fallback

Toyota чупи рекорди по продажби през февруари

Компанията отчита 773 271 реализирани коли на пазара и ръст от 10,3% на годишна база

Японската компания Toyota Motor съобщи за рекордни глобални продажби на автомобили през февруари 2023 г. със 773 271 единици, което е ръст от 10,3% на годишна база, след като вътрешните продажби се възстановиха на фона на намаляването на недостига на полупроводници, съобщи Japantimes.

 

 

Тези данни поставят нов исторически рекорд за Toyota, допълнително потвърждавайки статута й на доминиращ играч в автомобилната индустрия. Продажбите в Япония, включително тези за миниавтомобили, скочиха с 53,2% до 155 840 автомобила след спад през предходната година поради недостиг на части и ефектите от ограниченията, свързани с коронавируса.

Вътрешното производство на Toyota е нараснало с 11,2% до 281 521 единици, спомагайки за увеличаване на глобалното производство, което се е увеличило с 2,0% до 755 839 за второ поредно месечно увеличение. Общият брой продадени превозни средства, включително тези на дъщерните дружества на Toyota - Daihatsu и Hino, достигна внушителните 856,3 хил. броя, което е ръст от 10,5%.

 

 

Продажбите в чужбина се покачиха с 3,0% до 617 431 единици - също рекордно високо ниво за месеца. Продажбите в Китай се вдигнаха с 0,9%, стимулирани от въвеждането на нови модели.

Toyota отчете спад на производството си в чужбина с 2,7% до 474 318 автомобила, тъй като производството в Китай намаля с 14,1% на фона на пандемията от COVID-19, съобщи японският производител.

 

 

Въпреки рекордните продажби, Toyota все още се бори с бавната доставка на автомобили поради продължителните производствени ограничения, причинени от недостиг на полупроводници. Закъсненията в доставката са особено дълги в Япония, където се произвеждат модели от висок клас с разширени функции, които разчитат на редица полупроводници, според компанията.

През февруари компанията понижи глобалната си цел за производство за бизнес годината, приключваща през март, до 9,1 милиона единици от по-рано прогнозирани 9,2 милиона, позовавайки се на ефекта от недостига на чипове.

 

 

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз като бедничък българин не мога да се вместя в дебата за електромобили,хибриди и др.нови технологии,само да спомена че се сдобих с 6 год. Тойота на която за 3 год.съм сменил само консумативи,масло филтри,накладки.....сигурно има и много други като мен,да изкореним европейските кошници, тойота е N1 ;)
  • #19
    До 18 ( преди 1 година )
    От колко време се продава Теслата в мобиле?Нещо май не ги купуват втора употреба.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Иначе ще трябва да те разочаровам: най-евтината 3-годишна Модел 3 в мобиле.де е 30 хил. евро със задно и малката батерия, а Пърформънсът стига до 63 хил. евро от 2019/2020 на 50 хил. км. Какво е чувството никога да не си прав?
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Твоята глава и толкова не струва, но пак никой не дава и пукнат грош за теб.
  • #16
    Гост ( преди 1 година )
    Тесла втора употреба има цена ,колкото струва теглото и за старо желязо.Надеждата ти за евтина Тесла се сбъдна,но незнайно защо не си купуваш,а си караш нафтенката.
  • #15
    до 13 ( преди 1 година )
    Цената на Модел У не е проблем, защото голяма част от нея се избива от ниските експлоатационни разходи, които при водорода са точно обратното - титанични. При него накладките не се пестят, защото батерията е миниатюрна и не може да рекуперира цяло спускане от планина, например. Горивните клетки имат живот около 250 хил. км при цивилна експлоатация, т.е. цената на старо ще е колкото на пакетче фъстъци, докато Тесла държи яки цени.
  • #14
    до 10 ( преди 1 година )
    Страна агромная...а пазар маленкий. По-маленкий от италианския, например, като 60% се държеше от Лада, която беше орязана версия на Дачия на средна цена под 20 хил. лв.
  • #13
    До 12 ( преди 1 година )
    Очевидно и цената не е проблем, защото моделът който още тази година може да свали toyota от класацията най-продаван автомобил в света е тесла модел y, който е два пъти по-скъп от toyota corolla.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Така е. Хората искат избор, но само ако цената се връзва. Ако не беше така, всички щяха да си купуват OLED телевизори, но вместо това предпочитат 3 пъти по-евтин LCD. Тойотка няма как да продава водород, при положение, че струва колкото електромобил, но е с двойно по-малка мощност, горивото е в пъти по-скъпо и ще си остане така, а водородни страници няма. Да не говорим, че водородните коли са по-тесни заради огромните бутилки и за безопасността.
  • #11
    До 8 ( преди 1 година )
    В същото време toyota няма електромобил, който да предложи на клиентите. А очевидно електромобилите се търсят въпреки по-високата цена, защото е твърде вероятно още тази година тесла модел y да стане най-продавания автомобил в света като зад мене по продажби моделите на toyota, като на всичко отгоре печели по осем пъти повече на всеки продаден автомобил. Май точно затова изхвърча главата на Акио Тойода.
fallback
Последни