Едно истинско Ferrari трябва да има атмосферен V12 с невероятно форсиране на двигателя и страхотен звук, нали? Ами, съвсем не е задължително. На първо място, темата за каноничното Ferrari е много дискусионна. Например, най-новият хибрид F80 противоречи на инженерните традиции, но е трудно да го наречем "фалшив". Второ, историята на компанията е пълна с невероятни осемцилиндрови автомобили от начално ниво.
Най-добрите модели на Ferrari с V8 (ГАЛЕРИЯ):
Първо се появява 308 GT4 с 2,9-литров алуминиев Dino V8 (16 клапана, до 256 к.с.). Няколко години по-късно гамата е допълнена от 208 GT4 за италианския пазар и неговото специфично данъчно облагане. Под капака има 2-литров двигател (170 к.с.), който ви позволява да развиете 220 км/ч.
Това е много рядък екземпляр - едва 840 бройки. Що се отнася до анатомията на GT4, тя е по-нататъшно развитие на оригиналния Dino. В основата й е удължена пространствена рама. Предното и задното окачване е с двойни напречни носачи.