Едно истинско Ferrari трябва да има атмосферен V12 с невероятно форсиране на двигателя и страхотен звук, нали? Ами, съвсем не е задължително. На първо място, темата за каноничното Ferrari е много дискусионна. Например, най-новият хибрид F80 противоречи на инженерните традиции, но е трудно да го наречем "фалшив". Второ, историята на компанията е пълна с невероятни осемцилиндрови автомобили от начално ниво.
Най-добрите модели на Ferrari с V8 (ГАЛЕРИЯ):
308 във формата на купето GTB и таргата GTS се появява в средата на 70-те и се произвежда паралелно с GT4. Дизайнът на Леонардо Фиораванти от Pininfarina е напълно различен, но от гледна точка на шасито приликите са очевидни. Разликата е в междуосието - GT4 е с по-дълго заради разположението на салона.
V-образният "осмак" Dino с обем от 2,9 литра е структурно идентичен с агрегата на GT4 - напречно разположение в двигателния отсек, 90-градусов наклон на блока, два разпределителни вала за всяка глава на цилиндрите и два клапана на цилиндър. Европейската версия развива до 255 к.с.