fallback

Какво искат жените от колите си?

Проучване на застрахователна компания дава доста любопитни отговори

Какво искат жените? За огромното мнозинство от мъжете отговорът на този въпрос би бил като преминаване през минно поле, но когато въпросът е „Какво искат жените от колите си“, нещата стават много по-ясни.

 

 

Поне такова е заключението на международно проучване, направено от южноафриканска застрахователна компания сред дами от журито на Женски световен автомобил на годината (Women's World Car Of The Year, WWCOTY), информира Autoevolution.

Представителят на Сърбия в журито на WWCOTY събра отговорите от 14 000 интервюта с жени, свързани с автомобилите. И характеристика номер едно, според това проучване, е безопасността.

 

 

И това не е учудващо, защото жените са мислили за подобрения, свързани с безопасността в автомобилите преди много години. Дамите дори са измислили някои от тях. Неща като мигачи, стоп-светлини, чистачки, огледала за обратно виждане, ръководство с инструкции или GPS, са все женска работа.

Мнозинството от анкетираните наблягат на автомобилните опции, ориентирани към безопасността и позицията на седене (повдигнатата позиция се счита за по-желана).

 

 

Практичността, производителността и пространството също са от съществено значение за дамите, които поемат волана в свои ръце. Жените обръщат внимание на функциите за безопасност като камери за обратно виждане, наблюдение на мъртвите точки и други помощни средства за шофиране. Това не означава, че функциите за комфорт (джобове за съхранение, поставки за чаши или климатик) не се вземат предвид, казва представителят на Виетнам в журито на WWCOTY.

Не всичко опира до сигурността на изживяването при шофиране, а аспекти като икономия на гориво и външен вид (отвътре и отвън) също са важни. Надеждност, управление, производителност или въздействие върху околната среда, всички тези характеристики са в списъка с отметки на жените, когато избират автомобил.

 

 

Методът, ориентиран към разума, надделява над емоционалния фактор - нещо, което силно противоречи на градските легенди, поп културата и митове за плиткомислещите жени шофьори. Когато става въпрос за автомобили, момичетата следват главите си пред сърцата си, твърди чилийският представител в журито.

Когато жените поставят логиката пред емоциите, те предпочитат да съберат възможно най-много информация, преди да вземат решение. Тук също няма изненада - една смела жена (Дороти Елизабет Левит - британска състезателка и журналистка) написа книга за автомобилите, пълна с ценни инструкции, и това беше преди 114 години, припомня Autoevolution.

 

 

Разбира се, едно общо правило не важи за всяка отделна ситуация. В крайна сметка условията диктуват радикални разлики в поведението при закупуване на автомобили. Например, майките търсят ориентирани към децата автомобилни атрибути (безопасността е от първостепенно значение), като допълнително пространство за играчки, аксесоари за деца и дрехи. Специална бележка за „лесен достъп“ се добавя от жени с малки деца, които се нуждаят от столчета за кола, повиване на бебе...

Конските сили не са пренебрегнати, въпреки че не са фактор от най-високо ниво. Поне така сочи информацията от Обединените арабски емирства. Екологичността също присъства в женския списък с автомобилни спецификации и характеристики, като екологичното превозно средство е на по-високо място сред изискванията на дамите шофьори.

 

 

fallback
  • #8
    Какво да ви кажа ( преди 1 година )
    Жената е по-слабия пол, колкото и да се опитват да се еманципират, в крайна сметка са страхливи , кухи същества, за които естествено само и единствено сигурността е важна - не пускат един "клон", докато не се хванат за друг, както добре знаете. Така е и с колите. Ако попитате една жена каква кола кара - ще ви отговори просто, с една дума - Червена. Или зелена. Толкова за жените и колите. Нямат нищо общо.
  • #7
    Изненада ( преди 1 година )
    Важното е да е розова, автоматик и нова! Нищо друго няма значение!
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Винаги съм се чудил защо американците са обсебени от идеята в колата да има поставки за чаши? (cup holders) Тази "екстра" се обсъжда в почти всички американски ревюта на автомобили. Много им е важно да има постави за чаши и да са големи и дълбоки? Аз лично никога не съм имал нужда от това. Не пия нищо в колата особено по време на движение. Опасно е. Човек се разсейва. Може също докато пиеш да минеш през неравност и да се задавиш. Пиене и ядене по време на движение е предпоставка за ПТП.
  • #5
    Бебчо ( преди 1 година )
    Общо взето жената става само за сецъне какво са се надули все едно ше направят нещо повече.Разбирам че ги толерират и създават работа с цел да си мислят други работи и да не им се тъкова непрекъснато и да намалят вече населението на задушаващата ни се Планета обаче от това се възползват само азиатски и африкански малцинствени групи които веднага ги надушват.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не искат - освен да стигнат от А до Б, магически винаги да е пълен резервоара, колата да е поддържана. С други думи сяда и кара. Цват, модел, - това е само ако може да си я избере нова. Марка - според възможностите, според това какво е "подочула" докато си говорят мъжете ;-). Всичко останао е... като вица, че любовта на мъжа минава през корема - много високо се целите ;-)
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Друга много важна екстра на която държат освен цвета е да е автоматик колата. Много са скарани със смяната на скоростите горките, подобно на паркирането. Сетих се, че обичат подгрева на седалките също много и държат на него. Все им е студено на трибуквията. Змиите обичат топлото, дори и лятото си пущат подгрева. Веднъж карах колата на една мадама лятото. Сядам пущам си климатика, че жега, а аз вътре се потя за световно и се чудя що ми е толкова топло, а тя наща забравила включен подгрева. Ужас!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Цвета е едно от най-важните неща в избора на кола от жена. А това за безопасността жените дори и не го гледат и не знаят, че колите имат различни степени на сигурност. Това може би е последното нещо, което гледат, както и екстрите и пакетите. Гледат да е по-евтинко и обикновено вземат базовия пакет. Те, така или иначе повечето екстри никога не ги ползват и дори не знаят, че ги имат. На тях им е трудно да си пуснат КК или следенето на лентите и знаците, а какво остава за други по-сложни неща.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Това са пълни глупости! Не само пълни, а абсолютни глупости. Дават им въпроси и те отговарят на тях. Въпростите са така структурирани и подредени, за да се получи някакъв подобен резултат, който би бил почти същият, ако беше направено проучването с мъже. Направете проучване в шоурумовете да видите на практика как се случват нещата и как жените избират колите. Първо си определят марката да е някоя по-шукарна, ако могат, модела да е по-малък, че са зле с паркирането и следващото е цвета на колата.
fallback
Последни