10 г. питат клиентите какво искат ДНЕС. Омръзна ми да обяснявам, че подготовката за след 5-10 г. трябва да започне днес, за да се осигуриш безпроблемна верига за доставки. И ето идва утре и клиентите започват да търсят електромобили. Какво ще им предложи toyota? Ще ги прати при конглокентите? Или ще им каже заповядайте през 2030, сега имаме само с ДВГ?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота са едни от малкото фирми които се интересуват от това какво се търси от потребителите, а не някой си какво бил решил за 2035 години без да се допита ди хората.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Каква манджа с грозде са сътворили нашите за пореден път. В два поредни абзаца пише противоположни неща - че продажбите в чужбина са се вдигнали и са спаднали. Вярното е второто. На основните им пазари продажбите спадат поради намалено търсене, но се компенсират от увеличено вътрешно търсене. Но това търсене е на евтини мини автомобили, които не носят печалба. Нищо не се е променило - компанията остава все така на загиваща траектория.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Нека електрофилите да си изядат пасаторите дето ги поемат през задните дворове.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    В бъдеще продължите на toyota само ще се увеличават, защото ще продължи да продава автомобили с ДВГ, а всички останали се насочват към производство на електромобили и бавно но сигурно се отказват от производство на ДВГ
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Да видим и какви ще са печалбите от повишеното производство на евтини мини автомобили. Защото ако си запазят печалбите за тримесечието при увеличен брой продажби, на практика ще са намалили печалбата си от продаден автомобил. Още по-любопитно ми е, след като от Тесла намалиха цените си с до 20 000 долара, сума по-голяма от цената на един мини автомобил, дали ще се запази тенденцията да продължат да печелят повече от toyota за продаден автомобил. Надали ще са осем пъти повече за продаден автомоби
fallback
Последни