Едно истинско Ferrari трябва да има атмосферен V12 с невероятно форсиране на двигателя и страхотен звук, нали? Ами, съвсем не е задължително. На първо място, темата за каноничното Ferrari е много дискусионна. Например, най-новият хибрид F80 противоречи на инженерните традиции, но е трудно да го наречем "фалшив". Второ, историята на компанията е пълна с невероятни осемцилиндрови автомобили от начално ниво.
Най-добрите модели на Ferrari с V8 (ГАЛЕРИЯ):
Първият суперавтомобил V8 със средно разположен двигател от фабриката в Маранело не изглежда свиреп боец. Това обаче е новаторски проект и наследник на оригиналния модел на суббранда Dino.
От 1973 година GT4 носи името в чест на рано починалия син на Енцо Ферари, а от 1976 година преминава под крилото на марката майка. Вторият интересен момент е свързан с произхода на дизайна – гранд турърът с 2+2 разположение на седалките, противно на традицията, е делор на Bertone, а не на Pininfarina.